הפוליטיקה של צ'כיה ואתם

ע"י

בקטגוריית:

אם אתם רוצים להכיר את צ'כיה לעומק – אתם חייבים לדעת דבר או שניים בפוליטיקה צ'כית שהיא לא שונה בהרבה מהפוליטיקה שלנו.

דמיון זה הביא רבים לטעון שזו אחת הסיבות לכך שהיחסים בין שתי המדינות חמים במיוחד. לפניכם הדומה והשונה בין הפוליטיקה הישראלית לצ'כית.


תכנון טיולים באנר

גם צ'כיה כמו ישראל היא דמוקרטיה פרלמנטרית וגם בה יש נשיא וראש ממשלה: הראשון הוא ראש המדינה, אבל השני הוא זה שבידיו נמצאות רוב הסמכויות.

airalo ad

השונה

בניגוד אלינו בצ'כיה יש חוקה ופרלמנט שמורכב משני בתים: הבית העליון (הסנאט) כולל 81 חברים והבית התחתון (בית הנבחרים) כולל 200 חברים.

גם אופן בחירת חברי הפרלמנט בצ'כיה שונה מאשר בישראל: חברי הסנאט נבחרים ל-6 שנים בבחירות מחוזיות (לכל מחוז מבין 14 המחוזות המנהליים של צ'כיה יש נציג אחד בסנאט), אבל הבחירות נערכות כל שנתיים ובהן מוחלפים שליש מחברי הסנאט- ממש כמו בארה"ב.

חברי בית הנבחרים נבחרים אף הם בבחירות מחוזיות, אבל הם נשארים בתפקידם 4 שנים – ממש כמו שאמור לקרות אצלנו.

הבדל נוסף בין צ'כיה לישראל הוא אחוז החסימה – בישראל הוא עומד על 3.25% ובצ'כיה על 5%. המשמעות היא שבבית הנבחרים הצ'כי יושבים נציגים של 9 מפלגות ובסנאט נציגים של 20 מפלגות, אבל בישראל רק 11.

עם זאת, יש לקחת בחשבון את העובדה שאוכלוסיית צ'כיה גדולה במעט מזו של ישראל (10.5 מיליון בצ'כיה לעומת כ-8.5 מיליון בישראל).

ומה עוד צריך לדעת?

בצ'כיה כמו בישראל נהנים מצמיחה כלכלית, למשל בצ'כיה התמ"ג לנפש הוא 32,000 דולר לשנה ובישראל 37,000 דולר לשנה- מה שמעמיד את ישראל במקום ה-50 בעולם ואת צ'כיה במקום ה-57.

בצ'כיה בניגוד לישראל אחת התעשיות החשובות שתורמות לכלכלת המדינה היא התיירות. בצ'כיה מבקרים כל שנה כ-20 מיליון איש, רובם ככולם בעיר הבירה פראג.

כשלוקחים בחשבון את העובדה שבפראג מתגוררים 2 מיליון איש (בצ'כיה כולה כאמור יש כ-10 מיליון) התוצאה אחת: השקעה בתיירות (למשל בדירות תיירות) בצ'כיה בכלל ובפראג בפרט היא כדאית

אטרקציות בפראג

Powered by GetYourGuide

מפת המלונות של פראג

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן