המוזיאון היהודי בפראג – סקירה וכרטיסים

סיור ברובע היהודי בפראג

אם אתם רוצים להנות מהאתרים היהודיים המפורסמים של פראג בסיור מודרך שנמשך שעתיים וחצי– בטח תשמחו לדעת שכיום ניתן לעשות זאת בקלות רבה יותר ובשבע שפות שונות. למעשה, כל שעליכם לעשות הוא להצטייד בטלפון הנייד שלכם ולהזמין כרטיסים באמצעות אפליקציה ייחודית. אפליקציה זו מאפשרת לכם לבחור בדיוק את מה שמתאים לכם:

  • לשלם באמצעי תשלום לפי בחירתם (כרטיסי אשראי כמו ויזה או מאסטראקרד או פייפאל)
  • לקבל את ההזמנות באמצעות המייל, הסמס או האפליקציה
  • לבטל עד 24 שעות לפני
  • ליהנות מהנחות לילדים ולקשישים, כך שכל המשפחה יכולה ליהנות מסיור שהוא הרבה יותר משיעור היסטוריה.

הסיור יוצא לדרכו כל יום בשעה 10:00 ומאפשר לכם ליהנות מיהדות פראג בכרטיס אחד – ביקור בשישה בתי כנסת שונים (בית הכנסת אלטנוישול ו-5 בתי כנסת נוספים) ובבית הקברות היהודי, הרבה סיפורים על ההיסטוריה היהודית בפראג מהמאה ה-10 ואילך ואוסף יודאיקה ענק – 40,000 חפצים, 100,000 ספרים וארכיון עצום של ההיסטוריה היהודית בצ'כיה ובמוראביה.

צחוק הגורל של ההיסטוריה

למעשה, הרובע היהודי בפראג נחשב לרובע היהודי השמור ביותר בכל אירופה מסיבה אירונית אחת – היטלר החליט שרובע זה ישמש כ"מוזיאון של העם היהודי הנכחד" ולכן לא פגע בו. המשמעות היא שכיום המוזיאון היהודי נחשב למכלול הטוב ביותר של אתרים יהודיים באירופה. לא פלא שזהו אחד מהמוזיאונים הפופולריים בצ'כיה.


תכנון טיולים באנר

לכן, הסיור ברובע הוא אנדרטה חיה ליהדות פראג ומספר את סיפורה על מנהגיה, הצלחותיה וכישלונותיה ולמעשה שום ביקור בפראג אינו שלם בלי סיור ברובע זה. ואגב, המדריך מצויד במטריה בצבעים כחול ולבן כך שאין סיכוי שתפספסו אותו.

airalo ad

למעשה, כל שעליכם לעשות הוא להגיע לאולם המופעים Rudolfinium בשעה 09:45, להציג את הטלפון שלכם (כדי שיסרקו את ההזמנה שביצעתם) ולהפוך לחלק מההיסטוריה של הגטו היהודי בפראג – גטו שהיה הגדול ביותר באירופה ושהתפתח עם השנים לרובע היהודי המפורסם.

ובטח תשמחו לדעת שההגעה לנקודת המוצא קלה במיוחד : נסיעה בקו A של המטרו או נסיעה בקוים 17/18 של החשמלית. בכל מקרה אתם מתבקשים לרדת בתחנת Staroměstská וללכת מקסימום 2 דקות ברגל. פשוט, נכון?

The rudolfinum - שתי דקות הליכה ואתם פה
The rudolfinum – שתי דקות הליכה ואתם פה

רעבים אחרי הסיור?

אנחנו ממליצים לסיים את הסיור בצורה אותנטית במיוחד – מסעדת "שלנו" הכשרה שמופעלת ע"י בית חב"ד המקומי. במסעדה תוכלו ליהנות מתפריט חלבי שמתאים לכולם באווירה יהודית, למשל דגים, פשטידות כמיטב המסורת של הסבתות היהודית ועוד. רק שימו לב לשעות הפתיחה : ימים ראשון עד חמישי – מ-09:00-22:00 וימי שישי עד 18:00

והמלצה שלנו – נצלו את שירות הטייק-אווי של המסעדה וקחו את האוכל איתכם לאנדרטת Josef Mánes. אמנם מדובר ב-5 דקות הליכה, אבל איפה עוד תיהנו מפיקניק איכותי לגדות הולטובה ומחוויה לכל החושים? אז למה אתם מחכים? רכשו כרטיסים כאן והבטיחו חוויה בלתי נשכחת.

אטרקציות בפראג

Powered by GetYourGuide

מפת המלונות של פראג

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן