קופולה בתוך מטוס אליושין אמיתי ב:Rychlé občerstvení Letadlo

ע"י

בקטגוריית:
המטוס של קופולה

אם אתם נוסעים מפראג לכיוון גן העדן הצ'כי, טורנוב או ליברץ' אתם חייבים לעצור ב-Rychlé občerstvení Letadlo שנמצא בק"מ ה-51 רק 10 ק"מ אחרי Mladá Boleslav. מדובר לכאורה בעוד בית קפה, אבל העובדה שהוא נמצא בתוך מטוס אליושין אמיתי הפכה אותו מזמן לציון דרך בצ'כיה.

מה זה קופולה? ואיך זה קשור למטוס?

כשאומרים קופולה (Kofola) בצ'כיה לא מתכוונים למשקה בטעם קולה אלא למשהו אחר. בצ'כיה זהו משקה מוגז תוצרת אוסטרבה שמיוצר מהשאריות שנוצרו בתהליך קליית הקפה. המשקה ששווק החל משנות ה-60 הפך לאהוב על הצ'כים, כך שתוך עשור הוא הפך להיות המשקה הפופולרי במדינה.

בתקופה ההיא צ'כיה הייתה תחת כיבוש סובייטי – מה שאומר שהמשקה היה תחליף למשקאות המוגזים המערביים שנחשבו למוקצים, למשל פפסי, קוקה קולה ואחרים. יש מדריכי תיירים שחושבים עד היום שזהו החיקוי הצ'כי של קולה, אבל כמובן שהם טועים.


תכנון טיולים באנר

אמנם מ-1998 המשקה משווק לציבור גם בבקבוקים משפחתיים, אבל עד היום הגרסה המבוקשת ביותר היא כמיטב המסורת הצ'כית "קופולה מחבית". ממש כמו בירה.

airalo ad

ואיזה טעם יש לו? יש כאלה שטוענים שהוא מזכיר את האניס ואת ממתקי ה"ליקריץ", אבל בצ'כיה אומרים על קופולה דבר אחד – Když ji miluješ, není co řešit ובעברית : "אם אתם אוהבים לשתות את זה, כנראה אין לכם דאגות אחרות בחיים". והמבין יבין…

המטוס של קופולה

במטוס של קופולה כמובן מוכרים את המשקה הנ"ל, אבל שווה לעצור בו גם אם אתם לא בעניין. במקום שנפתח ב-1986 יש בית קפה קטן, חנות מזכרות ואפשרות להצטייד בכל הדרוש לטיול בגן העדן הצ'כי. למשל, מפות שבילים.

וכן, הכל נמצא בתוך מטוס ששירת נאמנה את חברת "צ'כוסלובקיה אירליינס" כ-20 שנה (מ-1967 ועד 1984) – מה שהופך אותו אטרקציה לילדים חובבי מטוסים בני כל הגילים, בעיקר תא הטייס האותנטי.

אמנם המטוס ביצע בעיקר טיסות מסחריות (לרוב לקובה) ולא צבאיות, אבל הקרקוע שלו היא הזדמנות פז לראות את המוח הצ'כי בפעולה. ואם תרצו – הגרסה הצ'כית של הפסוק המקראי "וכיתתו חרבותם לאתים וחניתותיהם למזמרות".

בשנים האחרונות המקום עמד למכירה ונקנה ע"י תושב האזור שזכר את המטוס מילדותו. הוא שיחזר את המטוס מבפנים, צבע אותו מבחוץ ושידרג את תא הטייס.

בעתיד מתוכננים במקום שינויים נוספים, למשל פינה לילדים, גן משחקים שיוקם בשיתוף פארק הילדים "מיראקולום", מתחם מנוחה לנהגים ואפילו דרייב-אין לגלידה. בקיצור – יש למה לחכות…

אטרקציות בפראג

Powered by GetYourGuide

מפת המלונות של פראג

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן