השכרת רכב בפראג

רכב עם דגל צ'כי

חושבים על השכרת רכב בפראג? אנחנו ממליצים לכם לחשוב שוב כי בפראג עצמה ממש לא תצטרכו רכב מסיבה אחת – העיר מרושתת בתחנות של תחבורה ציבורית כמו רכבת תחתית, אוטובוסים, חשמליות ואפילו מתאימה לרוכבי אופניים ולהליכה רגלית. ואגב, הרכב הנ"ל שייך לנשיא צ'כיה אז הוא ממש לא להשכרה.

עם זאת, השכרת רכב בפראג נחשבת לבחירה חכמה לאלו שמעוניינים לטייל ברחבי צ'כיה. השכרת רכב בפראג (העיר שבה פועלות רוב סוכנויות השכרת הרכב בצ'כיה) מאפשרת לכם לחוות את המדינה המדהימה הזו בקצב שלכם ובנוחות מקסימלית. אבל גם כאן יש לשים לב למספר דגשים.

מדבקה לכבישי אגרה

הכבישים המהירים בצ'כיה הם כבישי אגרה ולכן יש להצטייד מראש במדבקה מתאימה, אותה ניתן לרכוש בתחנות רכב ברחבי המדינה. את המדבקה יש להדביק בחלק הימני התחתון של שמשת הרכב הקדמית ולמלא את הפרטים. שימו לב- אם תתפסו ללא המדבקה תקנסו בסכום גבוה בהרבה מעלות רכישתה, כך שלא כדאי להתחכם…


תכנון טיולים באנר

ביטוח

בכל השכרת רכב בצ'כיה חובה להצטייד ברשיון נהיגה ישראלי ובינ"ל למרות שלרוב מספיק הישראלי. כמו כן עליכם להיות בני 21 לפחות עם נסיון נהיגה מינימלי של שנה. לעיתים תדרשו לשלם תוספת "נהג צעיר" במידה ואתם בני פחות מ-25. העולם שייך לצעירים? לא כאן. ושימו לב – אם אתם ממשיכים מצ'כיה למדינות שכנות, אל תשכחו לעדכן את ביטוח הרכב.

airalo ad

אביזרים נלווים

בכל השכרת רכב בפראג בכלל ובצ'כיה בכלל מומלץ גם להצטייד במפה ובמכשיר ניווט לוויני. כמו כן, במידה ואתם נוהגים בחורף הצטיידו בצמיגים מתאימים ובשרשראות שלג ותמיד סעו לפי המהירות המותרת : 50 קמ"ש בדרך עירונית, 90 קמ"ש בדרך בין-עירונית ו-130 קמ"ש באוטוסטרדות. שימו לב שבצ'כיה חייבים להדליק אורות כל השנה.

בקיצור…

כמו במדינות נוספות, גם בעת השכרת רכב בפראג יש לשים לב למספר דברים :

  1. מדבקה לכבישי אגרה – בצ'כיה הכבישים המהירים הם כבישי אגרה ויש לרכוש מראש (למשל בתחנות דלק) מדבקה מתאימה. מי שנתפס נוהג ללא מדבקה מתאימה צפוי לקנס שאינו מצדיק את הסיכון, אז פשוט כנסו לתחנת הדלק הראשונה שנקרית בדרככם, רכשו מדבקה, מלאו את הפרטים והדביקו אותה בחלק הימני התחתון של שמשת הרכב הקדמית.
  2. ביטוח – בצ'כיה ניתן לנהוג עם רשיון רכב ישראלי אבל ליתר בטחון הצטיידו גם ברשיון בינ"ל. רוב הסוכנויות להשכרת רכב דורשות שני דברים : שנהג הרכב יהיה לפחות בן 21 ועם ותק נהיגה של שנה לפחות. בנוסף, לנהג צעיר (עד גיל 25) תדרשו לרוב לשלם תוספת. והמלצה שלנו – עדכנו את הבטוח אם בא לכם לקפוץ עם הרכב השכור למדינות שכנות.
  3. אביזרים – אנחנו ממליצים להצטייד בצמיגים ובשרשראות לשלג אם הטיול שלכם מתקיים בחורף. בנוסף, כדאי שתצטיידו במפה, בוייז ו/או במכשיר ניווט לוויני. דבר אחד בטוח- סעו כחוק ואל תעברו על המהירות המותרת (50 קמ"ש בדרך עירונית, 90 בדרך בינעירונית ו-130 בכבישים מהירים). ואגב, בצ'כיה חיייבים להדליק אורות כל ימות השנה.
  4. חנייה – חנייה בפראג נעשית רק למכוניות שנושאות תו חנייה מקומי וכל השאר – השתמשו במדחנים.
  5. תחנות הדלק בצ'כיה פועלות לרוב מ-08:00-22:00, אך תחנות דלק קטנות או תחנות דלק בפריפריה נסגרות לרוב ב-16:00. כמו כן, חנייה בפראג אינה מותרת למי שאין לו תו חנייה מקומי ויש להשתמש במדחנים. ותמיד יש לכם את האפשרות הזאת:

אטרקציות בפראג

Powered by GetYourGuide

מפת המלונות של פראג

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן