השעון האסטרונומי בפראג חוזר לתקתק

השעון האסטרונומי בפראג חוזר לעבודה
השעון האסטרונומי בפראג חוזר לעבודה

בשורות טובות לנוסעים לפראג – השעון האסטרונומי יחזור לפעולה סדירה ב-28.9 ובמקרה או לא זהו החג הלאומי לזכר ואצלב, הקדוש הנוצרי שנחשב לפטרונה של צ'כיה כולה . אנחנו ממליצים להגיע למקום בשעה 17:45 אז יתחילו החגיגות ובשיאן – חשיפת השעון החדש בשעה 18:00 ומופעי פירוטכניקה על מגדל השעון בשעות 20:00,21:00 ו-22:00.

בנוסף, באותו יום תיפתח בבית העירייה הישן תערוכת צילומים וממצאים היסטוריים שקשורים למגדל השעון – כך שאם אתם בפראג ורוצים לדעת עוד כדאי שתזדרזו כי התערוכה תינעל ב-28.10. וכדאי שתתכוננו מראש לכך שהשעון ייראה קצת שונה ממה שאתם רגילים. והנה רשימה חלקית של השנויים:

הצבע מאחורי האצטרולב (המכשיר המכני שמשמש לקביעת זוויות גרמי השמיים) שוחזר באופן מדויק יותר, הדלתות של השליחים שונו מעץ לזכוכית, היד שמשמשת כמחוג השמש ארוכה יותר, הידיים והפנים בשעון הותאמו באופן מדויק יותר לעיצובים בסגנון הבארוק, גלגל השנה התחתון הוחלף בעותק חדש שמבוסס על הציורים המקוריים של Josef Mánes, פסל אבן של מריה וישו התינוק גולף בהתאמה מדויקת יותר למקור ועוד.


תכנון טיולים באנר

שעון נאמן למקור

עם זאת, למרות שהשיפוץ כלל שנויים קוסמטיים ומבניים בחלק הפנימי והחיצוני של מגדל השעון אפשר להירגע – השנויים העיקריים בשעון לא יהיו גלויים לציבור. למשל, הוצבה במקום קפסולת זמן במקום נסתר. ואתם יכולים להיות רגועים מסיבה נוספת – זהו השלב האחרון בשיפוץ בית העירייה הישן שנמשך כשנה וחצי, למרות ששיפוץ השעון נמשך רק כשנה מ-9.1.2018.

airalo ad

ורק כדי לסבר את האוזן – שיפוץ בית העירייה הישן עלה כ-55 מיליון קרונות צ'כיות (ללא מע"מ), מתוכם כ-9 מיליון קרונות צ'כיות שהוקדשו לשיפוץ השעון.אמנם מסך  LED שהוצב במקום בחודש מרץ דימה את המראה העתידי של השעון , אבל הוא הוסר בחודש אוגוסט כדי להתקין מחדש את השעון.

למעשה, זוהי הפעם הראשונה מאז מלחמת העולם השנייה שבה השעון מפורק לחלוטין. אז זה היה כתוצאה כאשר כוחות הכיבוש הגרמניים ניסו להרוס את הכיכר ב-8.5.1945 – משהו בסגנון של השארת אדמה חרוכה ביום האחרון של המלחמה. השיפוץ אז נמשך עד 1948 אבל כלל כמה אי דיוקים היסטוריים שרובם תוקנו עכשיו. היוצאים מהכלל הם פסלי עץ שלא שופצו למרות שהם לא היו כך במקור.

אטרקציות בפראג

Powered by GetYourGuide

מפת המלונות של פראג

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן