התאטרון השחור

תיאטרון שחור בפראג

אם אתם נוסעים ללונדון כדי לראות תאטרון כדאי שתדעו שטעיתם בכתובת מסיבה אחת – תאטרון אמיתי זה פראג. בפראג השתכללה המסורת של תאטרון שחור שנקרא כך בשל הצורך בחשיכה מוחלטת ובתאורה מיוחדת. אמנם התאטרון השחור נולד בסין בימים שבהם הסינים השתמשו בתאורה של נרות, אבל מאז עברו הרבה מים בולטובה. מסין עברה הטכניקה של מופעי צלליות ליפן במאה ה-18 ונעשה בה שימוש בתאטרון "בונרק", תאטרון הבובות היפני.

במהלך השנים נעשה שימוש בטכניקה הזו בקולנוע, אך רק בשנות ה-50 בפריז נולד התאטרון השחור המודרני והשתכלל בפראג. בפראג טכניקות התאטרון השחור עברו במסתוריות ותחת מעטה סודיות והשחקנים לבשו חליפות שחורות, כפפות שחורות ועטו מסיכות שחורות כדי ליצור את האשליה האופטית הנדרשת. עם הזמן הפכה הטכניקה הזו למומחיות צ'כית ופראג הפכה לבירה העולמית של התאטרון השחור. יש כאלו אפילו שחושבים בטעות שזו המצאה צ'כית.

למעשה, תאטרון שחור נחשב לאמנות שמייחדת פראג וביקור בפראג ללא צפייה בתאטרון שחור נחשב לפספוס. כיום משלבים בתאטרון השחור ריקוד מודרני, וידאו ארט ופנטומימה כך שאין צורך לדעת צ'כית. זו למעשה חגיגה ייחודית שמשלבת תנועה, צבע, קול ומחול ובשתי מילים – פשוט חוויה. והנה טעימה ממה שמחכה לכם


תכנון טיולים באנר

airalo ad

יתרה מזאת, כיום ביקור בתאטרון שחור נחשב לאטרקציה חובה לכל המבקרים בפראג ולכל חובבי תאטרון. לא סתם הוא נחשב לאחד מסמלי התרבות של העיר ומושך אליו רבבות צופים כל שנה. יש כאלו אפילו שחושבים שזוהי האטרקציה התיירותית המוצלחת ביותר בעיר, אבל אנחנו נשאיר בידיכם את הבחירה הקשה. ואיך אפשר בלי כמה המלצות?
1.הגיעו בצהריים כי בצהריים התאטראות עמוסים פחות.
2.הגיעו לפחות חצי שעה לפני תחילת המופע כי המקומות לרוב אינם מסומנים
3.רכשו כרטיסים מראש באתר האינטרנט של כל תאטרון או בתאטרון עצמו. רכישת כרטיסים בבית המלון פשוט יקרה יותר, הרבה יותר.
4.אם ראיתם כסא ריק עם מעיל עליו או עיתון אל תתפתו לשבת שם. מקום זה שמור בדרך כלל ל"מתנדב" מהקהל (בדרך כלל אחד מהשחקנים), כך שאם התיישבתם שם מן הסתם תהיו מעורבים באופן פעיל במופע.
5.יש לכם לוח זמנים צפוף? בכל עמדה של מודיעין לתיירים ברחבי פראג תוכלו לקבל מידע מפורט על המופעים הקרובים.

ואגב, פראג גם שכללה את אמנות המריונטות אבל זה כבר עניין לפוסט אחר. רק נגיד שבכל מקום ברחבי פראג תיתקלו במריונטות מסיבה אחת – בניגוד לתאטרון השחור אמנות המריונטות נולדה פה והיא נחשבת ובצדק לגאווה לאומית. ואם אתם חושבים שהתאטרון השחור המריונטות מיועדים לילדים – אתם טועים ובגדול ותאמינו לנו – מעולם לא נהניתם כל כך לטעות וגם מוצרט בטח שמח בקברו.

אטרקציות בפראג

Powered by GetYourGuide

מפת המלונות של פראג

 

תגובות

2 תגובות על “התאטרון השחור”

  1. אני זוכר שנתקלתי במריונטה במינכן ובמשך דקות רבות לא הייתי מסוגל להזיז את הראש מהדמות, הפנים וההליכה שלה.

    1. תמונת פרופיל של פראג בלוגר
      פראג בלוגר

      אכן מדובר ביצירת אמנות לכל דבר ועניין 🙂

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן