מטבע צ'כי

ע"י

בקטגוריית:
דגל צ'כיה

אולי תופתעו אבל למרות שצ'כיה חברה באיחוד האירופי המטבע הצ'כי אינו האירו. אמנם יש כוונה לשנות את המטבע לאירו ביום מן הימים, אבל נכון להיום המטבע הצ'כי הוא קורונה צ'כית או בעברית כתר צ'כי. ואגב, בבואכם להמיר למטבע צ'כי אנחנו לא ממליצים להשתמש בשם כתר מסיבה אחת – מעטים החלפנים אם בכלל שיודעים למה הכוונה.

מכיוון שבמטבע הזה נעשה שמוש אך ורק בצ'כיה המרה אליו נחשבת לבעייתית, כלומר לא ברוב משרדי החלפנות בארץ ניתן להשיג מטבע צ'כי ונדרשת המרה כפולה : משקלים לאירו/דולר ומאירו/דולר לכתר צ'כי.

אמנם יש משרדי חלפנות שמחזיקים מטבע צ'כי, אך זה לרוב נעשה באופן עונתי כדי לעזור לתיירים הישראלים שנוסעים לצ'כיה בקיץ. אבל תסמכו עלינו שמצאנו כמה פתרונות וכל שנדרש מכם לעשות הוא לבחור ביניהם :
• פתרון 1 – כאשר אתם מתכננים טיסה לצ'כיה שלא בקיץ, הזמינו מראש את סכום הכסף שנדרש לנסיעה שלכם ממשרד החלפנות .
• פתרון 2 – המירו סכומי כסף קטנים לכתר צ'כי בדלפק להמרת כספים בנתב"ג. אנחנו ממליצים לעשות זאת בסכומים קטנים כי שער ההמרה בדלפק זה גבוה ולא כדאי, אבל מצד שני יהיה לכם כסף קטן לצרכים בסיסיים כמו תחבורה ציבורית, שירותים, שתייה וכו'.
• פתרון 3 – עשו שימוש בכרטיס אשראי בינ"ל ומשכו כתר צ'כי באמצעות כספומטים בנתב"ג או בצ'כיה. בניגוד לפתרון הקודם הפתרון הזה מיועד לסכומי כסף גדולים מסיבה אחת – בכל שימוש בכספומט אתם משלמים עמלה ועדיף למשוך סכום גדול בבת-אחת.
• פתרון 4 – המירו שקלים לכתר צ'כי באמצעות משרד להמרת כספים שפועל בנתב"ג.


תכנון טיולים באנר

ואגב, המטבע הצ'כי מסומן באותיות CZK וניתן להשיג אותו במטבעות בערך של 1,2,5 ו-50 וכן בשטרות בערך של 50, 100,200, 500,1000 ו-2000. בכל מקרה וליתר בטחון אנא הצטיידו גם בכרטיסי אשראי בינ"ל וגם בכסף מזומן. ככה תהיו בצד הבטוח של המשוואה בכל מקרה של גניבה, אובדן וכו'.

airalo ad

וכמובן – עדיף להצטייד במטבע צ'כי מראש ולא לבזבז את זמנכם במציאת חלפן כספים איכותי בצ'כיה. לא שאין כאלה אבל בזמן הזה אתם יכולים להינות מחופשה מדהימה בפראג, אז למה אתם מחכים?

אטרקציות בפראג

Powered by GetYourGuide

מפת המלונות של פראג

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן