מה המטבע בפראג?

ע"י

בקטגוריית:
משרדי יבמ וסוני בפראג

המטבע הנהוג בפראג הוא קרונה צ'כית. צ'כיה היא המדינה היחידה בעולם שבה נעשה שימוש במטבע זה. אמנם פראג היא עיר תיירותית ומקומות רבים מקבלים יורו, דולר וכרטיסי אשראי בינלאומיים אבל כמו בכל מקום תמיד כדאי להצטייד במטבע המקומי. למשל, לצורך נסיעות בתחבורה הציבורית, שימוש בשירותים ציבוריים, קניית מזכרות ועוד. וכמובן שזה חוסך זמן במציאת חלפן כספים מקומי – זמן שאפשר להקדיש לטיול בעיר שנחשבת להכי יפה בעולם.

החלפת כסף בפראג

במידה והחלטתם להחליף כסף בפראג כדאי שתשימו לב לפרטים שונים, למשל העובדה שכיום שכיום קיימים במטבעות בערך של 1,2,5 האלר (בכל קרונה יש 100 האלר) וכן שטרות בערך של 50,100,200,500, 1000 ו-2000 קרונות. מטבעות בשווי של 10, 20 ו-50 האלר הוצאו מהמחזור במהלך השנים.

לכן מומלץ ולא להסכים בשום פנים לקבל עודף במטבעות האלו. בנוסף, מומלץ לוודא במשרד החלפנות המקומי בדיוק כמה כסף מגיע לכם. אמנם שער החליפין מפורסם בחלון הראווה של המשרד, אבל הוא לרוב מתייחס לסכומי כסף גדולים בלבד (עוד סיבה טובה לבוא עם הסכום הדרוש מהבית).


תכנון טיולים באנר

כמו כן, יש לוודא שקיבלתם בדיוק את מה שהחלפן התחייב לו ולספור את הכסף במקום. הנטייה הרווחת של תיירים היא למהר ולצאת מוקדם ככל האפשר ממשרד החלפנות (כדי להספיק ולטייל כמה שיותר ) – אבל זו בדיוק הדרך הבדוקה לא לשים לב ולצערנו יש כאלה שמנצלים אותה. ספירת הכסף תאפשר לכם להתגבר על שיטת רמאות נוספת – הכנסת שטרות בערך נמוך בתוך ערמת שטרות בערכים גבוהים יותר. והנה דוגמה מהשטח:

airalo ad

https://www.youtube.com/watch?v=UgiqwcJU9Ns

קרונה צ'כית והכלכלה המקומית

קרונה צ'כית נחשבת לאחד המטבעות החדשים בעולם ונולדה עם הפרדות צ'כיה מסלובקיה ב-8.2.1993. בסלובקיה השכנה והשותפה לשעבר אימצו לחיקם את מטבע היורו ב-2009 בערך של אחד לאחד – מה שגרם לעליות מחירים במדינה. בצ'כיה לעומת זאת העדיפו להחליף את הקרונה הצ'כוסלובקית (המטבע שהיה נהוג עד ההפרדות מסלובקיה) בקרונה צ'כית בערך של אחד לאחד– מהלך שהפך את צ'כיה לאחת המדינות הזולות באירופה לעסקים ולתיירות.

העובדה שפראג נחשבת לעיר זולה הביאה חברות בינלאומיות רבות (למשל אמזון, יבם, גוגל, סוני ואחרות) להחלטה להעביר את המשרדים שלהם לפראג – מה שגרם לכך שהמשכורות בצ'כיה נחשבות לגבוהות יותר בצורה משמעותית מאשר בשאר חלקי המדינה (וזאת גם כאשר לוקחים בחשבון את העובדה שתמיד ערי בירה יקרות יותר מהפריפריה). פעולה זו גרמה לצ'כים ולזרים רבים להעתיק את מגוריהם לפראג.

משרדי יבמ וסוני בפראג
משרדי יבמ וסוני בפראג

המשמעות היא שנוצרה מצוקת דיור קשה בפראג שגם ככה סבלה ממחסור בדירות. אבל אליה וקוץ בה – אמנם מחירי הדירות בפראג נחשבים לנמוכים הודות לשווי המטבע המקומי, אבל התשואה משכר הדירה רק הולכת ועולה. וכמובן שערך הדירות עולה עם הזמן והמשמעות היא שאפשר להרוויח פעמיים – גם משכירות וגם ממכירת הדירה בהמשך כדי ליהנות מעליית ערך.

בנוסף, פראג נחשבת לאחת מערי התיירות הפופולריות בעולם – מה שמאפשר גם השכרה קצרת טווח. בפראג בניגוד לערים אחרות באירופה ובעולם השכרה באמצעות Airbnb היא חוקית לחלוטין. יתרה מזאת, העירייה מעודדת את השימוש באופציה זו – מה שאומר שניתן להרוויח גם מזה והרבה.

אטרקציות בפראג

Powered by GetYourGuide

מפת המלונות של פראג

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן