דירות תיירות להשקעה בכיכר השעון של פראג

כיכר השעון בפראג נחשבת לאחד מסמלי העיר – מה שהופך אותה לתחנת חובה לכל תייר בפראג. ויש כ-10 מיליון כאלה בשנה מכל רחבי העולם.

אמנם רוב האנשים מסתפקים בצפייה בתצוגת הבובות שמתרחשת כל שעה עגולה, אבל חלק מהתיירים ההרפתקניים יותר מצטרפים לסיור במגדל השעון.

תיירים בכיכר השעון בפראג
תיירים בכיכר השעון בפראג

לכן, רכישת דירת תיירות להשקעה באזור זה (רובע פראג 1 ובעיקר שכונת יוזפוב) היא אופציה מעולה למעוניינים בתשואה שנתית דו-ספרתית.


תכנון טיולים באנר

אמנם הודות לביקוש אזור כיכר השעון נחשב ליקרה ביותר בפראג מבחינה נדלנ"ית (בממוצע 150,300 קרונות צ'כיות למ"ר), אבל כמובן שההשקעה משתלמת בגלל היתרונות הרבים, למשל:

airalo ad

• בניגוד לערים אחרות בעולם השכרה במסגרת Airbnb בפראג היא חוקית ויותר מכך – העירייה מעודדת שימוש בפלטפורמה הזו כדרך להתגבר על שתי בעיות : מצד אחד הביקוש הגבוה של העיר בתחום התיירות (אחד ממוקדי הפרנסה העיקריים של העיר) ומצד שני – העדר מספיק חדרים בבתי מלון.
• העובדה שמספר התיירים בפראג רק הולך ועולה וכתוצאה מכך – מספר המשתמשים בפלטפורמות אירוח לטווח קצר כמו Airbnb. ואגב, מדובר בעלייה של מספר אחוזים כל חודש !!
• מחירי השכירות באזור זה רק עולים, למשל רחוב Na příkopě (שנמצא 600 מטר מכיכר השעון) דורג במקום ה-19 בעולם מבחינת שכר דירה מסיבה אחת – מחירי השכירות בו עלו במהלך שנת 2017 ב-5%.

לכך יש להוסיף מספר נתונים שהופכים את צ'כיה כולה ליעד השקעה איכותי, למשל העובדה שכלכלת צ'כיה נחשבת לאחד היציבות והחזקות בעולם ושמחירי הנדל"ן בה רק עולים – מה שאומר שהשקעה בנדל"ן במדינה נחשבת לבטוחה ואינה תנודתית.

המשמעות היא שאפשר להרוויח פעמיים:

• פעם אחת מההשכרה השוטפת של הנכס

• פעם שנייה ממכירת הנכס בעתיד בערך גבוה יותר. ורק כדי לסבר את האוזן – ערך הדירות בפראג עלה בכ-70% ב-5 השנים האחרונות, מתוכם 10% בשנה וחצי האחרונות- מה שנחשבת לאחת מעליות הנדל"ן התלולות באירופה כולה.

היתרון הגדול – התשואה

היתרון הגדול ביותר של השכרת דירה בפראג לטווח קצר הוא התשואה. נכון להיום מחיר ההשכרה של חדר אחד בפראג הוא כ-100 אירו. וזה רק ללילה אחד.

כשמכפילים מספר זה ב-365 ימים בשנה (כי הודות למיליוני התיירים בפראג התפוסה הצפויה היא 60-80%) מתקבל סכום של מעל 50,000$

airbnb בפראג - התשואה האידיאלית
airbnb בפראג – התשואה האידיאלית

זהו לא רק מספר מכובד בפני עצמו, אלא תשואה שנחשבת גבוהה יותר מכל השקעה בנדל"ן במקומות אחרים.

ואם לא השתכנעתם עד עכשיו כדאי שתדעו שאנחנו לא לבד. מגזין הכלכלה פורבס טוען שפראג היא העיר הכי משתלמת בעולם להשכרת דירות במסגרת Airbnb.

לפניכם מספר דוגמאות לדירות השקעה באזור כיכר השעון בפראג שיגרמו לכם להשתכנע סופית:

דירות באזור הרובע היהודי

הרובע היהודי של פראג נמצא במרחק הליכה מכיכר השעון התיירותית ונחשב לאטרקציה תיירותית בעצמו. לכן, מומלץ לרכוש דירות להשקעה שקרובות לרובע הזה, למשל הדירות הבאות:

הדירה הראשונה – בגודל 100 מ"ר ברחוב ulice Bílkova (500 מטר מכיכר השעון) במחיר מצחיק של 11,900,000 קרונות צ'כיות. הדירה כוללת 3 חדרי שינה ועליית גג והבונוס הגדול – היא מרוהטת כך שלא נדרשת הוצאה נוספת בתחום הזה.

הדירה השנייה – דירה משופצת בגודל 117 מ"ר באותו רחוב שכוללת אף היא 3 חדרי שינה. דירה זו מרוצפת ברצפות עץ וכוללת סלון מרווח בגודל 39 מ"ר ו-2 חדרי אמבטיה, באחד מהם יש ג'קוזי ובשני בידה.

המטבח של הדירה מאובזר כולו וכולל את כל מכשירי החשמל הנדרשים. הבניין שבו נמצאת הדירה כולל אבטחה ושוער. המחיר כמובן בהתאם -22,000,000 קרונות צ'כיות.

שתי הדירות קרובות לבית הכנסת הספרדי, למסעדת דיניץ הכשרה ולבית העלמין היהודי המפורסם – מה שאומר שהן צפויות להיות אטרקטיביות בקרב יהודי העולם שמגיעים לפראג במסגרת חופשה משפחתית.

בנוסף הדירות נמצאות בקרבת מרכז הקניות פלדיום, הפסל של קפקא ובית הקולנוע סינמה סיטי – כך שהן יתאימו גם לשאר תיירי העולם.

הדירה הרב-תכליתית

דירה בגודל 79 מ"ר ברחוב ulice Žatecká (300 מטר מכיכר השעון) במחיר של 14,200,000 קרונות צ'כיות. הדירה כוללת 2 חדרי שינה ומרפסת וגם היא לא רק משופצת אלא מרוהטת – מה שאומר כאמור דאגה אחת פחות.

הדירה נמצאת גם במרחק הליכה מתחנת מטרו, מבית הכנסת מייזל, ממוזיאון קפקא ומתיאטרון בובות לכל המשפחה –אלמנטים שמבטיחים שהיא לא תישאר ריקה כי היא תתאים לכל סוגי המבקרים בפראג.

אטרקציות בפראג

Powered by GetYourGuide

מפת המלונות של פראג

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן