רוצים לגור במקום הכי יפה בעולם ולזכות בפרסום עולמי?

ע"י

בקטגוריית:


אם אתם רוצים לזכות בתהילה עולמית ולגור במקום הכי יפה בעולם, בטח תשמחו לדעת שזה אפשרי. האמנית Kateřina Šedá מחפשת תיירים שמעוניינת לגור בעיר הצ'כית צ'סקי קרומלוב כחלק ממיצג ייחודי. מיצג זה נבחר להיות הנציג הצ'כי בשנת 2018 בביאנלה לאדריכלות בונציה ומטרתו אחת – לבדוק כיצד התיירות משפיעה על החיים בערים כחלק מ- FreeSpace שנבחר כנושא הביאנלה .

המיצג ששמו UNES-CO בא להראות שבערים פופולריות מבחינה תיירותית אין יותר חיים נורמליים. הפרויקט בודק את נטישת מרכזי הערים ומעבר התושבים לפרברים בגלל עודף תיירות. לשם כך בודקת האמנית שתי ערים : צ'סקי קרומלוב שמרכזה אינו מאוכלס בגלל התיירות וונציה שצפויה לאותו גורל ב-2030.

האמנית אומרת :"כיום מרכזי הערים התיירותיות ביותר כוללים בתים ריקים וחנויות שאף אחד לא צריך. ברחובות ערים אלו אנשים לא נפגשים אלא מתחמקים זה מזה, כך שהחיים החברתיים נשללו מערים אלו לחלוטין. הערים היפות ביותר בעולם שהוכרו כאתרי מורשת עולמית של אונסק"ו הפכו לעיי חורבות חברתיים."


תכנון טיולים באנר

מטרת הפרויקט היא לא רק לעודד תשומת לב עולמית לתופעה שהיא מתארת, אלא גם להביא פתרונות קונקרטיים לאזורים אלו. לכן, אחד המרכיבים החשובים בפרויקט הוא התייר עצמו והאמנית טוענת שמטרתה היא : "לא לבקר את התיירות אלא לתת הזדמנות לתייר להיות מקומי ולו לרגע".

airalo ad

צ'סקי קרומלוב היא העיר הראשונה שזכתה להכרת אונסק"ו שמשתתפת בפרויקט, אבל האמנית עוסקת בפן החברתי של האדריכלות כבר שנים רבות במטרה אחת – להשיג שנוי חיובי ולפתור את הבעיות מהבסיס כדי שהפתרון יישאר פונקציונלי וימשיך להתפתח לאורך זמן. חשיבה זו מתאימה לנושא הביאנלה הנוכחי – ההקשר האנושי של האדריכלות וחשיבה מחדש של אקסיומות עולמיות. למשל, שתיירות היא דבר חיובי.

ומה אתם צריכים לעשות? לחיות במרכז העיר צ'סקי קרומלוב 3 חודשים ולהראות לעולם דבר אחד – איך נראים חיי היומיום ברחובות העיר. לשם כך אתם תקבלו לינה חינם ושכר עבור העבודה הקשה. החיים שלכם ישודרו בשידור חי לביתן המיצג בביאנלה, כך שלא רק תהנו מהעיר הכי יפה בעולם, תקבלו על זה כסף אלא גם תזכו לפרסום בינלאומי.


אז למה אתם מחכים?
לפרטים נוספים ולהרשמה עד ה-20.4 הקליקו :
www.unes-co.cz
www.labiennale.org/en/architecture/2018

אטרקציות בפראג

Powered by GetYourGuide

מפת המלונות של פראג

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן