העיר טלץ' בצ'כיה – עיר מהאגדות | Telč

ע"י

בקטגוריית:
העיר טלץ' בצ'כיה

אם אתם רוצים להכיר יעד תיירותי שכמו יצא מהאגדות ולעשות את זה לפני כולםכדאי שתכירו את העיר טלץ' בצ'כיה.

העיר מופיעה ברשימה השנתית של המגזין נשיונל ג'אוגרפיק בתור אחת מ-25 היעדים החמים ל-2020, כך שעליכם להזדרז. נכון לעכשיו מספר התיירים בעיר נמוך יחסית כי רוב המטיילים מעדיפים את פראג, צ'סקי קרומלוב וקרלובי וארי, אבל כאמור כל זאת אמור להשתנות בקרוב.

העיר הוכרה ע"י אונסק"ו כאתר מורשת עולמית (המקום השלישי בצ'כיה אחרי צ'סקי קרומלוב והעיר העתיקה של פראג) והיא מפורסמת הודות לשתי אטרקציות: כיכר העיר הצבעונית וארכיטקטורה בסגנון רנסנס איטלקי, מה שהקנה לה את שם החיבה "פירנצה הצ'כית".


תכנון טיולים באנר
העיר טלץ' בצ'כיה
העיר טלץ' בצ'כיה

איך מגיעים לטלץ ומתי כדאי?

ההגעה לטלץ' פשוטה במיוחד מסיבה אחת – העיר נמצאת במרכז מחוז מוראביה ובאמצע הדרך בין וינה לפראג.

airalo ad
  • מצד אחד זה מה שגרם לה להיות צומת דרכים בנתיבי המסחר בין אוסטריה וצ'כיה (מחוזות בוהמיה ומורביה) החל מהמאה ה-14.
  • מצד שני המשמעות היא שטלץ' לא רק קרובה לפראג בדיוק כמו יעדים אחרים במדינה, אלא גם אידיאלית לטיולי כוכב (יום או סוף שבוע) מפראג.

העונה המומלצת לבקר בטלץ' היא בחודשים מאי-ספטמבר, אבל כדאי שתדעו שבעיר ייפתח לראשונה ב-14-15.12.2019 שוק חג המולד – מה שאומר שרצוי ומומלץ להגיע אליה גם עכשיו

יש אל טלץ  טיולים מאורגנים?

כן. יש טיול מאורגן ומודרך לטלץ כולל טרביץ'. טיול זה נחשב לטוב מכולם לא רק בגלל שהוא כולל 2 מהעיירות היפות בצ'כיה (שתיהן הוכרו כאתרי מורשת עולמית של אונסק"ו), אלא גם כי הוא המקיף ביותר (11 שעות).

הסיור כולל איסוף מהמלון וחזרה אליו (או לכל מקום אחר שתבחרו בפראג) במיניבוס ממוזג עם אינטרנט אלחוטי חינמי, ארוחת צהרים צ'כית מסורתית ואפשרות לביטול עד 24 שעות לפני.

Powered by GetYourGuide

הנקודה היהודית והישראלית

הסיור כולל טיול רגלי בסמטאות הגטו היהודי של טרביץ', עיירה שהתחילה בתור מנזר בנדיקטי שהקימו המקום נסיכי מוראביה במאה ה-11.

לקהל היהודי והישראלי טרביץ' חשובה במיוחד מסיבה אחת – היא הייתה מרכז חשוב בתרבות היהודית האזורית, כך שהגטו היהודי שהשתמר במקום הוא מזכרת לדו-קיום ששרר בעיר בין יהודים לנוצרים.

ורק כדי לסבר אחת האוזן – מלבד האתרים היהודיים בירושלים, הגטו היהודי בטרביץ' הוא היחיד שהוכר כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו.

קישור להזמנת כרטיסים לסיור באישור מיידי

גולת הכותרת – טלץ'

הדובדבן שבקצפת היא כמובן העיר טלץ' – העיר שהוקמה ב-1099 ע"פ האגדה לאחר נצחונו בקרב של נסיך מוראביה, אוטו ה-2 על נסיך בוהמיה, ברטיסלב ושוחזרה בקפדנות כך שהיא נראית היום בדיוק כפי שהייתה במאה ה-16.

המרכז ההיסטורי של העיר הוא כל מה שאתם מדמיינים לעצמכם ואפילו יותר. מרכז קסום מתקופת ימי הביניים מוקף בבריכות ושערים שנשמר כמות שהוא במשך מאות שנים. במאה ה-13 נבנתה כאן מצודת מים מלכותית והשאר היסטוריה.

הקליקו כאן לקבל מידע מפורט יותר על הסיור ועל תאריכי היציאה ותודו לנו אחר כך 🙂

אטרקציות בפראג

Powered by GetYourGuide

מפת המלונות של פראג

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן