ההיסטוריה של צ'כיה

ע"י

בקטגוריית:
האביב של פראג כיום

צ'כיה של היום היא ממש לא מה שהיא הייתה פעם. מלבד העובדה שהחל מ-1989 צ'כיה היא מדינה עצמאית ולא חלק מצ'כוסלובקיה – יש לה גם היסטוריה מפוארת שזה המקום להכיר על קצה המזלג.

אזור צ'כיה של היום היה מיושב כבר בתקופה הפליאוליתית לפני כ-20,000 שנה. עם זאת, ההתיישבות המסיבית במקום החלה במאה ה-3 לפנה"ס ע"י שבטים קלטיים ואחריהם שבטים גרמאניים (במאה הראשונה עד החמישית לספירה).

מאוחר יותר (בין המאות ה-5 וה-7 לספירה) התיישבו במקום גם עמים סלאבים. הם אלו שייסדו ממלכה סלאבית שכללה גם את צ'כיה.
במאה ה-9 צ'כיה נכללה בשטחה של דוכסות מוראביה ולאחריה נשלטה ע"י שושלת פשמיאל – שושלת שהתחילה בנסיכות קטנה באזור פראג והפכה עם הזמן לכוח השולט בצ'כיה כולה.


תכנון טיולים באנר
הנסיכה ליבושה מייסדת נסיכות שושלת פשמיאל
הנסיכה ליבושה מייסדת נסיכות שושלת פשמיאל

במאה ה-12 צ'כיה הייתה חלק מהאימפריה הרומית, אך היא (בעיקר באזור בוהמיה) נהנתה ממעמד יחסית עצמאי- מעמד שאותו איבדה במאה ה-16 עם הכללתה באימפריה האוסטרו-הונגרית.
לאחר מלחמת העולם הראשונה צ'כיה אוחדה עם סלובקיה והפכה לצ'כוסלובקיה, אבל היא לא החזיקה מעמד לאורך זמן.

airalo ad

המיעוט הגרמני בחבל הסודטים שבצפון צ'כוסלובקיה היווה עילה לסיפוח האזור לגרמניה – מה שהוביל בסופו של דבר לפלישה גרמנית לצ'כוסלובקיה כולה במרץ 1939.

https://www.youtube.com/watch?v=JPd_GUVkpRI

הכיבוש הנאצי באזור חילק את צ'כוסלובקיה לשניים: אזור צ'כיה היה תחת שליטה גרמנית ישירה ואזור סלובקיה הפך למדינת חסות נאצית. שני האזורים שוחררו ע"י הצבא האדום והפכו למדינת חסות בשליטה קומוניסטית.

עם זאת, יחסית למדינות אחרות בגוש הקומוניסטי – השלטון בצ'כוסלובקיה היה פחות נוקשה ממקביליו ומשכניו.
אבל הרפורמות הליברליות שהנהיג שליט צ'כוסלובקיה דאז אלכסנדר דובצ'ק (שנודעו בשם "האביב של פראג") דוכאו ביד חזקה באמצעות פלישה סובייטית- מה שהביא לכינון משטר קומוניסטי נאמן יותר לקו שהכתיבה מוסקבה.

האביב של פראג כיום
האביב של פראג כיום

כל זה נגמר בקיץ 1989 ב"מהפכת הקטיפה" – מהפכה שנעשתה בדרכי שלום (מה שזיכה אותה בשם זה) בעקבות נפילת המשטר הקומוניסטי בבריה"מ והפכה את צ'כוסלובקיה לדמוקרטיה.

בינואר 1993 צ'כוסלובקיה הופרדה לצ'כיה ולסלובקיה, אך צ'כיה ולא סלובקיה היא זו ששמרה לעצמה את הדגל וההמנון של צ'כוסלובקיה.

וככה זה נשמע :

אטרקציות בפראג

Powered by GetYourGuide

מפת המלונות של פראג

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן