מסלול במצודת פראג לחובבי גינות נוי וגינון

הגנים של מצודת פראג

אם גם אתם רוצים לבקר במצודת פראג, אבל לא רוצים להיות כמו כולם זה אפשרי. הודות לגודל הענקי של המקום ניתן לבקר בה באינסוף וריאציות בהתאם להעדפות האישיות שלכם. לפניכם מסלול ב-5 שלבים לחובבי הגינון שביניכם.

תחנה ראשונה – מצודת פראג

כמו כל ביקור במצודת פראג, גם הביקור שלנו מתחיל ברחבה הראשונה אבל בניגוד למקובל (כבר אמרנו שאתם לא כמו כולם, נכון?), לא נתעכב על טקס חילופי המשמר אלא נמשיך לרחבה השנייה.

תחנה שנייה – קאפלת הצלב הקדוש

אין לכם סיכוי לפספס אותה כי קאפלת הצלב הקדוש (כיום משמשת כקופה לקניית כרטיסים לביקור במצודה) מתנשאת מעליה. אפשר כמובן להתעכב על עיטורי הפרסקו מתקופת הבארוק, אבל אנחנו ממליצים להמשיך צפונה לכיוון גלריית רודולף.


תכנון טיולים באנר

תחנה שלישית – גלריית רודולף

כאן שכנו בעבר האורווה המלכותית, אבל כיום המקום מציג עתיקות וחפצי אמנות שונים מרחבי אירופה (צ'כיה, סלובקיה, גרמניה) והעולם. גם כאן אתם מחליטים אם להישאר או לא, אבל הטוב עוד לפנינו.

airalo ad

תחנה רביעית וראשית – הגן המלכותי

צפונית לגלריה נמצא הגן המלכותי (בצ'כית: Královská zahrada שמשמעו גן קרל) שלשמו נתכנסנו. מדובר בגן בסגנון רנסנס איטלקי שהוקם ב-1534 ע"י  הקיסר פרדיננד הראשון, כנראה מתוך הבנה שהכרם שהיה במקום בימי הביניים הוא הוכחה לפוריות האדמה המקומית.

הגן הוקם במקביל לארמון הקיץ של המלכה אן (שהושלם בשנת 1560), אולם משחקי הכדור וחצר האריות (גן חיות שבאמת היו בו אריות) וכיום נחשב לאחד המקומות השקטים במרכז פראג.

יש הטוענים שהסיבה לכך היא הפרחים הנדירים מבחינה בוטנית, יש הטוענים שהסיבה היא הצמחים האקזוטיים שהובאו אליו מארצות רחוקות, יש כאלה שמאמינים שהסיבה היא הצבעונים והעצים העתיקים בני מאות השנים, יש כאלה שבכלל בעד פסל הרקולס שנלחם בדרקון של ברנדל מ-1670, אבל דבר אחד בטוח – אם אתם חובבי גינון אתם חייבים להגיע לכאן.

כיום הגן כולל אלמנטים מקוריים, אבל גם אלמנטים מאוחרים יותר מתקופת הבארוק כמו ערוגות פרחים -מה שאומר שהוא אפילו עוד יותר משובח ממה שהיה עם הקמתו במאה ה-16. גם חצר האריות הפכה למסעדה, כך שאתם יכולים לבקר פה בלי חשש לחייכם.

תחנה אחרונה – פארק לטנה

מכאן מומלץ להמשיך באמצעות גשר תלוי לפארק לטנה – אחד המקומות הטובים לצפייה בשלכת המקומית שכולל שבילים להליכה, החלקה על גלגיליות ורכיבה על אופניים ובעיקר הרבה ירוק. שימו לב – הגן המלכותי פתוח בקיץ בלבד בשעות 10:00-18:00

אטרקציות בפראג

Powered by GetYourGuide

מפת המלונות של פראג

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן