10 אטרקציות מומלצות בפילזן

ע"י

בקטגוריית:
קתדרלת סנט ברתולימיאו בפילזן

אם אתם חושבים שהאטרקציות של העיר פילזן מסתכמות בבירה פילזנר אתם לצערנו טועים ומטעים. למעשה, לעיר יש הרבה מה להציע ולכן החלטנו להרים את הכפפה ולספק לכם שירות מיוחד – 10 אטרקציות מומלצות בפילזן שכל המשפחה תיהנה בהם. אנחנו השתדלנו לתת גם את השם הצ'כי של כל אטרקציה כדי להקל עליהם ובמילים אחרות – אין לכם תירוצים שלא להגיע לפילזן…

1.  בית הכנסת – Velká Synagoga

בית הכנסת של פילזן הוא השני בגודלו באירופה והשלישי בגודלו בעולם, כך שהוא מהווה חוויה גם לאנשים שאינם דתיים או מאמינים. בית הכנסת הוקם בסגנון אקלקטי מכספי הקהילה המקומית ב-1892 כשהיא מנתה 2000 איש, כלומר הוא כולל כיפות בסגנון רוסי, עיצוב רומנסקי, תקרה בסגנון מוסלמי וארון קודש בסגנון הודי.

ואגב, ראש העיר אסר על צריחי בית הכנסת להיות גבוהים יותר מ-45 מטר מסיבה אחת – כדי לא להתחרות מבחינת הגובה. עם מגדל הקתדרלה. אמנם בית הכנסת אינו פעיל במובן הדתי מ-1973, אך ניתן לבקר בו כל יום (אבל לא בשבת…) כי הוא משמש כאתר קונצרטים וכמוזיאון לצילום. אנחנו חושבים שביקור במקום מאפשר לתפוס כמה ציפורים במכה אחת, אבל אתם חייבים להיווכח בכך בעצמכם. ואגב, הכניסה למקום בתשלום אבל ילדים עד גיל 10 נכנסים חינם.


תכנון טיולים באנר

2. קתדרלת ברתולימיאו הקדוש –- Katedrála svatého Bartoloměje

קתדרלה גותית זו כוללת את מגדל הפעמונים הגבוה ביותר בצ'כיה (מעל 100 מטר) ואתם יכולים להסיר דאגה – המגדל נצפה מכל מקום בעיר והקתדרלה נמצאת בכיכר העיר, כך שהגישה אליה נוחה. ורק לידע כללי – הכנסייה הוקמה יחד עם העיר פילזן כולה בשנת 1295, אבל הפכה לקתדרלה רק בשנת 1993. אנחנו ממליצים להתייחס למקום ברצינות רבה למרות ואולי בגלל הדת השונה מסיבה אחרת – הקתדרלה נחשבת לאתר לאומי תרבותי צ'כי מאז 1995.

airalo ad

אולי זו הסיבה שהנאצים התיכו את פעמוני הכנסייה המקוריים בסגנון "אדמה חרוכה", אבל הצ'כים לא נשארו חייבים ועשו הכל כדי להחזיר עטרה ליושנה. אמנם רק ב-2015 הסתיים מבצע גיוס תרומות שאפשר הצבה של פעמונים חליפיים, אבל מה הם כמה עשרות שנים לעומת ההנאה מפעמוני כנסייה כמו שצריך?

קתדרלת סנט ברתולימיאו בפילזן
קתדרלת סנט ברתולימיאו בפילזן

3. מרכז המדע Techmania

מוזיאון זה נחשב לאחד המוזיאונים החדשים בעיר (נפתח ב-2004) והוא מאפשר להבין תהליכים מדעיים באמצעות משחק, למשל מגנט, מנהרות רוח, מצלמות אינפרא אדום ועוד. המוזיאון כולל תערוכות מתחלפות, רכבות חשמליות, רכבות היסטוריות בגודל מלא ופלנטריום תלת מימדי כך שההנאה מובטחת.

4. מוזיאון הבובות – Muzeum loutek 

מוזיאון זה נמצא בכיכר המרכזית של העיר ועושה הרבה כבוד למסורת הצ'כית של בובנאות. המוזיאון מאפשר לכל ילד בכל גיל לחזור לילדות וליהנות שוב ממכשפות, נסיכות, תערוכות אינטראקטיביות ומופעי בובות מאולתרים. אמנם אין מספיק שילוט באנגלית אבל אנחנו חושבים שגם לא צריך. למעשה, ניתן ליהנות במוזיאון הזה גם בלי לדעת צ'כית כי בינינו – מי לא אוהב בובות?

כולם נהנים במוזיאון הבובות בפילזן
כולם נהנים במוזיאון הבובות בפילזן

5. גן החיות העירוני

גן החיות של פילזן אינו גדול מבחינת שטח אבל הוא גדול מבחינת הנאה. הגן כולל כ-6500 חיות מכ-1500 מינים מתוכם כ-40 מינים של חיות בסכנת הכחדה. האמת היא שלגן החיות הזה מגיע הרבה כבוד כי הוא נוסד ב-1926 ובמילים אחרות – גן החיות השני מבחינת ותק בצ'כיה כולה. ואנחנו אומרים – מתי בפעם האחרונה פגשתם מישהו שעבר את גיל 90 ועדיין כוחו במותניו.?

6. מוזיאון הבירה

מוזיאון זה נמצא בתחנת הרכבת התחתית של פילזן כך שהגישה אליו נוחה במיוחד. המוזיאון מאפשר לדעת איך טכניקות יצירת הבירה השתנו במשך השנים, מה הופך את הבירה המקומית לטובה אפילו ברמה עולמית (רמז : המים המקומיים) ובקיצור – המקום שבו תוכלו לדעת כל מה שרציתם על בירה אבל לא העזתם לשאול. אנחנו חושבים שאתם יכולים לוותר על המוזיאון במידה ואתם מבקרים באטרקציה הבאה, אבל הבחירה כולה בידכם.

מוזיאון הבירה בפילזן
מוזיאון הבירה בפילזן

7. מבשלת בירה פילזנר

אנחנו חושבים שכל ביקור בפילזן חייב לכלול ביקור במבשלה מקומית כלשהי (אנחנו ממליצים על מבשלת PIZSEK אבל הבחירה בידכם), אבל אנחנו ממליצים לעשות את זה בדרך הצ'כית ובמילים אחרות – להצטרף לסיור מודרך של שעה באנגלית (יוצא לפחות 3 פעמים ביום) שבו רואים את תהליכי הייצור של הבירה, מסיירים במרתפי הבירה ומתרשמים משיטות הייצור העתיקות.

במידה ואפשר אנחנו ממליצים לצפות במופע האורקולי (בתשלום נפרד אבל אל תוותרו) ולסעוד במסעדה. אמנם רוב הסיכויים שיוגש לכם בשר לא כשר, אבל איפה עוד תוכלו ליהנות מסעודה זולה ומבירה חברתית חופשית? מסתבר שבירה פילזנר היא שילוב חברתי מהמאה ה-19 של כל יצרני הבירה המקומיים, כך שלמרות שהיא מיוצרת מהמאה ה-13 גם הצ'כים הבינו שקיבוץ יכול להיות רעיון טוב.

8. כיכר העיר – Náměstí Republiky

הכיכר נחשבת לאחת הכיכרות הימי-ביניימיות הגדולות בצ'כיה והיא הוקמה כנראה במאה ה-13, פחות או יותר בסיומה של הקמת העיר פילזן. הכיכר היא ביתם של כמה מהאתרים המרכזיים בעיר, למשל קתדרלת סנט ברתולומיאו, עמוד המגיפה ובית העירייה.

אמנם כיום הכיכר מרוצפת באבנים אבל אלא לא האבנים המקוריות. למעשה, הכיכר עברה שנויים רבים, למשל עד המאה ה-14 היא רוצפה בעץ, ב-1859 היא רוצפה באבנים, במאה ה-20 היא רוצפה באספלט ורק ב-2007 רוצפה מחדש באבנים.

ישנם אתרים נוספים בכיכר שלא פעילים היום, למשל בית קברות (היה בשימוש עד שנסגר ע"י הקיסר ז'וזף ה-2 ב- 1789 ) ומזרקה ציבורית שסיפקה מים לתושבים עד המאה ה-16. בכל מקרה הכיכר מהווה אתר חובה מסיבה אחת – היא מספרת את סיפורה של העיר פילזן.

כיכר העיר פילזן
כיכר העיר פילזן

9. המנהרות התת קרקעיות

מנהרות אלו נחפרו במאה ה-14 כדי לשמש למגוון צרכים של האוכלוסייה המקומית, למשל מקום מקלט בזמן מלחמה, אחסון מזון, שימור בירה ועוד. עד כה נמצאו כ-11 ק"מ של מנהרות תת קרקעיות, אבל נכון להיום רק כקילומטר פתוח לציבור ואנחנו ממליצים לא לוותר על ההזדמנות. וטיפ מאיתנו – הצטיידו במעיל כי במנהרות יש טמפרטורה קבועה וקרה במיוחד של כ-10 מעלות צלסיוס.

10. הפתעה …

את האטרקציה העשירית והאחרונה בעיר פילזן אנחנו משאירים לכם לגלות בעצמכם. אנחנו אהבנו במיוחד את הטבעת הירוקה – גן עירוני עם שבילי ההליכה שמקיף את חומות העיר העתיקות ואת המרכז ההיסטורי. הבעיה היחידה היא שאתם לא תהיו שם לבד, כי מדובר באחד האתרים הפופולריים ביותר על תושבי פילזן ומבחינתם זהו סוד עירוני. אז אל תגידו לאף אחד שגילינו לכם…

אטרקציות בפראג

Powered by GetYourGuide

מפת המלונות של פראג

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן