עוצרים את הזמן : השעון האסטרונומי בפראג ייעצר ל-6 חודשים

נרות

אם טרם ראיתם את השעון האסטרונומי בפראג ואת תצוגת הבובות כל שעה עגולה, אתם צריכים להזדרז. הסיבה לכך היא שהשעון האסטרונומי שנקרא גם Orloj יצלצל בפעם האחרונה ב-09:00 ב-8.1.2018. השעון יחזור לפעילות רק בעוד חצי שנה שבמהלכה יעבור סדרה של תיקונים.

למעשה, השעון יפורק ויועבר לסדנה שם ייבנה מחדש על פי המנגנונים המקוריים שלו מ-1860. המשמעות היא שכל המנגנונים המודרניים שנוספו לאחר מלחמת העולם השנייה יוסרו לתמיד. דובר עיריית פראג Vít Hofman אמר שמלאכת פירוק השעון מורכבת לכשעצמה, למשל יש צורך לקטלג את כל החלקים ורק ההכנות לפירוק נמשכות מספר ימים בשבוע.

שחזור השעון האסטרונומי ופסלי השליחים יעלו כ-7.4 מיליון קרונות צ'כיות. ייצור מחדש של לוח השנה, צביעת השעון ותיקון הדלתות יעלה עוד כ-2 מיליון קרונות צ'כיות. כל המלאכה תיעשה ע"י חברת Hainz שמטפלת בשעון האסטרונומי מאז שנות ה-60.


תכנון טיולים באנר

בנוסף לשעון תשופץ גם הקפלה של בית העירייה הישן, זאת בנוסף לשיפוצים שנערכו כבר בגלריה שצופה על אולם בית העירייה. כלל עלות השיפוצים מסתכמת ב-48 מיליון קרונות צ'כיות אבל אתם יכולים להסיר דאגה מלבכם – למרות האמונה הרווחת שצופה קטסטרופות במידה והשעון ייעצר בעירייה מבטיחים שיהיה בסדר.

airalo ad

מועצת העיר תמצא תחליפים כדי לא לאכזב את התיירים וכדי לא לסכן את העיר, למשל החלפת השעון במסכי ענק ועוד. וזאת לא הפעם הראשונה שהשעון עובר שיפוץ, למעשה מאז בנייתו ב-1410 הוא עוצב מחדש ב-1490 ובשנים 1552-7.

כמו כן, במהלכים השיפוצים שנעשו בשעון בשנים 1791-1797 נוספו לו פסלי השליחים. בשיפוץ נוסף בשנים 1861-5 נוסף לו התרנגול ושופר הדיוק של השעון. שיפוצים נוספים נערכו בשנת 1912, בשנים 1945-8 לאחר שהוא נשרף, בשנת 1979 נערכו תיקונים בצבע ובעיצוב וכן נערכו תיקונים בשנים 1984-6 ובשנת 2005 , אז תוקנו חלק מהפסלים הנמוכים.

אטרקציות בפראג

Powered by GetYourGuide

מפת המלונות של פראג

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן