כל העולם כולו גשר צר מאוד גם בצ'כיה

ע"י

בקטגוריית:

אם חשבתם שתגיעו לגשר ואז תעברו אותו, כדאי שתחשבו שוב. אמנם תכנון טיול לכל מקום בעולם הוא חובה, אבל בצ'כיה לקחו את הנושא צעד אחד רחוק מדי תרתי משמע.

בגבול פולין-צ'כיה ובמרחק שעתיים וחצי נסיעה מפראג נבנה גשר הולכי הרגל הארוך בעולם. הגשר ששמו המתבקש הוא Sky Bridge 721 (תנחשו לבד למה…) נמצא בחבל מוראביה בצ'כיה.

הגשר משתרע על 721 מטר, כך שהוא הדיח מהתואר "הגשר הארוך בעולם" גשר בנפאל שאורכו היה "רק" 576 מטר.


תכנון טיולים באנר

וכמובן שבצ'כיה כמו בצ'כיה לקחו את העניין ברצינות הראויה. הגשר אמנם נבנה בעלות של 8 מיליון יורו, אבל הבנייה נמשכה שנתיים בלבד. רק להשוואה – בנייתו של גשר קארל נמשכה כ-200 שנה.

airalo ad

הסיבה לבנייה המהירה היא כי העבודה נעשתה באמצעים טכנולוגיים מתקדמים. למשל, בנייה משני כיווני הגשר במקביל, נעשה שימוש ברחפנים והעובדים נעזרו במערכת שהגנה עליהם מהרוחות.

יש לכם פחד גבהים? לא נורא

ולידיעת קוראי הנאמנים שסובלים מפחד גבהים – גובה הגשר הוא 95 מטר ורוחבו 1.2 מטר בלבד. הוא תלוי באמצעות 6 כבלים מרכזיים, אבל יש לו גם 60 כבלים משניים – מה שאומר שהוא נחשב לבטוח במיוחד.

אני לא אכביר בהסברים לגבי ההנדסה של גשרים תלויים ( הכל כתוב כאן), אלא רק אגיד שהגשר הזה מצטרף לחבורה נבחרת של גשרים תלויים ברחבי העולם.

למשל, גשר שער הזהב בסן פרנסיסקו, גשר ברוקלין בניו-יורק וגשרי המיתרים של קלאטרווה בירושלים ובפתח תקווה.

ומה עוד אתם צריכים לדעת לפני ביקור בגשר?

הגשר פתוח לקהל בן כל הגילים, אבל הוא אינו נגיש לכיסאות גלגלים או לעגלות תינוקות.

בנוסף, הכניסה למקום בתשלום וההליכה בו היא חד כיוונית ונגמרת בשביל סלול ביער– מה שאומר שמומלץ להזמין מראש פה סיור מפראג לקבוצה קטנה כולל ארוחת צהריים.

ואם אתם כבר פה אל תוותרו על המסלול החינוכי בשם "גשר הזמן" – מסלול שדרכו ניתן ללמוד על ההיסטוריה של חבל מוראביה באמצעות סיפורה של משפחה מקומית.

לשדרוג החוויה מומלץ להמשיך לטייל בחבל מוראביה היפה. כאן תוכלו למצוא המלצות למסלולי טיול ומסלולים שיגרמו לכם לשיר כל הדרך הביתה.

אטרקציות בפראג

Powered by GetYourGuide

מפת המלונות של פראג

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן