כיכר ואצלב

כיכר ואצלב בפראג

כיכר ואצלב (שנקראת גם כיכר הרפובליקה או בצ'כית ( Václavské náměstí היא כיכר בפראג 1 שנחשבת למרכז העסקי והתרבותי של פראג כולה. הכיכר קרויה על שם ואצלב הראשון, דוכס בוהמיה שיצר למעשה את העם הצ'כי ולכן הפך לקדוש ולמגן העיר. בכיכר זו התקיימו במהלך השנים אירועים חשובים כמו הפגנות, חגיגות ומפגשים חברתיים אבל סבלנות כי על כל זאת נרחיב בהמשך.

הכיכר נבנתה ע"י המלך קארל במאה ה-14 כדי לשמש כשוק סוסים אבל שלא תתבלבלו – הכיכר היא כלל לא כיכר אלא שדרה באורך 750 מטר שמובילה אל אנדרטת ואצלב, אל רחוב הקניות "נה פריקופי"(Ma prikope) , אל ארמון קורנה ואל המוזיאון הלאומי הצ'כי. הכיכר נחשבת לגבול בין העיר החדשה ובין העיר העתיקה, שתיהן משתייכות למחוז פראג 1. מכיכר זו יש גישה נוחה לאתרים תיירותיים עירוניים שונים כמו כיכר העיר החדשה, גשר קארל, מצודת פראג ועוד.

ועכשיו הגיע הזמן לקיים הבטחה שתוכיח את המרכזיות העירונית של הכיכר. הידעתם שהנאצים ניצלו את הכיכר כדי להפגין את כוחם? הידעתם שיאן פאלאך הצית את עצמו בכיכר זו כמחאה על הפלישה הסובייטית לפראג? עכשיו אתם יודעים למה אנדרטה לזכרו ניצבת במרכז הכיכר. בכיכר זו גם הוכרז על סיום מלה"ע השנייה, בה הכריזה צ'כיה על עצמאותה לאחר "מהפכת הקטיפה" וגם כיום נערכות בה הפגנות, למשל נגד הצטרפות לגוש האירו ונגד החלטות קרן המטבע הבינ"ל.


תכנון טיולים באנר

הכיכר נחשבת למוקד תיירות מרכזי בפראג ומושכת אליה כ-12 מיליון תיירים בשנה. ואם התמזל מזלכם להיות בכיכר בחגים (פסחא, כריסמס ויום העצמאות הצ'כי ב-18.10) אתם צפויים לחוויה מיוחדת במינה כי הכיכר הומה אדם, יש מופעי רחוב ובכלל אוירה כללית של קרנבל. ביום העצמאות למשל מוקרנת על מסכי ענק ההיסטוריה הצ'כית כולה. ולפניכם דוגמה

airalo ad

והנה מדריך קצר לדמויות שמופיעות בפסלי הכיכר:
אגנס – נערה בת 12 שעקב סירובה להינשא לבנו של השליט הרומי הוצאה להורג והפכה לקדושה
לודמילה – אמו של ואצלב הראשון שנחשבת קדושה לתושבי מחוז בוהמיה
אדאלברט – הבישוף של פראג
פרוקופ –קדוש נוצרי שזכה לתהילה לאחר ש-6000 ברברים התנצרו בזכותו

ושתי המלצות לסיום למבקרים בכיכר:
1. הגיעו בשעות הערב כדי להינות מהאוירה המיוחדת אך אל תישארו עד השעות המאוחרות. בשעות אלו הכיכר מושכת טיפוסים קצת פחות סימפטים
2. אמנם הכיכר מלאה בחנויות אך הם נחשבות ליקרות בטירוף. פשוט המשיכו בדרככם לתוככי העיר ותוכלו לרכוש את אותם פריטים רק בזול. אפשרות נוספת היא לערוך קניות בשוק Havelska הסמוך שפתוח כל יום מ-09:00.

אטרקציות בפראג

Powered by GetYourGuide

מפת המלונות של פראג

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן