טורקיז – מסעדת פיוז'ן ים תיכוני מעולה בפראג העתיקה

חציל שלם על הגריל, טחינה, ליים ורימונים

מאת: נהוראי סבן

שף מקומי, פראג, צ'כיה

אין ספק שיש משהו מיוחד כשנכנסים למסעדה ישראלית בחו"ל. גם אם אתם "פודי'ז" ואתם לא אוכלים חומוס מחוץ לגבולות הארץ, עדיין, האווירה, הריחות והחברותא במסעדה ישראלית שכזו נותנים תחושה של בית.

אחרי כמעט עשור שאני לא בארץ (בשנים האחרונות אני חי בפראג), התחלתי לנסות מסעדות ישראליות במגוון מקומות בעולם. המסעדות הישראליות הן 'שגרירויות' המטבח שלנו וכשאני יוצא ממסעדה ישראלית טובה אני בהחלט חש גאווה לאומית.

משום מה רוב הישראלים שירדו מהארץ לא עצרו בפראג ולכן המבחר בעיר שלנו לא כל כך גדול. מוצרים מישראל הם מציאה ומעט מסעדות ישראליות מפוזרות ברחבי פראג, רובן בשכונות מעט רחוקות ממרכז העיר, חלקן טובות וחלקן פחות.


תכנון טיולים באנר

מסעדת טורקיז בעיר העתיקה

כמעט כל תייר בפראג יעבור מתי שהוא בגשר קארל. מתחת למוזיאון לאמנויות דקורטיביות ברובע היהודי של פראג יושבת מסעדת "טורקיז" הנהדרת.

airalo ad
חציל שלם על הגריל, טחינה, ליים ורימונים
חציל שלם על הגריל, טחינה, ליים ורימונים

טורקיז מביאה לעיר מטבח ישראלי מאוד קייצי, צעיר ואפילו מתקדם. השפית הישראלית המוכשרת דנה שפירא יוצרת תפריט ים תיכוני שמתאים לכל יום ובמיוחד בימי הקיץ בהם תוכלו לשבת בחצר המסעדה הפונה לעיר העתיקה של פראג.

פילה חציל שרוף עם טחינה וקריספי פילו
פילה חציל שרוף עם טחינה וקריספי פילו בחצר של טורקיז

המסעדה מועצבת בצורה מיוחדת עם דגש על 'כחול לבן', קירות עמוסי פרחים ובר משקאות מרשים.

מה אכלתי בטורקיז? ממה הכי נהניתי?

פתחנו את הארוחה בשני סוגי חצילים, אחד באווירת חציל בלאדי שרוף עם טחינה חמצמצה ורימונים. הוריאצייה השנייה הייתה מעין פילה חציל שרוף עם טחינה כהה שהרגישה מעין קרם באבא גנוש ופשוט הקפיצה את המנה הזו לגבהים אחרים. המנה הוגשה עם קערה שעשויה מבצק פילו מטוגן.

הארוחה המשיכה עם קובנה רכה כמו עננים-עננים, חומוס קרמי מעולה ולאבנה שבאה מושלם עם זעתר. ממש אווירה של שבת בבוקר בבית ישראלי.

קובנה ביתית רכה וחמאתית עם מטבל עגבניות פיקנטי, לאבנה חמצמצה וחומוס
קובנה ביתית רכה וחמאתית עם מטבל עגבניות פיקנטי, לאבנה חמצמצה וחומוס

לשמחתי היו יינות ובירה ישראליים שהתלוו לכל החגיגה הזו, ממש להרגיש בבית עד הסוף.

העיקריות

לקחנו פילה דניס שהגיע קריספי ביותר, אורז סלט וליים, שיפודי פרגית שהגיעו בתוך צלחת ענקית שכללה כל מיני דברים טובים כמו בצל מקורמל, עגבניות שרופות, פלפלים קלויים, סלט ירקות טריים ואפילו חומוס עם טחינה. מישהו פה חשב על כל הפרטים.

שיפודי פרגית עם בצל מקורמל, עגבניות בגריל ותפוחי אדמה אפויים
שיפודי פרגית עם בצל מקורמל, עגבניות בגריל ותפוחי אדמה אפויים

סלטים

דגמנו קצת סלטים כמו הסלט עם האגוזים וגבינת העיזים שעברה קירמול עדין על הגריל עם דבש והפכה להיות ברולה גבינה שנשפך מעל הסלט שלרגע שכחתי ממנו.

הסלט טאבולה בתוך מנת הדלעת שיחק תפקיד מאוד חשוב מול הסטייק דלעת שהיה עצום ביותר. מנה מעולה וממש משביעה ומתאימה גם למי שמחפש מנה צמחונית בריאה.

סלט עלי רוקט וגבינת עיזים מקורמלת על הגריל עם פקאנים ומנגו
סלט עלי רוקט וגבינת עיזים מקורמלת על הגריל עם פקאנים ומנגו

לקינוח

לקינוח התפנקנו בסיגר אגוזים מתוק וגלידה שהייתה מאוזנת מאוד במתיקות. מנה מושלמת לסיום של ארוחה נהדרת.

לסיכום

מסעדת טורקיז בעיר העתיקה של פראג מציעה בהחלט מגוון רחב של מנות מעולות שנשענות על המטבח הישראלי-ים תיכוני, בתפריט יש אופציות לכולם ואפילו לטבעוניים שבדרך כלל יכולים להרגיש מעט מקופחים בפראג, לא כאן.

המסעדה משדרת אווירה מאוד רומנטית ובקיץ אפשר אפילו לתפוס מעט צבע בחצר הענקית שפונה הישר לאיזור גשר קארל.

שומרי כשרות?

אם אתם שומרים כשרות, חשוב שתדעו שבמסעדה לא מוגשים פירות ים או בשר לבן. חלק מהצוות דובר עברית וישמח לעזור לכם בענייני אלרגיות וכשרויות למיניהם.

מידע חשוב:

איך להגיע?

אטרקציות בפראג

Powered by GetYourGuide

מפת המלונות של פראג

 
דילוג לתוכן