שוק העיר העתיקה בפראג מתקדם למאה ה-21

Staroměstska tržnice- שוק העיר העתיקה בפראג

שוק העיר העתיקה בפראג שנמצא בחלל נסתר ברחוב Rytířská ליד הכיכר המפורסמת סבל מהזנחה, אבל השיפוץ שנערך בו יחזיר לו את הזוהר שאבד ויהפוך אותו למרכז קולינרי ותרבותי. שוק העיר העתיקה (Staroměstska tržnice) נבנה בסגנון הניאו-רנסנס בשנים 1894-96 לפי התוכנית האדריכלית של Jindřich Fialka.

לשוק יש מבנה מברזל יצוק ותקרת זכוכית עם פסיפסים ואלמנטים דקורטיביים פנימיים אחרים. בעבר השוק היה ביתו של Alois Senefelder, הצ'כי שהמציא את אמנות הליטוגרפיה כדרך לחסוך בעלויות של הדפסת ספרי קודש.

בשנים האחרונות במקום היו סופרמרקט, מסעדה אסייתית ועסקים אחרים, אבל אלה נסגרו בסתיו 2019 כדי לאפשר את שיפוץ החלל. ורק כדי לסבר את האוזן והעין – בשנת 2011 השוק היה נראה ככה


תכנון טיולים באנר

השיפוצים נועדו להחזיר למקום את עיצוב הפנים המקורי וליצור חלל פנימי גדול ופתוח. החלל ישמש לפעילויות שונות, למשל רחבה לריקודי טנגו, שוק להוצאות ספרים קטנות, רחבת בידור לילדים ושוק איכרים שיוצב במקום פעמיים בשבוע.

airalo ad

"חישבנו שעלות התיקון תהיה כ -300 מיליון קרונות צ'כיות, אבל כבר עכשיו ברור שהמחיר הנוכחי יהיה יותר ב -100 מיליון קרונות לפחות", אמר חבר מועצת העיר פראג, Jan Chab למגזין העסקים פורבס. ואגב, הוא האיש שהודיע לציבור על אישור השיפוצים ע"י העירייה בפברואר 2019.

התוכנית של העירייה היא ליצור שוק בפורמט אירופי בתוך מיקום תרבותית, כך שהמקום לא רק יהיה מרכז של אוכל ושתייה טובים, אלא גם מקום מפגש נעים. "זה לא צריך להיות רק מקום שאליו הולכים לקנות עגבניות ותפוחים או מאפים. אנחנו רוצים שגם אירועים תרבותיים וחברתיים יתקיימו כאן ושתיווצר חוויה לכל החושים ", אמר  Jan Chab לאחרונה לפורבס

לאחר סיום השיפוצים בשנת 2022, העיר תשכיר את החלל לדייר שינהל את שימוש במקום. המפעיל עדיין לא נבחר, אבל יש כבר התעניינות מקומית ובינלאומית. למשל :

  • חברת reSite group שמפעילה את שוק Manifesto בעיר
  • Ondřej Kobza, אדם שהיה מעורב בפרויקטים שונים בפראג כמו פסנתרים ציבוריים, פתיחת הגג של Lucerna לקהל ושיקומם של כיכר Vítězné ורחוב Krymská. במידה ויזכה הוא מתכנן לשתף פעולה עם חברת Gabor Bindics כפי שעשו בשוק בברטיסלבה.
רחוב Krymská המשודרג
רחוב Krymská המשודרג

ואתם יכולים להסיר דאגה מלבכם – שוק העיר העתיקה הוא פרויקט נפרד משיפוץ שוק ה- Time Out במתחם ארמון Savarin (ליד כיכר ואצלב). יש גם תוכניות להחיות את שוק פראג (Pražská tržnice ) בשכונת הולצוביצה, כך שהקניות בפראג הולכות להיות אפילו טובות עוד יותר

אטרקציות בפראג

Powered by GetYourGuide

מפת המלונות של פראג

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן