חשמלית ושמה תשוקה בפראג

גרסה מעודכנת של חשמליות במראה חדש עלתה לרחובות פראג בחודש פברואר 2022. צי החשמליות שמשתייך לדגם סקודה 14T עולה על הפסים, זאת לאחר שנה וחצי ממועד ההכרזה  על מתיחת הפנים המתוכננת. המשמעות היא שאם אתם מגיעים לפראג בקרוב אתם צפויים לראות חשמליות אחידות בעיצובן

החשמלית הראשונה נסעה כבר ברחובות העיר, אבל היא למעשה החשמלית השנייה שנושאת את העיצוב החדש. עם זאת, היא הראשונה שכוללת את העיצוב הסופי שנעשה לאחר מספר שינויים שבוצעו בשנה שעברה

אם אתם רוצים לנסוע בעצמכם בחשמלית הזאת אין קל מזה. הנתיב של החשמלית מפורסם במפה הרשמית של התחבורה המשולבת של פראג. מה שאתם צריכים לעשות זה להזין את מספר הזהות של החשמלית (9158 לידיעתם) ולראות את מיקומה בזמן אמת.


תכנון טיולים באנר

ומה השתנה בעיצוב?

הפסים האדומים והאפורים לרוחב החלק החיצוני של החשמלית נותרו ללא שינוי, אבל בוצעו שיפורי בעיצוב הפנים שלה מאז שהאבטיפוס עלה על הפסים בשנה שעברה. החשמלית הזו גם נגישה לכיסאות גלגלים ולעגלות תינוקות.

airalo ad

במהלך 15 השנים הקרובות, תיקון כל חשמלית מעתה ואילך במסגרת תחזוקה שוטפת יכלול בין השאר את עיצובה מחדש ולא רק כדי שתהיה יפה (כמו מקבילותיה בציריך, רומא וברן)

סגן ראש עיריית פראג, Adam Scheinherr אמר במסיבת עיתונאים עוד ב-2020 עם הצגת העיצוב החדש: "זהו רק אחד מהפרויקטים הרבים שמטרתם לתת צורה מודרנית ואטרקטיבית יותר לתחבורה הציבורית בעיר". לדבריו עד עכשיו העיצוב היה פתרון אד-הוק במהלך רכישת כלי הרכב ולא פתרון אחיד, כך שמדובר בהרבה יותר מעיצוב חיצוני.

סקודה לא לבד.

באביב יצטרף לחשמלית דגם נוסף טטרה KT8D5 (מספר תעודת זהות 9079), כך שאתם צפויים לפגוש אותו ברחובות העיר החל מסוף מאי. בניגוד לחשמליות של סקודה שהעיצוב בהן נעשה באמצעות מדבקה, חשמליות הטטרה ייצבעו מחדש בכל פעם שייכנסו לתיקון במסגרת תחזוקה שוטפת.

ואם אתם שואלים את עצמכם למה בחרו בצבעים אדום ואפור התשובה מפתיעה. פשוט הם מסתירים טוב יותר את הלכלוך שמצטבר על החשמליות מהפסים בצבע אדום ולבן. בנוסף, הלוגו החדש יאפשר לנוסעים לזהות את החשמליות הודות לאחידות שלהם. אז בפעם הבאה שלכם בפראג שימו לב גם לחשמליות.

אטרקציות בפראג

Powered by GetYourGuide

מפת המלונות של פראג

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן