שכר ממוצע בצ'כיה

ע"י

בקטגוריית: ,
אישה שמחה

אולי תשמחו לדעת אבל בצ'כיה השכר הממוצע הוא כ-25,000 קרונות צ'כיות לחודש. שכר זה הוא קצת יותר מכפול משכר המינימום שהוא (נכון לינואר 2018 ) 12,000 קרונות צ'כיות. אולי זה לא אומר לכם הרבה אבל אנחנו ממליצים לכם להמשיך לקרוא מסיבה אחת: מאחורי המספרים האלו יש סיפור הצלחה כלכלי שיגרום לכם לחייך

בצ'כיה יש מדיניות כלכלית מכוונת שקבעה יעד שהוא כלכלי והומניטרי בו-זמנית: שכר המינימום יהיה לפחות 40% מהשכר הממוצע בצ'כיה. הצ'כים יכולים לחכך ידיים בהנאה, כי נכון לעלייה האחרונה שתכנס לתוקפה כאמור בינואר 2018 הם עמדו במשימה : שכר המינימום יהיה ברמה של 40.5% מהשכר הממוצע.

אפילו ראש ממשלת צ'כיה תומך בכך והוא אמר לאחרונה: "עובדים צריכים לקבל שכר הגון עבור עבודתם ויציאה לעבודה צריכה להיות עסק משתלם". למעשה, ממשלת צ'כיה מאמינה שהעלאת שכר המינימום משמשת כמוטיבציה לעבודה, מבטיחה חיים טובים ואיכותיים לציבור העובדים ומחליפה הטבות סוציאליות.


תכנון טיולים באנר

כאמור היעד אינו רק כלכלי אלא גם הומניטרי ומטרתו להעלות את איכות החיים במדינה, למרות שהיא כבר עכשיו נחשבת לגבוהה הודות לשיעורי אבטלה נמוכים ולצמיחה כלכלית יציבה. למעשה, העלאת שכר המינימום הוא חלק ממדיניות שמיועדת להפוך את צ'כיה למדינה אירופאית חזקה כלכלית.

airalo ad

בינתיים זה מצליח להם ונתונים על הרבעון השני של 2017 מפתיעים לטובה, למשל התמ"ג עלה ב-2.5% לעומת הרבע הראשון של 2017 וב-4.7% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. התחזיות אמנם צפו עלייה אבל מתונה יותר ברמה של 2.3% ו-4.5% בהתאמה, מה שהופך את כלכלת צ'כיה לאחת הכלכלות היחידות באיחוד האירופי שנהנות מצמיחה כלכלית מהירה.


גם יפה וגם חזקה

ומה הקשר לשכר המינימום?
בטח תשמחו לדעת שהצמיחה הכלכלית הצ'כית משפיעה גם על התעסוקה במדינה. למעשה, מספר המועסקים ברבעון השני של 2017 (עוד לפני העלאת שכר המינימום) עלה ב-0.4% וב-1.3% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. כאמור, הציפיות הן שעם העלאת שכר המינימום יעלה שיעור המועסקים במשק הצ'כי אפילו יותר.

עם העלייה באחוז המועסקים נרשמה עלייה בענפים משיקים, למשל הצריכה הביתית עלתה ב-1.5% והוצאות משק הבית גדלו ברבעון השני של 2017 ב-1.8%. (4.4% לעומת הרבעון המקביל אשתקד). אבל זה לא הכל כי נרשמה גם עלייה בהשקעות בנכסים: עלייה של 6.6% בהשקעות בנכסים ברבעון השני של 2017 , שהיא אמנם זהה לאחוז ההשקעה בנכסים ברבעון הראשון של 2017, אך גבוהה ב-7.7% לעומת הרבעון השני אשתקד.

למעשה, עליית שכר המינימום בצ'כיה תורמת לכולם ולא רק לעובדים וגם אתם יכולים ליהנות. כיום ניתן להשקיע בתחומים שונים בצ'כיה (למשל לרכוש נכסים להשקעה, לפתוח סניפים לחברות ישראליות ועוד) וליהנות ממדינה שרק צומחת מבחינה כלכלית. ואגב, דירוג האשראי של צ'כיה זהה לזה של יפן למרות שצ'כיה טרם חגגה יומולדת 30. ואיך אמרו חכמים? העולם שייך לצעירים.

מהו השכר הממוצע בצ'כיה?

השכר הממוצע בצ'כיה נכון לינואר 2018 הוא כ-25,000 קרונות צ'כיות בחודש.

מהו שכר המינימום בצ'כיה?

שכר המינימום בצ'כיה נכון לינואר 2018 הוא 12,000 קרונות צ'כיות.

מה המשמעות של העלאת שכר המינימום בצ'כיה מבחינת העובדים?

העלאת שכר המינימום בצ'כיה מבטיחה לעובדים איכות חיים, משמשת כגורם תעסוקתי מדרבן ומחליפה הטבות סוציאליות. כל זה גורם לעליה באטרקטיביות של המדינה.

מה המשמעות הכלכלית של העלאת שכר המינימום בצ'כיה?

כיום שכר המינימום מהווה כ-40% מהשכר הממוצע בצ'כיה, מה שמוכיח מדיניות כלכלית יציבה. כשמוסיפים לכך את העובדה שבצ'כיה שיעורי האבטלה נמוכים התוצאה אחת – מדינה שמשלתם להשקיע בה מבחינה עסקית ונדל"נית. לפרטים נוספים על השקעה בצ'כיה לחצו כאן.

אטרקציות בפראג

Powered by GetYourGuide

מפת המלונות של פראג

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן