טיול בברטיסלבה – קפיצה קטנה מפראג

ע"י

בקטגוריית:
טיול על החומות בברטיסלבה

אם אתם נמצאים בפראג והתאהבתם בעיר ממבט ראשון, אנחנו ממליצים לכם להשלים את החוויה עם ביקור באחות הקטנה של פראג ובעירה התאומה. ברוכים הבאים לברטיסלבה.

למה לבקר בברטיסלבה?

יש כמה סיבות לבקר בברטיסלבה. למשל:

  • אם ביקרתם בקניון Avion Shopping Park וברצונכם לעשות שופינג איכותי, אבל בלי להסתבך ולזכור שם חדש של קניון.
  • אם ביקרתם בברנו ורציתם לדעת מי העיר שעקפה אותה בדירוג ההון האנושי וסגנון החיים (לפחות לפי סקר של המגזין הבריטי הכלכליfDi  שפורסם ב(The Financial Times
  • אם תרצו להכיר מקרוב את העיר שהתחילה את מהפכת הקטיפה שחילקה את צ'כוסלובקיה ז"ל לצ'כיה וסלובקיה

האמת שלא משנה מה הסיבה שלכם, כי ביקור בברטיסלבה הוא בהחלט חוויה. כשמוסיפים לכך את העובדה שניתן להגיע לעיר בקלות מפראג (למשל באמצעות נסיעה באוטובוס שנמשכת 4-6 שעות) או ברכבת (יש אפילו רכבת לילה כך שאתם חוסכים לילה במלון) אין ספק שמדובר בעיר שאסור לכם להחמיץ.


תכנון טיולים באנר

אז מה יש לעשות בברטיסלבה?

המון!

airalo ad

מלבד העובדה שברטיסלבה היא עיר הבירה היחידה בעולם שגובלת בשתי מדינות (אוסטריה ממזרח והונגריה בדרום), היא גם נקודת מוצא אטרקטיבית לטיולים באזור היום כמו בעבר (אז חצו את העיר דרך הדנובה ודרך הענבר). למשל, שיט בדנובה שהיא שוכנת על גדותיו וטרקים בהרי הקרפטים שמתחילים ממש בגבולות העיר.

האטרקציה העירונית העיקרית היא כמובן הטירה שעמדה בגבורה במצור עותומאני, מה שגרם לכך שהעיר הוכרזה ב-1536 כבירת הונגריה במקום בודפשט (שהייתה תחת התקפה), שבקתדרלה המקומית (קתדרלת סנט מרטין) הוכתרו 11 קיסרים ומלכים במשך כ- 300 שנה (עד 1830) ושדווקא פה נסללה מסילת הרכבת הראשונה בממלכת הונגריה.

לחפש את האישה בברטיסלבה

הכל השתנה כאשר תכשיטי הכתר של מריה תרזה (הארכידוכסית של אוסטריה ומלכת הונגריה ובוהמיה והאישה שעל שמה קרויה טרזין) הועברו מהעיר לווינה ואיתם המוסדות הממשלתיים. מסתבר שגם בברטיסלבה צריך לחפש את האישה.

בהמשך אמנם הטירה המקומית עלתה באש ושוחזרה רק בשנות ה-50 של המאה ה-20, אבל לברטיסלבה היה ונשאר מקום של כבוד בהיסטוריה האירופית. למשל:

  • בברטיסלבה נחתם חוזה פרסבורג שסיים את המלחמה בין צרפת לאוסטריה ב-1805
  • בברטיסלבה חתם קיסר אוסטריה פרדיננד הראשון על ביטול מערכת הצמיתות הקיסרית

לברטיסלבה יש גם היסטוריה יהודית מפוארת כמו לאחותה הגדולה פראג. למשל, בעיר נמצא קברו של חת"ם סופר, מגדולי הפוסקים בדורות האחרונים שקברו (כמו קברו של המהר"ל מפראג) מהווה מוקד עלייה לרגל

אז איך כדאי לבקר בברטיסלבה?

הדרך הטובה והממצה ביותר לבקר בעיר היא באמצעות אוטובוס תיירים, אבל יש דרכים מעניינות לא פחות. למשל (רשימה חלקית בלבד):

  • לחובבי האדרנלין: סיור באמצעות סאגווי, רכבת ממונעת או קורקינט חשמלי בטירה או באתרים מרכזיים אחרים בעיר
  • לאלו שמאמינים בהכרת השטח דרך הרגליים : טיול הליכה נינוח בשעות אחר הצהריים, טיול ערב מודרך או טיול הליכה פרטי של שעה (טיול קבוצתי) או שעתיים (טיול פרטי)
  • לפודיז בינינו: סיור טעימות יין של 6 שעות בהרי הקרפטים, סיור טעימות יין בהדרכת סומלייה, סיור קולינרי מודרך, סיור טעימת בירות ביתיות , סיור טעימת עוגות, סיור טעימת דבש או סיור טעימות של אוכל מסורתי כולל ביקור במבשלה
  • לחובבי ההיסטוריה: סיור בעקבות העבר הקומוניסטי של העיר, סיור הליכה היסטורי מודרך או סיור פרטי בטירות של סלובקיה
  • לחובבי האתגרים: משחק חפש את המטמון ברחובות העיר או בעיר העתיקה
  • לעצמאיים: סיור עצמאי בהדרכה טלפונית
  • לספורטיביים: סיור ריצה באתרי העיר
  • לאוהבי השווקים: סיור עם מדריך מקומי בשוק הכריסמס
  • לרומנטיים: סיור מודרך בעקבות סיפורי האהבה העירוניים

והכי חשוב – אם ביקרתם בברטיסלבה ומעניין אתכם איך זה לחיות ולעבוד שם, כדאי שתיכנסו לאתר togetthere.info המספק עזרה מקצועית בהגירה לסלובקיה.

אטרקציות בפראג

Powered by GetYourGuide

מפת המלונות של פראג

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן