אישור הכניסה החדש לפראג ETIAS יכנס לתוקף בשנת 2024

ע"י

בקטגוריית:
גשר קארל האיקוני בפראג

ארכיטקטורה יפהפייה, רחובות מרוצפי אבן, נהר החוצה את העיר וחיי לילה תוססים… נשמע מוכר? זוהי פראג, בירת צ'כיה. אבל רגע לפני שאתם עולים על מטוס, הכינו את עצמכם לשינוי קטן: לאחר מספר דחיות של תאריך ההשקה, זה אוטוטו קורה. החל משנת 2024 אפשר יהיה להיכנס לצ'כיה רק לאחר הנפקה של ויזת ETIAS, הלא היא הויזה החדשה לאזור שנגן. לחוששים שבינינו – אל דאגה, זהו תהליך פשוט למדי.

מהי ויזת ETIAS ומה מטרתה?

ויזת ETIAS היא אשרת כניסה חדשה למדינות שנגן באירופה. זוהי מערכת מידע והרשאות אירופאית לנסיעות, אשר מצליבה ומעבדת מידע על מבקשי הויזה ומאפשרת מעבר בין המדינות הנכללות באזור שנגן המדובר, אשר יפורטו בהמשך.

הייעוד העיקרי של אשרת כניסה זו הוא לסייע בבקרה על מדינות אירופאיות אלה, ושמירה על הסדר והביטחון עבור התיירים וכן עבור תושבי האזור. המערכת המנפיקה אשרות מייעלת את התהליכים הבירוקרטיים הנדרשים לאימות וזיהוי של מבקשי האשרות, ובסופו של דבר תצמצם את סירובי הכניסה.


תכנון טיולים באנר

מבחינת ביטחון לאומי, המערכת מקשה על גניבת זהויות וגניבת מסמכים, מניעת הסתננויות, וכן הלאה. בתקופה סוערת זו של גלי הגירה משמעותיים, יש בכך צורך משמעותי.

airalo ad

ישראלים אינם היחידים שעליהם להתרגל לשינוי החדש ולהנפיק אשרת ETIAS לפני כניסתם לצ'כיה ומדינות שנגן האחרות. יחד איתנו נמנים גם אזרחי ארה"ב, אוסטרליה, קנדה, יפן, ניו זילנד, ואפילו כמה ממדינות אירופה שאינן חתומות על אמנת שנגן, כמו סרביה ואלבניה. בין המדינות החתומות על אמנת שנגן ומחייבות כניסה עם אשרת ETIAS החל משנת 2024: גרמניה, יוון, איטליה, הונגריה, שוויץ, ספרד, פורטוגל וכו'.

איך מגישים בקשה לויזת ETIAS ומה התהליך?

טבעי לחשוש בתחילה מן הבירוקרטיה הכרוכה בקבלת ויזה לצ'כיה, אך מדובר בהליך מהיר ויעיל, ומילוי טופס הבקשה אורך כ-10 דקות בלבד. הגשת הבקשה נעשית באופן מקוון.

ממלא הבקשה יתבקש למלא פרטים אישיים בסיסיים. במקרים מסוימים המגיש יתבקש למלא גם מידע נוסף ומעמיק יותר לגבי השכלתו, מצבו התעסוקתי, מצבו הרפואי, וכן עברו פלילי ומטרת הביקור ביעד הפוטנציאלי שלו. מרגע שליחת הטופס, ובהנחה כי המידע מאומת ואין מניעה להנפיק ויזת ETIAS, האישור יישלח באופן אלקטרוני, ישירות למייל אשר הוזן לתוך המערכת, תוך כמה דקות עד 48 שעות, מקסימום.

אשרת הכניסה תקפה למשך שלוש שנים, ומרגע הכניסה לאחת ממדינות שנגן היא מאפשרת שהות של 90 יום, כלומר שלושה חודשים כל חצי שנה. במידה ואזרח ישראלי יהיה צריך או ירצה להישאר באחת או יותר ממדינות אלו לפרק זמן ממושך יותר, ישנה אופציה להגיש בקשה לויזה ארוכת-טווח, בהתאם לנסיבות, כמו ויזת לימודים, ויזת עבודה וכן הלאה.

לאחר שכל זה נאמר, אומרים שפראג יפה בעונה זו של השנה, לא?

אטרקציות בפראג

Powered by GetYourGuide

מפת המלונות של פראג

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן