השעון האסטרונומי בפראג בשיפוצים?

מאחורי הקלעים של השעון האסטרונומי בפראג

מתבאסים שהשעון האסטרונומי בפראג בשיפוצים דווקא כשאתם שם ? אתם יכולים להסיר דאגה מלבכם כי בכיכר העיר העתיקה ליד השעון נפתחה אטרקציה חדשה – מוזיאון לאשליות אופטיות שכולל 500 מ"ר של תערוכות שישאירו אתכם עם פה פעור. למשל, אשליה של עמידה על פי תהום למרות שמדובר בציור בלבד.

זהו המוזיאון הראשון מסוגו בצ'כיה והוא משתרע על שתי קומות : בקומה ראשונה תוכלו ליהנות מאשליות אופטיות במתקנים קבועים שמאפשרים גם תצלום סלפי, בקומה השנייה תוכלו להינות מתערוכות מתחלפות ובקומה השלישית העתידית תוכלו ליהנות מתערוכות נוספות – כך שבהחלט יש למה לצפות…

אחת האטרקציות הפופולריות במוזיאון נמצאת בקומה הראשונה ונקראת סדר מתוך כאוס – מגוון של חפצים לא תואמים שהופכים לקוהרנטיים רק מנקודת מבט מסוימת. אחת האשליות יוצרת את דמותו של הממציא ניקולה טסלה והשנייה כיסא שלידו ניתן להצטלם, כך שאחד מכם ייראה ענק והשני גמד. ואנחנו אומרים – שתי ציפורים באשליה אופטית אחת…


תכנון טיולים באנר

סגנון אמנותי זה אמנם מאפשר צילום סלפי מודרני, אבל הוא התחיל עוד לפני שחשבו על סלפי ובמילים אחרות – בימי הביניים. למרות השנים אמנות זו לא גוועה (אולי דווקא להיפך) ואחד האמנים הידועים בתחום זה הוא בן- זמננו-  Patrik Proško  שעבודותיו מוצגות בקומה ה-2 של המוזיאון בתור תערוכה זמנית.

airalo ad

אנחנו ממליצים להזדרז כי בסתיו מתוכננת במקום תערוכה חדשה – תערוכת אמנות רחוב שכוללת אשליות אופטיות. תערוכה זו תוקדש לרגל שנת ה-100 לייסוד צ'כוסלובקיה ואנחנו אומרים – במדינה שהמציאה את התאטרון השחור ואת "הבית הרוקד" תערוכה כזו הולכת להיות מעניינת במיוחד.

וזה לא הכל כי הבניין עצמו הוא סוג של אשליה אופטית בפני עצמה. הוא הוקם במאה ה-15 בסגנון הבארוק ונקרא "השועל האדום", אבל שימש במשך השנים לדברים אחרים למשל  אולם ריקודים. בקרוב יוצגו תצלומים ותמונות ישנות של הבניין וכיכר העיר העתיקה במוזיאון, כך שאתם תוכלו להיווכח בכך בעצמכם.

בעתיד תוכלו גם לצפות במוזיאון בשנויים בכיכר באמצעות אלמנטים של מציאות וירטואלית, להשתמש בו כנקודת תצפית על מופע הבובות בשעון האסטרונומי המפורסם (כשיסתיים השיפוץ) ובעיקר ליהנות. אז למה אתם מחכים? הזמינו כרטיסים כאן ובינתיים הצצה קטנה למה שמחכה לכם במוזיאון.

https://www.youtube.com/watch?v=fX7m4sJn-x4

אטרקציות בפראג

Powered by GetYourGuide

מפת המלונות של פראג

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן