המדריך המלא לנהר הולטאבה בפראג

ע"י

בקטגוריית:
שייט על נהר הולטאבה בפראג

לא משנה אם אתם טסים לפראג לחופשה משפחתית, רומנטית או עסקית כי דבר אחד בטוח – נהר הולטאבה ילווה אתכם לאורך כל זמן שהותכם בעיר ולא תוכלו לפספס אותו. הנהר זורם לאורך כ-20 ק"מ בתוך העיר ויש עליו 18 גשרים שונים (כולל גשר קארל שעליו תוכלו לקרוא כאן)

אמנם הנהר עובר בערים הצ'כיות צ'סקי קרומלוב, צ'סקה בודייוביצה ובמדינות אוסטריה וגרמניה ונשפך לנהר האלבה, אבל בולטאבה זורמים יותר מים מאשר באלבה – מה שהופך אותו לנהר הכי דומיננטי באזור זה של אירופה ולנהר הארוך בצ'כיה (430 ק"מ).

תוכן עניינים
  1. מים שוצפים ומקיימים
  2. הנהר הצ'כי הלאומי
  3. הולטאבה ואנחנו
  4. רוצים להיות עוד יותר קרובים לולטאבה? זה בהחלט אפשרי
  5. רוצים להכיר את הנהר מזווית אחרת? גם אפשר..
  6. ואיפה ישנים? הנה כמה אופציות להמשך החוויה בפראג..
  7. ולטאבה – לא רק פראג

מים שוצפים ומקיימים

אפילו שם הנהר מעיד על עוצמתו. מאמינים שהשם ולטאבה הוא צירוף של המילים "" wilt ahwa שמשמען בלטינית "מים שוצפים". ואגב, הנהר לא רק מבטיח אלא גם מקיים. בשנים 1784,1845,1980 ו-1940 הנהר גרם להצפות אבל ההצפה הגדולה מכולן הייתה בשנת 2002


תכנון טיולים באנר

הצפה זו גרמה לנזקים קשים בצ'כיה בכלל ובפראג בפרט. אפילו גשר קארל המפורסם ניזוק ונדרשו שנים של תיקון כדי להחזירו למצבו הקודם. הצפה נוספת הייתה ב-2013, אז ניזוק גן החיות המפורסם. מאז הוקמו מחסומי מתכת כדי להגן על מרכז העיר.

airalo ad

הנהר הצ'כי הלאומי

נהר הולטאבה לא רק מנקז יותר ממחצית שטחו של בוהמיה, אלא גם כשליש משטחה של צ'כיה כולה, מה שהופך אותו לנהר הצ'כי הלאומי. עד 1912 מי הנהר בפראג גם שימשו לשתייה, אבל כיום משתמשים בו לצורך זה רק בשעות חירום.

החל משנות ה-30 נבנו על נהר הולטאבה בקרבת פראג 9 סכרים הידרואלקטריים, אלו מנצלים את הפרש הגובה (כקילומטר הפרש בין מוצא הנהר לשפך שלו) ומספקים חשמל לעיר.

הולטאבה ואנחנו

ואם השם ולטאבה נשמע לכם מוכר, אתם לא טועים. הסימפוניה "מולדתי" של המלחין הצ'כי סמטנה כוללת חלק שנקרא "ולטאבה" שמתאר את הנהר בצורה מוזיקלית. אם תקשיבו היטב לחלק הזה, בטח תגלו שהוא מזכיר לכם המנון שכולנו מכירים.

אבל מסתבר שלא רק לנו יש קשר לולטאבה. יש גם כוכב לכת שנקרא ע"ש הנהר, שיר בגרמנית בשם הולטאבה מאת ברטולד ברכט, כאשר הסימפוניה של סמטנה שימשה לו השראה.  

רוצים להיות עוד יותר קרובים לולטאבה? זה בהחלט אפשרי

אם אתם רוצים להכיר את נהר הולטאבה מקרוב (ולא רק באמצעות זמזום "התקווה") -אין קל מזה. לפניכם כל האפשרויות להזמנת סיורים באמצעות הטלפון הנייד, רק ראו הוזהרתם – הבחירה קשה…נתחיל בדרך הטבע תרתי משמע עם שייט

שייט של שעתיים בנהר הולטאבה כולל ארוחת צהרים

בשיט זה תוכלו לגלות את פראג מזווית אחרת ולא מוכרת, זאת תוך כדי הנאה מכל העולמות: צפייה באתרים האייקוניים של העיר מחד והשבעת התאבון עם ארוחת צהרים מאידך. השייט מתאים גם לעגלות ילדים ולנכים, כך שאין לכם תירוצים אלא להקליק כאן ולהזמין עכשיו.

שייט על נהר הולטאבה בפראג
שייט על נהר הולטאבה בפראג

שיט בנהר הולטאבה כולל ביקור בגן החיות של פראג

שיט זה יכול להיות האטרקציה שהילדים שלכם לא ישכחו מפראג כי הוא משלב הכל: נסיעה בחשמלית, שיט על הנהר, ביקור בגן החיות המקומי וחזרה למלון באוטובוס. אנחנו בטוחים שגם אתם תיהנו לא פחות, אבל אם לא תזמינו איך תדעו? הקליקו כאן וגלו את התשובה

שייט בסירת זכוכית על נהר הולטאבה כולל ארוחת ערב

שייט זה מאפשר לגלות את הקסם הלילי שטמון באתרים ההיסטוריים של פראג. השייט נמשך 3 שעות שבהן תוכלו לא רק לראות את האטרקציות העיקריות מבעד לגג זכוכיות, אלא גם ליהנות מארוחת ערב ומאופציה לצילום הסלפי המושלם. להזמנות הקליקו כאן.

סיור משולב בעיר שכולל אוטובוס, שייט על הנהר והליכה ברגל

הסיור נמשך 4 שעות שכולן הנאה צרופה מהעיר הכי יפה בעולם. בסיור תכירו את פראג דרך חלון האוטובוס הממוזג (העיר העתיקה), הרגליים (הרובע היהודי ומצודת פראג) וכמובן הנהר הודות לשייט של שעה. להזמנות הקליקו כאן.

שייט שקיעה על הנהר של 50/60/120/180 דקות

שייט זה מאפשר לכם לא רק מתצפית ומהדרכה קולית בכמה שפות על האתרים העירוניים, אלא גם ליהנות מהעיר הכי רומנטית בעולם בהתאם לזמן שעומד לרשותכם.

שייט פנורמי של שעה על נהר הולטאבה

בשיט זה תראו את המיטב של פראג ותיהנו מהדרכה קולית באנגלית בלי לקום מהכיסא. אמנם יש כמה מדרגות לסיפון, אבל מבחינתכם אלו מדרגות לגן עדן… הקליקו כאן ותבינו למה.

שיט היסטורי של 45 דקות על נהר הולטאבה

השיט הזה לא רק מרגיע, אלא גם מעשיר ומלמד ומהווה את ההזדמנות שלכם לדעת הכל על פראג ב-45 דקות.

הדרכה קולית ב-19שפות (כולל עברית) תאפשר לכם לגלות את היופי החבוי של העיר, המהירות של הספינה תאפשר לכם לצלם את התמונות הכי יפות שיש ולא פחות חשוב – הכיבוד הקל שיוגש במהלך השיט יהפוך אותו לחוויה אמיתית. להזמנות הקליקו כאן.

שייט על הנהר כולל ארוחת ערב ומוזיקה חיה

שיט זה נמשך שעתיים אבל אתם לא תרצו שהוא ייגמר. בואו לגלות את הלב של פראג ולהתאהב. ארוחת ערב ומוזיקה חיה ינעימו את זמנכם כאשר גשר קארל, האי קמפה, מצודת פראג והבית הרוקד יהוו את התפאורה המושלמת. הזמינו מקומות ותגלו שיותר טוב מזה אין !

הבית הרוקד על גדת הולטאבה בפראג
הבית הרוקד על גדת הולטאבה בפראג

שיט במסגרת חבילה שכוללת גם את טירת פראג, הרובע היהודי וארוחת צהריים

אם זמנכם בפראג קצוב (למשל אם הגעתם לכנס) ויש לכם רק 6 שעות פנויות, אבל אתם רוצים לראות ולחוות כמה שיותר – החבילה הזאת אידיאלית עבורכם.

בקליק אחד תוכלו לחוות את פראג באוויר וביבשה כולל הדרכה חיה ב-6 שפות לבחירתכם, עצירות בגשר קארל (כולל ביקור במוזיאון של הגשר), מצודת פראג, ליהנות מארוחת צהריים מסורתית ולקנח בשייט של שעה על הנהר שהוא עורק החיים של העיר. להזמנות הקליקו.

שיט של 4 שעות כולל ארוחת ערב ואיסוף מהמלון

בשיט זה תחוו את הערב המושלם כשברקע יופיעו האתרים המרהיבים של העיר בפראג. כשמוסיפים לחוויה את ארוחת הערב ואת האיסוף מהמלון/דירת האירוח שלכם התוצאה אחת – חוויה שלא תשכחו. להזמנות הקליקו כאן.

רכיבה על אופניי בירה

את הטוב ביותר השארנו לסוף. האטרקציה שמבחינתנו מייצגת פראג בצורה הטובה ביותר: מצד אחד הנופים של פראג כפי שנשקפים מהנהר ומצד שני- בירה מקומית קרה כקרח.

האטרקציה מתאימה למקסימום 11 אנשים שמשיטים את הסירה באופן עצמאי, כך שזו אופציה מצוינת לגיבוש ובניית צוות, למסיבות ועוד.

השיט כולל הדרכה חיה באנגלית ונמשך שעה וחצי, אבל האספקה הבלתי-נדלית של הבירות תגרום לכם לרצות להישאר כאן לנצח. הזמינו כרטיסים כאן וחייכו כל הדרך אל הגדה השנייה.

רוצים להכיר את הנהר מזווית אחרת? גם אפשר..

שוק Naplavka

שוק זה נמצא בסירה שעוגנת בסירה ברובע פראג 1 והוא נפתח כל שבת שנייה. השוק נחשב למעוז ההיפסטרים האורבני, בעיקר לאור העובדה שהוא לעיתים מארח שוק איכרים.

הפרויקט הרב תכליתי Wolf Prefa – Rivery a Port7

הפרויקט שיכלול משרדים, דירות, מסעדות ובתי מלון מוקם בימים אלו נמצא על גדת נהר הוולטאבה ומשקיף על גשר Troja , כך שאם אתם מחפשים מלון שמשקיף על הגשר הכי מיוחד בנהר הולטאבה בפראג – הזמינו פה מקומות.

הבית הרוקד

הבית הרוקד לא רק נמצא על גדת הולטאבה בשכונת נובי מסטו ומשקיף על הנהר, אלא שהוא מייצג את פראג החדשה שאחרי מהפכת הקטיפה. רוצים לדעת למה? קראו כאן

להזמנת כרטיסים שמאפשרים כניסה במשך יום שלם לגלריה ולעליית הגג של המקום הקליקו כאן.

הספא הצהוב (Žluté lázně)

מדובר בחוף ים מלאכותי שמוקם כל קיץ על גדות הולטאבה וכולל בריכות, מגרשים לכדורעף חופים, טניס וטניס שולחן, לוח שחמט ענק, משטחי שיזוף, שבילי אופניים, ואפשרות לשיט על הנהר בסירות פדלים ובגלשנים.

וכמובן שבפראג כמו בפראג מוקמים פה גם ברים שבהם מוגשת מיטב הבירה המקומית, כך שלא פלא שרבים טוענים שקיץ אמיתי בעיר אינו שלם בלי הספא הזה.

בר בספא הצהוב על גדת הולטאבה בפראג
בר בספא הצהוב על גדת הולטאבה בפראג

גני Fürstenberg

הגנים שנמצאים למרגלות מצודת פראג פחות מוכרים לציבור וטוב שכך (לפחות מבחינתכם כי ככה תהיה לכם פרטיות מלאה). בגנים תוכלו לראות את שתי גדותיו של נהר הולטאבה, אבל לא רק

המקום שעוצב בסגנון איטלקי נחשב מעולה למי שמחפש פינה שקטה בלב העיר הגדולה. אמנם הטווסים שמסתובבים פה בחופשיות ושכשוך המים במזרקות יכול להפריע לשלוותכם, אבל המקומיים טוענים שזהו הספוט לצפות בו בשלכת הרומנטית בסתיו. ואנחנו לא מתווכחים…

האי קמפה

האי קמפה הוא אי מלאכותי שנמצא בלב נהר הולטאבה בפראג, אבל למרות (או בגלל) העובדה שהוא מעשה ידי אדם הוא נחשב למקום הכי רומנטי בעיר (שגם ככה ידועה בהיותה הכי רומנטית בעולם) ואפילו נקרא "ונציה של פראג". קראו כאן למה בכל זאת אתם חייבים לבקר פה.

רוצים לחוות את האי דרך הים? הזמינו שיט של 45 דקות לאי קמפה. שיט זה יגרום לכם להרגיש כמו בתוך סיפור אגדה. הבתים מתקופת ימי הביניים לגדות הנהר, המראות הפנורמיים של פראג, "הערוץ של השטן", ההדרכה באנגלית והקבוצה הקטנה (עד 10 אנשים) בטוח יעשו לכם את זה.

שימו לב – בקיץ מומלץ להצטייד במשקפי שמש ובחורף השיט נעשה בספינה סגורה ומחוממת, כך שהחוויה שלכם תהיה שלמה ומושלמת. להזמנות הקליקו כאן.

ואיפה ישנים? הנה כמה אופציות להמשך החוויה בפראג..

Vltava Penthouse 

הדירה הענקית (140 מטר) לא רק נמצאת במרחק 100 מטר מנהר הולטאבה ברובע פראג 2, אלא יש בה את כל מה שאתם צריכים לחופשה המושלמת.

קחו אוויר כי אנחנו מתחילים : 3 חדרי שינה שמספיקים לאירוח של 7 אנשים, מטבח מאובזר, גישה חופשית לאינטרנט אלחוטי, חנייה, שירות הסעות אל/מ נמל התעופה וכמובן – נוף פנורמי גם לעיר וגם לנהר.

בנוסף, כל החדרים במקום הם ללא עישון, תוכלו לצרף את חיות המחמד שלכם ואפילו תוכלו ללכת ברגל לכל האטרקציות העירוניות :

דירת האירוח Apartment Vltava Prague 

דירת האירוח הזו בפראג 5 אף היא נמצאת 100 מטר מנהר הולטאבה, אבל בניגוד לקודמת היא מצוינת למשפחות (עד 5 אנשים) שמתארחות בעיר ורוצות ליהנות מחופשה שמשלבת ישן וחדש.

לא רק הגודל הקומפקטי (52 מ"ר), אלא העובדה שמצד אחד הבניין נבנה ב-1921 וכולל פטיו, אבל מצד שני מאפשר את כל הפינוקים המודרניים: חנייה, גישה חופשית לאינטרנט אלחוטי, מעלית, חימום וחדרים אקוסטיים והיפו-אלרגניים.

מלון סירה אלבטרוס

המלון נמצא בסירה שעוגנת בנהר הולטאבה, כך אתם נמצאים במרחק הליכה מכל האטרקציות כמו קניון פלדיום (5 דקות הליכה) והמוזיאון היהודי (15 דקות הליכה).

המלון מאובזר בחדרים אקוסטיים, בדלפק קבלה שפתוח 24/7 , משירותי המרת מטבע, משירות הסעות אל/מ נמל התעופה ובשאר אקסטרות שיש רק במלונות בוטיק. קראו על כך עוד כאן

ולטאבה – לא רק פראג

כאמור, נהר הולטאבה עובר גם בערים צס'קי קרומלוב וצ'סקה בודייוביצה וזה המקום להכיר אותן לעומק.

צ'סקי קרומלוב

העיר שהוכרה כאתר מורשת עולמי ע"י אונסק"ו נמצאת 175 ק"מ מפראג ובמילים אחרות – במרחק של 150 דקות נסיעה בלבד מפראג.

בעיר יש טירה שמשקיפה על נהר הולטאבה (השנייה בגודל בצ'כיה אחרי טירת פראג) והרבה קסם רומנטי של העולם הישן, למשל שילוב של אלמנטים גותיים, בארוקיים ורנסנסיים.

אנחנו ממליצים להישאר במקום לפחות לילה אחד (להזמנת מלונות ומקומות לינה בעיר הקליקו כאן) וליהנות מכל העולמות: גם ליהנות מחוויה שטרם הכרתם וגם לנוח באמת בלי לנהוג יותר מדי ביום אחד.

רוצים להרגיש את הנהר גם כאן? טפסו למגדל הפעמונים של הטירה לתצפית עליו או צאו לרפטינג. למתקדמים מומלץ להזמין סיורים שונים בעיר באמצעות הטלפון הנייד, למשל:

סיור הליכה של שעתיים

בסיור זה תוכלו להכיר את האגדות המקומיות, לשמוע מפי מדריך באנגלית את הסיפורים שמאחורי כל פינה בעיר ובעיקר – לגלות את האטרקציות המרכזיות בעיר לצד המקומות הפחות מוכרים. להזמנות הקליקו כאן.

סיור הליכה בקבוצה קטנה של שעתיים שכולל אפשרות לאיסוף ועיקוף התור

בסיור זה תתמקדו בעבר ההיסטורי של העיר (בעיקר בתקופה הקומוניסטית) ובחיים במקום בימינו אלו. שימו לב – המדריך אמנם דובר אנגלית, אבל הסיור אינו כולל כניסה לטירה אלא רק לחצר שלה ולגניה. להזמנות הקליקו כאן.

סיור הליכה פרטי של שעתיים עם מדריך

בסיור זה תגלו כל מה שאפשר על ההיסטוריה, האדריכלות והאגדות של העיר מפי מדריך מקצועי דובר אנגלית. בסיור תלכו בסמטאות הציוריות של המקום ותזכו לאיסוף מהמלון או מתחנת אוטובוס לפי בחירתכם. הסיור נגיש לנכים ! להזמנות הקליקו כאן.

סיור של שעה בקבוצה קטנה באמצעות סאגווי

בסיור זה תגלו את הרחובות הפחות מתויירים של העיר ותכירו את המקום מזווית אחרת. גולת הכותרת של הסיור היא ההגעה לנקודה הגבוהה בעיר, מה שמאפשר תצפית לא רק על המרכז ההיסטורי אלא גם על נהר הולטאבה.

הסיור מוגבל ל-5 אנשים, אז הקדימו והזמינו את מקומכם כדי להבטיח שגם אתם תיהנו מהחוויה הייחודית.

סיור סאגווי לילי של שעתיים בקבוצה קטנה

בסיור זה תשלבו ישן וחדש בצורה המוצלחת ביותר: מצד אחד טאץ' של מסתוריות בין אור וצל בעיר היסטורית ומצד שני סאגווי מודרני.

הסיור כולל הדרכה באנגלית והוא מוגבל ל-5 אנשים, אז אם גם אתם רוצים לראות את הטירה המפורסמת מוארת באור נגוהות, ליהנות מקסם ומאווירה שאין במקומות אחרים ובעיקר לגלות חוויה אחרת – הקליקו כאן.

סיור של יום שלם מפראג כולל ארוחת צהרים

בסיור זה תכירו את העיר הכי רומנטית בצ'כיה אחרי פראג, תראו את אתריה העיקריים, תגלו את האדריכלות הייחודית שלה ותדעו כל מה שצריך לדעת על ההיסטוריה שלה.

הסיור כולל הדרכה ב-6 שפות לבחירתכם (ההדרכה באנגלית בכל מקרה מובטחת), אפשרות לאיסוף מהמלון שלכם בפראג, ארוחת צהרים מסורתית ובעיקר – יום שלם של חוויות. הנה קישור ישיר להזמנות.

סיור הליכה רומנטי של שעתיים

סיור זה מאפשר לכם להכיר את הקסם האדריכלי המיוחד של העיר, לגלות את רחובותיה הציוריים (המוכרים לצד הפחות-ידועים) ולשמוע את סיפורי האהבה שעיצבו את המקום. הסיור כולל הדרכה באנגלית ומתאים לקבוצות של עד 10 אנשים. להזמנות הקליקו.

סיור סאגווי אתגרי של שעתיים מחוץ לעיר בקבוצה קטנה

בסיור זה תיהנו מרכיבה מלאת אדרנלין ביערות שמחוץ לעיר, תגלו את הפינות החבויות שלא כולם מכירים. אם אתם הרפתקנים ובעלי נשמה ספורטיבית אתם לא יכולים להרשות לעצמכם שלא להירשם. אז קבענו?

סיור של יום שלם מפראג באמצעות כרכרה

אם אתם אוהבים להתפנק עד הסוף – הסיור הזה הוא בול בשבילכם! כרכרה מודרנית וממוזגת שתיקח אתכם במסע במנהרת הזמן לצ'סקי קרומלוב.

אנחנו ממליצים להזמין את הסיור בקיץ כדי ליהנות ממדריך ב-3 שפות לבחירתכם, מכניסה לטירה ומארוחת צהרים. הקליקו כאן ולא תצטערו.

סיור פרטי של יום שלם מפראג

סיור זה מתאים לקבוצות של עד 3 אנשים, כולל מדריך ב-7 שפות לבחירתכם ומבטיח יום שלם של הנאה: ביקור בטירה, טעימת בירה באדוויזר ולא פחות חשוב – שיטוט בסמטאות העיר העתיקות ושופינג של מציאות בחנויות שרק מתי מעט מכירים.

להזמנות הקליקו כאן, רק אל תשכחו להצטייד בנעליים נוחות אותן תוכלו לרכוש כאן. אנחנו בטוחים שתעשו בהן שימוש…

צס'קה בודיוביצה  (České Budějovice)

העיר מרכיבה יחד עם מרינסקה לאזנה (Mariánské Lázně )) וקרלובי וארי את משולש הספא הצ'כי, אבל לא רק. העיר היא ביתה של מבשלת Budweise , כך שביקור במקום אינו שלם ללא ביקור במבשלה.

בעיר גם נמצאת אחת הכיכרות הגדולות באירופה שמוקפת בבניינים מסגנונות שונים – גותיים, בארוקיים ורנסנסיים. להזמנת מלונות ומקומות לינה בעיר הקליקו כאן.

רוצים לשלב? גם אפשר…

אם אתם מעוניינים לשלב את שתי הערים בסיור אחד בטח תשמחו לדעת שזה אפשרי. יש טיול יומי מפראג בקבוצה קטנה שכולל ארוחת צהרים, מדריך ב-6 שפות לבחירתכם, ביקור בטירת צ'סקי קרומלוב ואפשרות לאיסוף מהמלון שלכם. להזמנות הקליקו כאן.

והכי חשוב – אתם תזכו למלווה נאמן לכל אורך הדרך בשם נהר הולטאבה, כך שלא תהיו לבד ותיהנו מהנוף הצ'כי הכי אותנטי שיש. אנחנו בטוחים שלא תתחרטו, אז קבענו להיפגש בולטאבה?

אטרקציות בפראג

Powered by GetYourGuide

מפת המלונות של פראג

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן