פילזן – לא רק בירה

ע"י

בקטגוריית:
פילזן - הרבה יותר מבירה

פילזן אמנם מפורסמת הודות לבירה פילזנר המקומית שמיוצרת בעיר, אבל היא הרבה יותר מבירה. פילזן היא העיר הרביעית בגודלה בצ'כיה  ומתגוררים בה כ-200,000 איש. פילזן נמצאת כשעה נסיעה מפראג לכיוון מערב.

מסחר, כלכלה וקיסר רומי אחד

העיר נוסדה בשנת 976 והפכה במהירות להיות עיר מסחרית חשובה הודות לשני גורמים: המיקום שלה ( 90 ק"מ מפראג ומשדה התעופה הבינ"ל של צ'כיה וכן 70 ק"מ מגרמניה) ומחצבי הטבע שלה, בעיקר חימר ואבן גיר שנחצבים מהרי Šumava הסמוכים. לא פלא שרודולף השני קיסר האימפריה הרומית החדשה בחר בפילזן לשמש כביתו.

כיום פילזן היא האזור התעשייתי הראשון במעלה במדינה ואחת הערים המבוססות בצ'כיה. ורק כדי לסבר את האוזן – אוכלוסיית העיר מהווה 30% מאוכלוסיית מחוז פילזן, אבל אחראית ל-66% מהתוצר הגולמי שלו. לא מפתיע לכן שפילזן היא העיר הצ'כית היחידה שחברה ברשת בינ"ל של מרכזי סחר.


תכנון טיולים באנר

רוב אוכלוסיית העיר מועסקת במבשלה ובמזקקה של בירה פילזנר או במפעל סקודה המקומי -מותג הרכב השלישי בחשיבותו בעולם. בשנים האחרונות פילזן הפכה להיות מה שהפך אותה ליעד השקעה של משקיעים רבים (זרים בעיקר) שהקימו בה מפעלים שונים, למשל החברות Daikin  ו Panasonic- העבירו את המפעלים שלהן לפילזן. וככה מבלים שם בהפסקת צהריים:

airalo ad

מיקום, מיקום, מיקום וגם קצת תחבורה

אחד הגורמים שהפכו את העיר להצלחה כלכלית הוא כאמור המיקום שלה. מיקום זה מודגש ע"י מערך התחבורה העירוני שכולל רכבות, אוטובוסים, חשמליות ורכבות. למשל, העיר נמצאת על התוואי של הכביש המהיר D5 (הכביש שמחבר את פראג לגרמניה ) ועוברים בה 5 קווי רכבת מרכזיים – אחד מהם מגיע לגרמניה.

עם זאת, העיר היא גם יעד תיירותי הודות לכמה אטרקציות מרכזיות, למשל  קתדרלת סיינט ברתולומיאו עם מגדל בגובה 135 מטר שנחשב להכי גבוה בצ'כיה. בעיר העתיקה יש מנהרות היסטוריות שמשתרעות על 20 ק"מ. זוהי אחת ממערכת המנהרות הגדולות במרכז אירופה.

ובל נשכח את מבשלות הבירה והמזקקות המפורסמות שבהן מיוצרת בירה פילזנר. בשתיהן ניתן לבקר, ללמוד כל מה שרציתם לדעת על תהליך הייצור וכמובן לטעום. בית הכנסת המקומי נחשב לבית הכנסת השלישי בגודלו בעולם ובו ניתן להאזין לקונצרטים.

בנוסף, בעיר חיי תרבות תוססים (היא נבחרה ב-2015 לשמש כבירת התרבות של אירופה) וחיי אקדמיה איכותיים הודות ל-3 אוניברסיטאות מקומיות שבהן ניתן ללמוד משפטים, הנדסה ומדעים

בעיר יש גם מוזיאונים רבים, למשל מוזיאון מערב בוהמיה (West Bohemian Museum) שכולל את האוסף העתיק ביותר של נשק במרכז אירופה וכמובן – מוזיאון המבשלות. (Brewery Museum.)

הכניסה למוזיאון מבשלת בירה פילזנר בפילזן
הכניסה למוזיאון מבשלת בירה פילזנר בפילזן

נדל"ן בפילזן

אחד האינדיקטורים החשובים ביותר שמוכיחים את חשיבות העיר הוא תחום הנדל"ן. אמנם מחירי הנדל"ן בפילזן נמוכים בכ-30% מאלו של מקביליהם בפראג, אבל היא מהווה את מוקד המשיכה השני בתחום הנדל"ן בצ'כיה שפראג כמובן נמצאת בראש. יתרה מזאת – כאשר מחירי הדירות בפראג עלו במתינות בפילזן הם עלו ב-12% בשנה.

בנוסף, מחירי השכירויות בפילזן הן כמעט כמו בפראג (3.75-4.2 אירו למ"ר בפילזן לעומת 3.8-4.25 מ"ר בפראג). כאשר זוכרים שמדובר בעיר הרביעית בגודלה במדינה המסקנה אחת – אי אפשר להתעלם מפילזן וזה גם לא כדאי.

אטרקציות בפראג

Powered by GetYourGuide

מפת המלונות של פראג

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן