כיכר ואצלב

כיכר ואצלב
כיכר ואצלב

כיכר ואצלב בפראג (בצ'כית Václavské náměstí) אולי לא מפורסמת כמו כיכר העיר העתיקה, אבל היא נחשבת למרכז העסקי והתרבותי של העיר. הכיכר קרויה ע"ש ואצלב הראשון – דוכס בוהמיה שלפי האגדה המקומית הוא זה שהפך את צ'כיה לאומה. כהוקרה על פעילותו הוא נחשב לפטרון של העיר מבחינה דתית ופסלו הוצב במרכז הכיכר.

אבל האמת היא שהאגדה לא עושה חסד עם המציאות. הכיכר נבנתה בכלל במאה ה-14 ע"י המלך קארל הראשון במטרה אחרת – לשמש כשוק הסוסים העירוני. במהלך השנים נוספו לה פסלים שונים (פירוט מיד) והיא הפכה לשדרה באורך 750 מטר. שדרה זו מבדילה בין העיר העתיקה לעיר החדשה ומהווה סמל לאומי. זאת הסיבה שרבים מעדיפים לקרוא למקום בשם כיכר הרפובליקה.

בנוסף, כיכר זו מובילה אל אתרי העיר השונים כמו ארמון קורנה, המוזיאון הלאומי הצ’כי ואתרים שונים במרכז העיר פראג (מה שידוע בתור רובע פראג 1): כיכר העיר העתיקה עם השעון האסטרונומי המפורסם, גשר קארל, המצודה ועוד. זו כנראה הסיבה המרכזית שהעיר פופולרית ביותר בקרב המקומיים ונחשבת למקום מפגש חברתי.


תכנון טיולים באנר

ועכשיו הגיע הזמן לקיים את ההבטחה לגבי הפסלים בכיכר ולהכיר את שכניו של ואצלב. הראשונה היא אמא שלו שנחשבת לקדושה ע"י תושבי מחוז בוהמיה. בכיכר נמצאים פסליהם של אדאלברט (הבישוף של פראג), פרוקופ (קדוש נוצרי שהביא להתנצרותם של 6000 ברברים) ואגנס – נערה מקומית שהוכרזה כקדושה בשל סירובה להינשא בגיל 12 לבנו של הכובש הרומי.

airalo ad

היסטוריה לאומית שלמה בכיכר אחת

כאמור הכיכר פחות מפורסמת מאחותה בכיכר העיר, אבל הייתה עדה לאירועים היסטוריים דרמטיים משמעותיים. במלחמת העולם השנייה הנאצים צעדו בה להפגנת כוחם ובה הוכרז סיום המלחמה. במהלך הכיבוש הסובייטי של העיר ב-1968 הסטודנט יאן פאלאך הצית את עצמו פה. כאן גם הוכרזה עצמאות צ'כיה בתום "מהפכת הקטיפה" ונערכו הפגנות שונות.

כיום הכיכר מושכת אליה כ-12 מיליון תיירים כל שנה ונחשבת לאטרקציה עירונית – ממש כמו גשר קארל, מצודת פראג או כיכר העיר העתיקה. אבל לא רק תיירים מגיעים לכאן. בחגים נערכות בכיכר פעילויות שונות כמו מופעי רחוב ושווקים. ביום העצמאות של צ'כיה מותקנים כאן מסכי ענק שעליהם מוקרנים סרטים בנושא ההיסטוריה הצ'כית.

שוק חג המולד בכיכר ואצלב
שוק חג המולד בכיכר ואצלב

מתי לבקר בכיכר ואיפה לעשות שופינג?

הדרך הטובה ביותר לבקר בכיכר היא להגיע אליה בשעות הערב המוקדמות. בשעות אלו האווירה בכיכר הופכת להיות מיוחדת ורומנטית במיוחד. עם זאת, יש לזכור שעם רדת הלילה אופי הכיכר משתנה והולך להיות לא סימפטי בלשון המעטה. בנוסף, מומלץ שלא לעשות קניות בחנויות שמסביב לכיכר עקב המחירים בהן שנחשבים לגבוהים במיוחד.

למרבה השמחה לא צריך להרחיק לכת כדי ליהנות מחנויות עם מחירים שפויים. לרשותכם עומדות שתי אפשרויות לבחירה : שוק Havelska שמרוחק 300 מטר מהכיכר ורחוב הקניות Ma prikope שמרוחק ממנה 50 מטר. אפשרות נוספת היא לעשות קניות בקניון Myslbek – אחד הקניונים היפים בעיר ואולי הכי אמנותי שבהם.

בקניון יש גלריה לאמנות שמציגה תערוכות מתחלפות בתחום הצילום, פסלים של ראשים מוצגים משני צדדיו ויש בו אפילו עבודת אמנות צ'כית ייחודית – מתקן מזכוכית שנופח ביד כמיטב המסורת המקומית ושנחשב לגדול מסוגו במרכז אירופה. וכמובן שיש פה גם חנויות מותגים כמו בכל קניון, למשל  H&M ,  Next, List, T.M. Lewin, Guess by Marciano, Pepe Jeans ועוד.

 

 

 

אטרקציות בפראג

Powered by GetYourGuide

מפת המלונות של פראג

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן