פראג לצעירים – מדריך מתחת לגיל 30

העולם שייך לצעירים גם בפראג

פראג אמנם נחשבת לאחת הערים הקלאסיות באירופה בפרט ובעולם בכלל, אבל היא מתאימה לכולם כולל לצעירים ברוחם ובגילם הודות למועדונים, קניונים, דיסקוטקים, ברים ועוד. לפניכם מדריך פראג לצעירים שגם מבוגרים יותר מוזמנים לעשות בו שימוש.

חשוב לזכור שאמנם בפראג החשמליות והמטרו מפסיקים לעבוד בחצות ומתחילים רק ב-04:30, אבל אפשר להגיע לכל מקום באמצעות קווי לילה של אוטובוסים וחשמליות. הקווים של אוטובוסי הלילה הם 501,502 ו-503 והקווים של חשמליות הלילה הם 51 עד 58.

ז'יזקוב – השכונה של ההיפסטרים

ז'יזקוב היא שכונה ברובע פראג 3, אבל מבחינת האטרקציות שלה לצעירים היא מספר 1. בשכונה מתגוררים סטודנטים ואמנים רבים – מה שהופך אותה לאופנתית וטרנדית. עוד פרטים על השכונה כאן.


תכנון טיולים באנר

השכונה מלאה בבתי קפה טבעוניים, חנויות מעצבים, גלריות לאמנות והמון פאבים (יותר מ-300 נכון ל-2013) להשביע את צימאונכם לבירה איכותית וזולה במיוחד. ואגב, מספר הפאבים בשכונה יחסית לנפש הקנו לא את המקומות הראשונים באירופה בתחום זה…

airalo ad

בשכונה נמצא גם קניון אטריום פלורה שבו ניתן לרכוש מותגים בינלאומיים במחירים סבירים, בעיקר בתחום ההנעלה וההלבשה. וכמו בשכונה כולה גם הקניון נוקט בגישה אקולוגית טרנדית ונחשב ל"ירוק" במיוחד – מה שלעצמו מחייב ביקור.

פראג האלטרנטיבית

בפראג יש תרבות שוליים משגשגת שהתחילה בתקופה הקומוניסטית אבל לא הפסיקה. כדי ליהנות ממנה במקסימום מומלץ להצטרף לסיור מאורגן בשם Prague Alternative Tour . אמנם סיורים מאורגנים וצעירים לרוב לא הולכים ביחד, אבל זהו הכלל שאינו מעיד על הכלל

הסיור כולל הכרות עם סצנת הרחוב האורבנית של פראג כולל אמנות הגרפיטי, גלריות לאמנות בסגנון חתרני במיוחד והתארגנויות קולקטיביות יצירתיות. הטיול נמשך כ-3 שעות ומפגיש בני צעירים מכל העולם בעלי עניין דומה – מה שהופך אותו לאידיאלי לאלו שמעוניינים להכיר את פראג האחרת.

סיור נוסף שמתאים לצעירים הוא סיור בירה בשם Beer Master's Beer Tours. הסיור כולל הכרות מעמיקה עם עולם הבירות הצ'כיות כולל חטיפים על חשבון הבית, מוזיקה והרבה אווירה צעירה ושמחה. וכמובן – הרבה מאוד בירה צ'כית מעולה. לחובבי הז'אנר מומלץ גם להצטרף לסיור טעימת בירות.

טועמים בירה פילזנר בסיור טעימות הבירה
טועמים בירה פילזנר בסיור טעימות הבירה

חיי לילה

עם כל הכבוד לחיי היומיום לצעירים בפראג (ויש כבוד) – החיים האמיתיים בעיר מתחילים עם רדת החשכה. אחד ממקומות הבילוי המיוחדים הוא Cross Club שנמצא ברובע פראג 7 (עוד על הרובע קראו כאן)

המקום הוא למעשה מתחם בן 3 קומות שהורכב כולו מחלקים ישנים של אוטובוסים – מה שמבטיח אווירה של קרקס ופנטזיה יחד עם פסיכדליה. המקום כולל בר עם בירות מקומיות, בית קפה, מסעדה ומועדון לילה שמנגן מוזיקה אלקטרונית לסוגיה : טכנו, דראם & בייס, ג'אנגל, דאב סטפ, האוס וטראנס.

מתחם נוסף הוא Meet Factory ברובע פראג 5. המקום שנמצא במבנה תעשייתי ליד פסי הרכבת הוקם ע"י האמן דיוויד צ'רני, האיש שפיסל את התינוקות על מגדל הטלוויזיה בשכונת ז'יז'קוב ופסלים נוספים ברחבי העיר.

המקום כולל גלריה לתערוכות מתחלפות, רחבה להופעות חיות, אולם קולנוע וכמובן בר עם שפע של בירות צ'כיות טובות. אולי כל זה נשמע קצת הזוי, אבל בהחלט שווה ביקור לטיפוסים האמנותיים שביניכם.

עוד על חיי לילה בפראג ניתן לקרוא כאן

למה כדאי לצעירים לבקר בשכונת ז'יז'קוב?

שכונת ז'יז'קוב בפראג 3 נחשבת לשכונה של ההיפסטרים ומתגוררים בה אמנים וסטודנטים רבים, כך שהיא לא רק טרנדית אלא גם אופנתית במיוחד. בשכונה יש שפע של בתי קפה (כולל טבעוניים), חנויות של מעצבים, גלריות לאמנות, יותר מ-300 פאבים (נכון ל-2013) ומעל הכל- קניון פלורה האקולוגי שבו ניתן לרכוש מותגים בינ"ל במחירים שפויים ההנאה מובטחת !!

האם יש בפראג תרבות אלטרנטיבית?

בהחלט! בפראג יש תרבות שוליים שהתחילה בתקופה הקומוניסטית ועדיין חיה ובועטת. שני סיורים לצעירים יאפשרו לכם להכיר את פראג האחרת. הראשון הוא סיור שנמשך 3 שעות בשם Prague Alternative Tour שמתמקד בסצנת הרחוב העירונית כולל גרפיטי, אמנות רחוב והתארגנויות יצירתיות. הסיור השני נקרא Beer Master's Beer Tours ומתמקד בהכרת עולם הבירות המקומיות כולל מוזיקה, כיבוד קל ואווירה שמחה וצעירה. הבחירה קשה, נכון?

האם יש קומפלקסים לצעירים בפראג?

בוודאי. אחד ממתחמי הבילוי נקרא Cross Club והוא נמצא ברובע פראג 7. המתחם נבנה מ-3 קומות והורכב מחלקי חילוף ישנים של אוטובוסים, מה שמבטיח אווירה שמשלבת פנטזיה, קרקס ופסיכדליה עתידני. המקום כולל בר שמגיש בירות מקומיות, בית קפה, מועדון לילה שמנגן מוזיקה אלקטרונית ומסעדה, כך שכל אחד ימצא פה מה שהוא אוהב 🙂

האם יש לצעירים מה לעשות ברובע פראג 5?

ברור !! ברובע פראג 5 נמצא מתחם תעשייתי בשם Meet Factory שהוסב למתחם אמנותי ע"י דיוויד צ'רני, הפסל שאחראי לפסלי התינוקות שנמצאים ע"ג מגדל הטלוויזיה בשכונת ז'יז'קוב. במקום יש גלריה לאמנות שמציגה תערוכות מתחלפות, רחבה שבה נערכות הופעות חיות, אולם קולנוע, בר שמגיש בירות מקומיות איכותיות ובעיקר – אווירה שאין בשום מקום אחר!

אטרקציות בפראג

Powered by GetYourGuide

מפת המלונות של פראג

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן