מרכז פראג – מה יש לעשות שם?


אם אתם מתכננים טיול בפראג אבל הולכים לאיבוד בין כל ההמלצות ושואלים את עצמכם את השאלה הנ"ל – הגעתם למקום הנכון. אז מה יש לעשות במרכז פראג? זה תלוי אם אתם מגיעים לפראג בפעם הראשונה או בפעם העשירית, אבל בכל מקרה הכנו תוכניות טיול הן לתיירים מתחילים והן לתיירים מתקדמים בפראג.

פעם ראשונה פה?
אם אתם מגיעים לפראג בפעם הראשונה אל תוותרו על האטרקציות המרכזיות של העיר. למזלכם רוב האטרקציות נמצאות במרוכז במרכז פראג ואפשר להגיע אליהן ברגל, כך שאתם מסודרים. טיול אידיאלי בפראג למתחילים מומלץ שיימשך 3-5 ימים וכלל האצבע במקרה הזה: כל המרבה הרי זה משובח. מרכז העיר העתיקה מומלצת לביקור ביום הראשון, אבל מה עושים בשאר הזמן?

• ביום השני אנחנו ממליצים לבקר במאלה סטרנה – רובע ציורי של העיר שכולל רחובות קסומים, חנויות מזכרות ואפילו חיי לילה תוססים כך שאפשר לבלות בו בכיף יום שלם.


תכנון טיולים באנר

• את היום השלישי כדאי להקדיש למצודת פראג ולהגיע אליה מרובע מאלה סטרנה בתחבורה ציבורית. הסיבה לכך פשוטה – אחרי הביקור במצודה אנחנו ממליצים להמשיך ברגל לסמטת האלכימאים שמובילה בחזרה למאלה סטרנה.

airalo ad

• ביום הרביעי אנחנו ממליצים לבקר בעיר החדשה בפראג 1, רובע עירוני שמתחיל בכיכר ואצלב ומתגאה בחנויות וברשתות אופנה וכן במבנים מרהיבים מתקופות שונות.

ועצה למתחילים- הצטיידו בסכום ממוצע של 50 אירו ליום טיול חציו במזומן וחציו בכרטיסי אשראי. ככה אתם מכוסים מכל הכיוונים משלוש סיבות: ניתן לשלם באשראי כמעט בכל מקום בפראג, ניתן למשוך כסף במידת הצורך וסכום נמוך של מזומן מציל אתכם מכייסי העיר (בעיקר בכיכר השעון בעיר העתיקה ובגשר קארל).

ואם סכום של 50 אירו ליום נראה לכם מעט מדי, אתם יכולים להסיר דאגה מלבכם מסיבה אחת – ההוצאות השוטפות בפראג כגון נסיעה בתחבורה ציבורית, מחיה ואוכל זולות במיוחד. למעשה זוהי אחת הערים הזולות ביותר באירופה הן לתיירים והן לתושבים. אז לפני שאתם עוברים לגור מפה טיפ אחרון:

ברוב המסעדות בפראג מגישים סלסלה של לחם או לחמניות בתחילת כל ארוחה, אבל לא מיידעים את הסועדים שהתשלום עבורם נפרד מהתשלום עבור שאר הארוחה. אנחנו ממליצים פשוט לבקש לא לקבל את "המתנה", כי אם תאכלו ולו כזית תאצלו לשלם עבורה. אבל מה עושים אלו שכבר היו בפראג בעבר? צופים בסרטון ומגלים איזו מסעדה בעיר היא הכי טובה

אתם באים לפה הרבה?
אם כבר הייתם בעיר בעבר בטח תשמחו לראות אותה מזוית אחרת, למשל מעל סיפונה של סירה. בנהר ולטובה ניתן לבחור בין שתי האפשרויות הבאות ששתיהן מתחילות בגשר קארל: שיט של 45 דקות שכולל משקה וכיבוד קל ושיט של שעתיים שכולל ארוחת צהריים. אנחנו יודעים שהבחירה קשה כי מי אמר שיש אהבות שמחות?

לאחר השייט אנחנו ממליצים לצפות במופע של התאטרון השחור וכן, דווקא בצהריים. מסתבר שבשעה זו הכרטיסים זולים יותר, התאטרון פחות צפוף אבל איכות ההופעה אינה יורדת במאום מזו שבערב. ומה לעשות בערב? אנחנו ממליצים לבלות באחד מהברים של העיר, במיוחד באלו שיש בהם מוזיקה חיה ואוירה אותנטית אמיתית. שאלו במלון שלכם.

את היום השני אנחנו ממליצים לעלות בפוניקולור לגבעת פטז'ין. במרומי הגבעה מוצב מגדל תצפית דמוי מגדל אייפל שממנו רואים את העיר מ-360 מעלות. אבל זה לא הכל כי בגבעה נמצאים גם מצפה כוכבים, קיר הרעב, גנים עם מקומות מנוחה ומבוך של מראות מעוותות שחביבות במיוחד על ילדים בכל הגילים.

ביום השלישי שלכם בפראג אנחנו ממליצים שתבקרו במוזיאון קפקא שחבוי מתחת לגשר קארל. ליד המוזיאון כיכר עם ספסלים ובקרבתו גן מרהיב ביופיו שישכיחו מכם את תלאות הגלגול. משם כדאי להמשיך לכיכר מלטה שנחשב לכיכר היפה ביותר בפראג, אפילו יותר מכיכר העיר העתיקה המפורסמת.

במרכז הכיכר מוצב פסל והיא מוקפת בארמונות עתיקים שמשמשים כיום שגרירויות זרות שונות. ליד שגרירות צרפת נמצא קיר ג'ון לנון, קיר שהוקדש לחיפושית הידועה ששימש כקיר גרפיטי כמחאה לשלטון הקומוניסטי במדינה. אמנם הכיתובים והציורים בקיר אינם המקוריים כי הוא עבר שיפוץ לאחרונה, אבל הוא דוגמה מרהיבה לרוח ולנפש הצ'כית והנה הצצה למקום:

הגעתם דווקא בחורף?
אולי תתפלאו לדעת (או שכבר שמתם לב עקב מחירו של כרטיס הטיסה) אבל פראג היא יעד תיירות פופולרי כל השנה. למעשה, גם אם הגעתם לעיר באמצע החורף תוכלו להינות מכל רגע ואפילו לא לשלם הרבה (אם בכלל). לפניכם מספר אטרקציות שמתאימות לאלו שמגיעים לעיר דווקא בחורף, בפעם הראשונה או בפעם המי-יודע כמה:
1. החלקה על הקרח – זירת החלקה טבעית וחינמית נמצאת במרכז העיר ליד שוק הפירות. הזירה פועלת בחודשים דצמבר-ינואר בשעות 10:00-22:00. הכניסה כאמור בחינם אבל שכירת מגלשיים עולה 50 קרונות צ'כיות. ומה עושים אלו שמגיעים לעיר בחודשי החורף האחרים? מחליקים בזירת ההחלקה שנמצאת ב- Na Františku ושפועלת ברציפות מנובמבר ועד מרץ. שימו לב – פה משלמים דמי כניסה בסך 50 קרונות צ'כיות אבל ההשקעה משתלמת.
2. קניות – בחודשי החורף הסיילים בעיצומם והמקום המומלץ ביותר הוא קניון פלדיום. מלבד העובדה שהקניון מחומם הוא כולל 5 קומות של חנויות מכל הסוגים והמינים, כולל קומה שלמה שמוקדשת לאוכל וכוללת מסעדות, מזללות ובתי קפה.
3. ספא – אמנם פראג אינה שייכת למשולש הספא הצ'כי, אבל גם בה ניתן להינות מספא למשל מספא בירה. הייחודיות של הספא הזה היא בעובדה שאמבטיית העסוי מלאה בבירה במקום במים וההנאה כפולה: גם שותים בירה תוך כדי עסוי וגם נהנים מיתרונותיה הבריאותיים של הבירה. המחירים אמנם גבוהים יחסית, אבל כדאי להגיע בזוגות או בקבוצה וליהנות מהנחה.
4. קרנבל – נכון, פראג היא לא ברזיל אבל גם בפראג יש קרנבל עירוני שמתקיים בפברואר ושמו מקורי – "קרנבל פראג". כמו בכל מדינות הקרנבל האחרות, גם כאן הקרנבל נערך לפני צום הלנט שבו נמנעים מבשר ומציין את סוף החורף. ברחבי העיר תוכלו להינות ממסיבות רחוב, מתהלוכות ואפילו מפעילויות לילדים כמעט בכל מקום : במוזיאונים, בטירות, בגלריות ואפילו בתאטראות שבהם השנה הם רציניים להפליא

אם אתם עדיין שואלים את השאלה "מרכז פראג – מה יש לעשות שם?" אנחנו ממליצים לפנות למומחים של קונביז. הסיבה לכך פשוטה – אתם כנראה מעוניינים להשקיע במרכז העיר מבחינה נדל"נית או עסקית ולא באים לצרכי תיירות. בכל מקרה אתם בידיים טובות כפי שיעידו עשרות לקוחות מרוצים.

אטרקציות בפראג

Powered by GetYourGuide

מפת המלונות של פראג

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן