טירת פראג או מצודת פראג היא אולי אחד הסמלים הבולטים של העיר ודבר אחד ברור –הצריחים של המצודה שולטים בקו הרקיע העירוני וניתן לראות אותם מכל פינה בעיר. מצד שני- מהמצודה ניתן לראות כמעט כל העיר על מחוזותיה השונים. לא פלא שהיא נחשבת לאחת האטרקציות ששום ביקור בפראג אינו שלם בלעדיהן.

הטירה משתרעת לרוחב של 570 מטר ולרוחב של 130 מטר ונחשבת לאחת מהגדולות בעולם. הטירה הוקמה החל במאה ה-9 בסגנונות שונים כמו הסגנון הגותי, סגנון הרנסנס, הסגנון הרומנסקי ורבים אחרים. הבדיחה המקומית טוענת שאין סגנון אדריכלי בעולם שאינו קיים במצודה.

הטירה שימשה במהלך השנים כמקום מגוריהם של מלכי וקיסרי צ'כיה, כמעון קיץ וכמקום מושבם של נשיאי צ'כיה. במלה"ע השנייה שימשה המצודה כמטהו של השליט הנאצי ובשלטון הקומוניסטי שכנו בה משרדי הממשלה. למעשה, במהלך כל השנים המצודה שימשה כסמל שלטוני של שליטי צ'כיה השונים, כך שכל אחד הוסיף לה אגפים, חדרים ובניינים וטבע בו את חותמו.


תכנון טיולים באנר

לכן יש במצודה ארמונות, קתדרלות, בזיליקות, גנים ומגדלים ולשמחתכם כולם פתוחים לקהל. המצודה כוללת גם מספר מוזיאונים, למשל הגלריה הלאומית עם אוסף יצירות אמנות מתקופת הבארוק, תערוכה שמציגה את ההיסטוריה הצ'כית, מוזיאון לצעצועים וגלריית תמונות שמציגה את המצודה לאורך השנים. לא סתם אומרים שההיסטוריה של המצודה היא ההיסטוריה של פראג בפרט ושל צ'כיה בכלל.

airalo ad

וזה לא הכל כי כל יום מתקיימים במצודה בשעה 12:00 חילופי משמרות. הטקס כולל את פלוגת המשמר בהרכב מלא, תזמורת ונגינת חצוצרות לפי כל כללי הטקס. בקיץ מתקיים במצודה פסטיבל שקספיר כך שבהחלט שווה לבקר בה. ואנחנו בטוחים שאם צ'כיה תחליט להחזיר את המשטר המלוכני, מן הסתם טקס ההכתרה (כמו כל הטקסים בעבר) ייערך במצודה.

ואם המצודה נראית לכם מוכרת למרות שלא ביקרתם בה מעולם אתם לא הוזים. פשוט רוב הסצינות בסרט "אמדאוס" צולמו ממש כאן. ומי יודע, אולי בביקורכם בטירה תוכלו לפגוש את ראש הממשלה הצ'כי שהטירה משמשת כמעונו הרשמי? וכהרגלנו נסיים בהמלצות אז אתם מוזמנים להמשיך לקרוא.
1. לא מצליחים להגיע בדיוק ב-12:00 לטקס חילופי המשמרות? לא נורא כי בכל שעה עגולה מתקיים טקס צנוע יותר ולא פחות מרשים.
2. העדיפו רכישה של כרטיס משולב שמאפשר כניסה כל אתרי המצודה מסיבה אחת – אנחנו בטוחים שיתחשק לכם לבקר במקומות נוספים במצודה
3. אם אתם רוצים ליהנות מהטירה בלי המוני תיירים מסביבכם – הגיעו לסמטת הזהב אחרי 17:00 או למצודה בחורף. אמנם המבנים בסמטת הזהב יהיו סגורים וגם הגנים סגורים בחורף אבל החוויה משתלמת בהחלט.

אטרקציות בפראג

Powered by GetYourGuide

מפת המלונות של פראג

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן