כיכר העיר העתיקה בפראג ואתם

כיכר העיר העתיקה בפראג - לא רק שעון

כיכר העיר העתיקה בפראג מפורסמת אמנם הודות לשעון האסטרונומי אבל היא הרבה יותר מכך. אם אתם רוצים לדעת עוד על השעון האסטרונומי בפראג אני ממליצה לכם לקרוא פה, אבל אם אתם רוצים לנצל את האטרקציה לטובתכם – פשוט תמשיכו לקרוא.

כולם יודעים שכיכר העיר העתיקה בפראג היא אחד מהסמלים של העיר (ביחד עם מצודת פראג וגשר קארל), אבל לא כולם מבינים את המשמעות הכלכלית של הסמל הזה. אבל קודם כל – קצת על העבר וההווה של עיר העתיקה של פראג

העיר העתיקה בפראג – עבר

העיר העתיקה בפראג שנקראת בצ'כית Staré Město נמצאת לאורך הגדה הימנית של הולטאבה, הנהר שחוצה את העיר.


תכנון טיולים באנר

העיר שמשתרעת על כ-130 דונם הוקמה במהלך ימי הביניים, כך שהיא נחשבת ובצדק כמשתמע משמה לאזור המיושב הכי עתיק בפראג. עם זאת, רק ב-1784 היא צורפה רשמית לעיר ועד אז היה לה מעמד של עיירה עצמאית.

airalo ad

העיר העתיקה של פראג כוללת אטרקציות שונות מלבד השעון המפורסם, למשל קתדרלת טין, גשר קארל, 2 כנסיות (כנסיית האבל הקדוש וכנסיית מרטין הקדוש), את רוטנדת הצלב הקדוש וכמובן את הרובע היהודי הידוע.

העיר העתיקה בפראג – הווה

העיר העתיקה של פראג הוכרזה ב-1992 כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו, מה שמשך לעיר מאז תיירים רבים.

הנתונים האחרונים מצביעים על כך שלפראג מגיעים כ-10 מיליון תיירים בשנה– מה שהופך את העיר שמאכלסת 2 מיליון איש בלבד לצפופה במיוחד.

המשמעות היא שמציאת חדרי מלון בעיר (ובמיוחד באזור העיר העתיקה) בכל ימות השנה היא משימה כמעט בלתי אפשרית, גם לנוכח העובדה שהשהייה בפראג נחשבת זולה במיוחד.

איך כל האנשים האלה ימצאו בית מלון?
איך כל האנשים האלה ימצאו בית מלון?

אז מה עושים?

אחת האפשרויות הנפוצות בקרב התיירים היא הזמנת מקום בדירת תיירות בסגנון Airbnb. בניגוד לערים אחרות בעולם בפראג זה חוקי לחלוטין וזו גם האפשרות שלכם להרוויח.

אמנם אזור מרכז העיר (פראג 1) נחשב ליקר מכולם בתחום הנדל"ן, אבל כגודל ההשקעה כך גודל התשואה. למשל, כבר ב-2014 נרשמה עלייה של כמה אחוזים בכל חודש בשימוש באופציה הזו, כך שכדאי לכם לנצל את ההזדמנות.

בניגוד אלינו עליית מחירי הנדל"ן בפראג לא מתרחשת בבועה וכלכלת צ'כיה לא רק יציבה, אלא גם נחשבת לאחת החזקות בעולם וזוכה לדירוג אשראי שטרם הגענו אלינו.

המשמעות היא שהשקעה בנדל"ן בפראג היא השקעה בטוחה שאינה סובלת מתנודתיות.

ורק כדי לסבר את האוזן – מדובר בעלייה של כ-70% ב-5 שנים מתוכם כ-10% ב-18 החודשים האחרונים, מה שאומר שמדובר באחת מהעליות התלולות באירופה בתחום זה.

ומה עם התשואה?

גם בעניין הזה אתם מסודרים. אמנם התשואה של השכרת דירות תיירות במסגרת Airbnb מחושבת לפי חדר ולא לפי אדם, אין לכן מה לדאוג מכמה סיבות:

  • המחיר לחדר ללילה אחד בפראג עומד על 100 דולר
  • ממוצע השהייה של תייר בפראג הוא 4 לילות.
  • אחוזי התפוסה בפראג הם 60-80% לאורך כל השנה.

אני כמובן ממליצה להזדרז כי מן הסתם לא תהיו לבד. אחרי שהמגזין הכלכלי פורבס טען שפראג היא העיר הכי משתלמת בעולם להשכרת דירות Airbnb, כנראה יהיו עוד אנשים שיחשבו כמוכם. ואיך אומרים באנגלית – Great mind think alike…

אטרקציות בפראג

Powered by GetYourGuide

מפת המלונות של פראג

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן