אזורי תעשייה בפראג הופכים לפרויקטים נדל"ניים

ע"י

בקטגוריית:

מצוקת הדיור בפראג הביאה את היזמים לחפש פתרונות חדשים בדמות בנייה באתרי תעשייה נטושים, בעיקר בשכונות Vysočany  ו- Hloubětí. בנייה זו נעשית כדי להגדיל את היצע הנמוך של דירות בעיר – היצע שגרם לתופעה של חיפוש מקומות דיור מחוץ לפראג. בפראג כולה יש יותר מ-1000 דונם של שטחי תעשייה לשעבר

כאן תוקם שכונה חדשה?
כאן תוקם שכונה חדשה?

סגן ראש העיר פראג, Petr Hlaváček טוען ש"פראג הייתה ותמיד תהיה מגנט לאנשים מכל רחבי צ'כיה – מה שמצריך מציאת פתרונות דיור הולמים לכל מי שמעוניין לגור בה. המשמעות היא שדיור זמין צריכה להיות מטרה לטווח ארוך, אחרת אנשים משכילים ומיומנים יימנעו מלגור בפראג – תופעה שאנחנו רוצים למנוע". לטענתו "פראג חייבת לעשות הכל כדי לשמור על ההון האנושי שלה בסביבה התחרותית של ערי מרכז אירופה".

הסיבות העיקריות לביקוש הגבוה לדירות בפראג טמון בצמיחה הכלכלית ובאבטלה הנמוכה בעיר, בעובדה שאוכלוסיית העיר רק גדלה ובכך שהשקעה בעיר היא פעולה חכמה – בעיקר הודות לריביות הנמוכות בתחום המשכנתאות. עם זאת, היצע הדירות אינו מצליח להגיב בצורה הולמת לביקוש. בתשעת החודשים הראשונים של 2018 היגרו לעיר כ-20,000 איש וצפוי שמגמה זו לא תשתנה. אמנם בעיר יש דירות פנויות, אך הודות לעלייה בביקוש מחירן רק עולה.


תכנון טיולים באנר

והנה מה שאומרים תושבי פראג החדשים :

airalo ad

למשל, בספטמבר 2018 היו בפראג כ-3000 דירות פנויות ומספר זה אמור לשלש עצמו עד 2021. שטחן הממוצע של דירות אלו הוא 80 מ"ר ומחירן כמעט 8 מיליון קרונות צ'כיות (כ-100,000 קרונות למ"ר) – עלייה שנתית של 11%. אמנם העלייה במחירים מתמתנת, אך רמת המחירים הנוכחית בשוק הנדל"ן אינה תואמת את האפשרויות הפיננסיות של רוב התושבים.

נכון לספטמבר 2018 יותר משליש מהדירות החדשות נבנות בחלק הצפון- מזרחי של העיר, בעיקר ברובעים פראג 8, פראג 9 ופראג 18. עם זאת, חברת מועצת העיר Hana Kordová Marvanová שאחראית על החקיקה, המינהל הציבורי והתמיכה בדיור בעירייה פראג. היא טוענת שהבעיה הגדולה בתחום הדיור בר-השגה קשורה לאספקת הדירות. לטענתה "קבלת היתרים לבנייה נמשכת שנים רבות ולא ניתן להעריך את מועד הבנייה הצפוי".

לטענתה "העדיפות המיידית של העירייה היא להאיץ את תהליך קבלת ההיתרים. אנחנו תומכים בתיקון מהיר לחוק הבנייה ובמקביל מכינים הצעות לשינוי יעוד של מבנים גדולים." כיום קבלת היתרי בנייה לפיתוח דיור חדש בפראג יכולה להימשך אפילו 10 שנים – אחד התהליכים הכי ארוכים באירופה כולה. שתי המגבלות העיקריות שגורמות לעיכוב זה הן : העובדה שמרכז העיר הוא אתר מורשת עולמי של אונס"קו והמאמצים לשימור מראה העיר ההיסטורי.

אטרקציות בפראג

Powered by GetYourGuide

מפת המלונות של פראג

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן