באיזה מטבע משתמשים בפראג?

בוחרים אפיק השקעה בפראג

אם אתם מתכננים נסיעה לפראג ושואלים את עצמכם "באיזה מטבע משתמשים בפראג?" התשובה ברורה – קרונה צ'כית. אמנם מכיוון שמדובר בעיר תיירותית ניתן לעשות בה שימוש נפוץ באירו ואפילו בדולרים, אבל אנחנו טוענים ש"ברומא כדאי להתנהג כמו רומאי" ובמילים אחרות – להצטייד בקרונות צ'כיות מבעוד מועד.

מתכננים חופשה בפראג?
מתכננים חופשה בפראג?

העולם שייך לצעירים

אמנם המטבע הצ'כי נחשב לאחד המטבעות החדשים בעולם הודות לגילו הצעיר – פחות מ-30 אבל כבר אמרו חכמים שהעולם שייך לצעירים. למעשה, המטבע נכנס לתוקפו בתאריך 8.2.1993 עם הפרדת צ'כוסלובקיה לצ'כיה וסלובקיה במה שכונה "מהפכת הקטיפה".

אנחנו חושבים שלמרות שקטיפה היא בד נעים במיוחד, אנחנו חושבים שבסלובקיה קצת מצטערים מסיבה אחת – הם אימצו לחיקם את מטבע האירו שלא עשה להם טוב. בניגוד אליהם, הצ'כים המירו את המטבע הקודם (קרונה צ'כוסלובקית) בערך של אחד לאחד לקרונה צ'כית.


תכנון טיולים באנר

המשמעות של המרה זו היא אחת – צ'כיה זולה יותר מארצות אחרות באירופה גם לעסקים וגם להנאה. כתוצאה מכך, חברות גדולות בעולם העדיפו להעביר את מפעליהם לפראג ודי אם נאמר אמזון.

airalo ad

גם אתם יכולים להרוויח

ואולי תופתעו לדעת, אבל עובדה זו משחקת גם לידיים שלכם. למשל, רכישת נדל"ן בפראג נחשבת לאחת העסקאות הכי כדאיות בשוק הנדל"ן האירופאי, במיוחד כאשר החלופה היא ריבית כמעט אפסית על חסכונות בבנקים.

כשמוסיפים לכך את העובדה שבפראג חוק הגנת הדייר פחות קשוח מבערים אחרות התוצאה אחת – אתם כבעלי הנכס רק מרוויחים כי אתם בעמדת עליונות מול הדיירים. למעשה, בניגוד למחירי נדל"ן במקומות אחרים בעולם שנמצאים תחת עינה הפקוחה של הממשלה, בפראג כוחות השוק עושים את העבודה.

אפיקים זה לא רק שם של קיבוץ

ומכיוון שהביקוש למגורים בעיר רק עולה ומפגר הרבה אחרי קצב הבנייה התוצאה אחת – מחירי הנדל"ן רק עולים הן מבחינת השקעה והן מבחינת שכירות. היינו אומרים שכדאי להזדרז אבל קודם כל כדאי שתבחרו אפיק השקעה.

בוחרים אפיק השקעה בפראג
בוחרים אפיק השקעה בפראג

אפיק ראשון – רכישת נכס לצורך שכירות ארוכת טווח. באפיק זה אתם נהנים פעמיים : גם משכר דירה וגם מאפשרות למכור את הנכס בעתיד במחיר גבוה יותר. זוכרים שאמרנו שמחירי הנדל"ן בפראג רק עולים?

אפיק שני – רכישת נכס על הנייר במחיר מצחיק (כ-10% מערכו הסופי) ומכירתו לפני קבלת המפתח.

אפיק שלישי – רכישת נכס לצורך שכירות קצרת טווח למשל במסגרת Airbnb. השוואה בינלאומית מוכיחה שפראג היא מהערים היחידות בעולם (אם לא היחידה) שבה Airbnb הוא חוקי. יתרה מזאת – העירייה מעודדת שימוש באופציה הזו כחלק מאסטרטגיה תיירותית.

אטרקציות בפראג

Powered by GetYourGuide

מפת המלונות של פראג

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן