שגרירות צ'כיה עוברת לירושלים?

ע"י

בקטגוריית:

בעקבות שגרירות ארה"ב גם שגרירות צ'כיה בישראל עוברת לירושלים או לפחות מתכננת לעשות זאת. המיקום עדיין לא ידוע אבל לאור הידידות בין המדינות ייתכן שהיא תמוקם בבניין מפתיע – מעון ראש הממשלה. אנחנו לא בטוחים אם מדובר בבדיחה או לא אבל דבר אחד ברור – צ'כיה היא ידידה אמיתית של ישראל לאורך השנים.

שגרירות צ'כיה בתל אביב
שגרירות צ'כיה בתל אביב

אפשר לייחס את היחס החם של צ'כיה לישראל בהיותה בית חם לגדולי היהדות בעבר, למשל המהר"ל מפראג המפורסם מאגדת הגולם, פרנץ קפקא שנחשב לסופר הצ'כי הגדול מכולם ועוד. עוד בשנת 1940 הוקם בארץ קיבוץ ע"ש נשיא צ'כיה – כפר מסריק, וזאת 8 שנים לפני שמדינת ישראל הכריזה על עצמאותה. וכמובן שבאותה תקופה צ'כיה היה שם קיצור לצ'כוסלובקיה.

צ'כיה גם הייתה אחת מ-33 המדינות שהצביעו בעד תוכנית החלוקה בכ"ט בנובמבר 1947, ציידה את מדינת ישראל הפעוטה ברובים שזכו לשם "רובים צ'כים" ואפילו הכשירה טייסים וצנחנים. במהלך מלחמת השחרור צ'כיה אפשרה למטוסי חיל האויר לאחסן את מטוסיו עד שיועברו לארץ, כך ששדה התעופה ב ז'אטץ (Žatec) שימש הלכה למעשה בסיס של חיל האויר הישראלי. אתם בטח שמעתם על אחד מהם – עזר ויצמן שהפך עם הזמן לנשיא מדינת ישראל.


תכנון טיולים באנר

הכיבוש הקומוניסטי בצ'כיה גרם לשנוי המדיניות למשך כ-30 שנה, למשל צ'כיה סיפקה נשק למצריים ב-1955, הצביעה באו"ם בעד החלטה 3379 שהשוותה בין הציונות לגזענות ועוד. אתם אולי זוכרים את שגרירנו באו"ם דאז חיים הרצוג ז"ל שאמר : "עבורנו, העם היהודי, זאת לא יותר מפיסת נייר – וכך גם נתייחס אליה", וקרע לגזרים את נייר ההחלטה.

airalo ad

הנאום של הרצוג נכנס להיסטוריה כאחד מ-50 הנאומים הגדולים, אבל צ'כוסלובקיה התעשתה מהר וכבר ב-1991 (עוד לפני חלוקתה לצ'כיה וסלובקיה) הצביעה בעד החלטה שהופכת את ההחלטה הקודמת (החלטה 4686 אם אתם רוצים לדעת). למעשה, ישראל וצ'כיה לא מגדירות את עצמן בנות ברית אלא יותר מכך. אפילו נשיא צ'כיה הבטיח שצ'כיה היא חברה של ישראל לכל דבר ועניין וקיים – המסיבה לרגל 70 שנה למדינת ישראל נערכה במעונו הרשמי במצודת פראג

אטרקציות בפראג

Powered by GetYourGuide

מפת המלונות של פראג

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן