יין ישמח לבב אנוש גם בצ'כיה

ע"י

בקטגוריית: ,
כוסות יין מושקות

אם אתם חושבים שצ'כיה היא רק בירה אתם לצערנו טועים ומטעים. אמנם בצ'כיה צריכת הבירה לנפש היא הגבוהה ביותר בעולם, אבל לפניכם כמה מקומות מחוץ לפראג שישכנעו אתכם אחרת.

מדגם של יינות צ'כים
מדגם של יינות צ'כים

ליטומישל- Litomyšl

עיר זו שנמצאת במזרח מחוז בוהמיה ידועה אמנם כעיר הולדתו של המלחין הלאומי סמטנה, אבל היא הרבה יותר מכך.

בעיר יש טירה עם אחד מ-5 תיאטראות הבארוק היחידים בעולם, כיכר מרכזית ענקית (500 מ"ר) שמוקפת בבתים צבעוניים מתקופת הרנסנס והכי חשוב מבחינתכם – יקב שבו ניתן ליהנות מטעימות חינם אין כסף של יינות מקומיים.


תכנון טיולים באנר

ברנו – Brno

עיר זו שנמצאת בדרום מחוז בוהמיה נחשבת לבעלת אווירה צ'כית אותנטית, בעיקר הודות לשפע של המסעדות, המבשלות, הפאבים ומרתפי היין שלה.

airalo ad

בברנו ובאזור שמסביבה תוכלו ליהנות לא רק ממסלולים להליכה ולרכיבה על אופניים, אלא גם מטעימות יין שיגרמו לכם להבין שברנו היא לא משעממת כמו שרבים חושבים.

הפארק הלאומי פודז'י -Podyjí

אמנם זהו הפארק הלאומי הכי קטן בצ'כיה, אבל הוא ביתו של 77 מינים של צמחים ושל פרפרים נדירים, חסידות שחורות ולטאות ירוקות – מה שהופך אותו ליעד חובה לכל חובבי הטבע.

אבל הפארק הוא לא רק טבע. במקום נמצא כרם Šobes שנחשב הכי מפורסם בצ'כיה ובצדק – היינות פה משובחים במיוחד ואפילו מלכת אנגליה אליזבת ה-2 התאהבה בהם.

כרמים בפארק הלאומי פודז'י
כרמים בפארק הלאומי פודז'י

מיקולוב – Mikulov

העיירה הזו שנמצאת קרוב לגבול האוסטרי לא רק שוכנת בלב כרמים, אלא גם יש לה היסטוריה של ייצור יין משובח – מה שאומר שהגעתם למקום הנכון.

אם אתם כבר כאן מומלץ שתיהנו ממה שיש לה להציע חוץ מיין, למשל 1200 ק"מ של שבילי אופניים, בריכות ואגמים טבעיים שמתאימים לשחייה.

יש פה גם מסלולי תיירות שכוללים מלבד הכרמים הידועים גם את הרובע היהודי המקומי, את מערות Turodl ואת טירת ליכטנשטיין (Diestrichstein) שהיא הסמל של קו הרקיע העירוני.

עדיין בעניין של בירה? אל תפסידו את המקומות האלה

בפראג

פאב U Fleků שנמצא במבשלת בירה שאמנם הוקמה בתקופת בימי הביניים, אבל ההנאה מודרנית לחלוטין. במקום תוכלו ליהנות מאווירה צ'כית אותנטית אמיתית הודות לליקרים מקומיים, אוכל צ'כי עממי ומוסיקה חיה של אקורדיון.

במסדעה/מבשלת הבוטיק Pivovarsky Dum תוכלו לטעום בירות בטעמים שונים. אמנם הטעימות נערכות בכוסות קטנות, אבל החוויה גדולה.

אם אתם רוצים לקבל סקירה על ההיסטוריה של מבשלות הבירה בצ'כיה – הדרך הטובה ביותר היא להצטרף לטעימת בירות שמתקיימת כל יום ב . Celetná 12-בטעימות תכירו 7 בירות צ'כיות שונות (4 תעשייתיות ו-3 ממבשלות ביתיות). להזמנות הקליקו פה ולא תצטערו.

אם הגעתם לפראג בקיץ – אל תוותרו על חוף הים המלאכותי Žluté lázně שמוקם כל שנה על גדות הולטאבה. המקום הוא מתחם בילוי שכולל מגרשי ספורט, משטחי שיזוף ומה שמעניין אתכם – ברים שבהם מוגשת מיטב התוצרת של המבשלות המקומיות

נהנים מבירה מקומית באחד הברים ב-Žluté lázně
נהנים מבירה מקומית באחד הברים ב-Žluté lázně

בפילזן

העיר ידועה ובצדק בתור הבית של בירה פילזנר אבל היא לא רק בירה. אמנם במקום תוכלו לבקר במבשלות ובמזקקות שבהן מייצרים את המשקה המפורסם, לבקר במוזיאון המבשלות  (Brewery Museum) ולגלות כל מה שרציתם לדעת על בירה כולל טעימות.

המומלצת מכולן היא מבשלת PIZSEK שבה ניתן להצטרף לסיור מודרך של שעה באנגלית. הסיור מתקיים 3 פעמים ביום וכולל את כל שלבי הייצור כולל צפייה בקו הייצור, התרשמות אישית מהשיטות שלא השתנו מאות שנים וביקור במרתפים שבהם מאחסנים את הבירה

אם אתם כבר פה אל תוותרו על האטרקציות העירוניות שוברות השיאים האלו:

  • קתדרלת סיינט ברתולומיאו שידועה הודות למגדל הכי גבוה בצ'כיה (135 מטר)
  • המנהרות העירוניות שנחשבות לבין הארוכות ביותר במרכז אירופה (20 ק"מ)
  • בית הכנסת המקומי שהוא השלישי בגודלו בעולם. מומלץ להגיע לכאן בזמן קונצרט כדי להבין שלגודל יש גם משמעות אקוסטית.

בצ'סקה בודיוביצה – České Budějovice

עיר זו בדרום בוהמיה היא ביתה של מבשלת Budweiser, כך שאם אתם בעניין של בירה אתם חייבים לעצמכם ביקור כאן.

כיכר העיר נחשבת לאחת הגדולות באירופה והיא מוקפת בבניינים בסגנונות אדריכליים שונים (גותי, בארוקי ורנסנסי) שהופכים אותה למעניינת במיוחד. בכיכר נמצא גם המגדל השחור שטיפוס אליו מאפשר לצפות בנוף העיר מלמעלה.

אטרקציות בפראג

Powered by GetYourGuide

מפת המלונות של פראג

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן