צ'כיה זה לא רק פראג. 5 המקומות הקסומים שאתם עוד לא מכירים בצ'כיה

ע"י

בקטגוריית:
חנות מקדימה

תיירי כל העולם אוהבים את פראג ובצדק, אבל לא כולם יודעים שהקסם האמיתי רק מתחיל שם. למעשה, צ'כיה מלאה בשכיות חמדה שרוב התיירים לא מכירים. החלטנו להרים את הכפפה ולגלות לכם את צ'כיה הלא מוכרת. רק ראו הוזהרתם – אתם הולכים להתאהב ובגדול ופראג היא רק ההתחלה!

רגע לפני שמתחילים – למה בעצם צ'כיה?

כי צ'כיה היא מדינה שלא רק יפה מבחוץ אלא גם יפה מבפנים. הצ'כים ידועים באהבתם לישראל לאורך כל השנים. למשל, תומאש מסריק שהיה נשיא צ'כוסלובקיה הראשון (לפני שהיא פורקה לצ'כיה ולסלובקיה) גינה כל ביטוי לאנטישמיות, תמך ברעיון הציוני והיה מהראשונים שביקרו ביישוב היהודי טרם הקמת המדינה.

בהמשך צ'כיה הצביעה בעד תוכנית החלוקה בכ"ט בנובמבר, הכירה במדינת ישראל והייתה מהמדינות הראשונות שכוננה איתנו יחסים דיפלומטיים. הם גם סיפקו לנו נשק למרות האמברגו של האו"ם ואימנו את ראשוני הטייסים של חיל האוויר הישראלי.


תכנון טיולים באנר

אז שלא נפרגן להם? בטח שכן!

airalo ad

אז ממריאים?

גן העדן הבוהמי – לחובבי האגדות

גן העדן הבוהמי שנקרא גם גן העדן הצ'כי מצדיק את שמו לחלוטין. האזור שמשתרע על 1400 קמ"ר נמצא בקרבת העיירה איצ'ין ומשופע בטירות ידי אדם, אבל מפורסם דווקא הודות לטירות תוצרת הטבע. ערי סלעים שמורכבות מעמודי סלע ענקיים שנוצרו לפני מיליוני שנים בפעילות וולקנית.

אחד האתרים הידועים באזור זה הוא "צוקי פראחוב" – שמורת טבע עם שביל מסודר באורך 3.5 ק"מ שמתאים לכל המשפחה (כולל עגלות עם תינוקות). מלבד סלעי הענק שנמצאים גם פה (והילדים שלכם ישמחו לטפס עליהם), תוכלו ליהנות פה גם מיער עם בעלי חיים כמו באגדות, מנקודות תצפית מרהיבות ביופיין ומנוף שאין במקומות אחרים.

גן עדן כבר אמרנו?

שפינדלרוב מלין – לא רק לאנשי החורף

אם אתם אוהבים חורף אמיתי, שפינדלרוב מלין שנמצאת בלב הפארק הלאומי Krkonoše היא המקום בשבילכם. הפארק שמשמעות שמו בעברית הוא "ההרים הענקיים" בהחלט מצדיק את שמו, זאת לאור העובדה שהוא מארח את ההר הגבוה בצ'כיה (Sněžka שמשמעות שמו היא הר השלג).

לא בכדי מדובר ביעד הסקי הפופולרי במדינה עם מסלולי סקי ברמות שונות ואטרקציות נוספות: החלקה על הקרח, נסיעה בטרקטור שלג, מזחלות הרים ועוד. אם עייפתם תמיד תוכלו ליהנות בפארק החבלים, לעשות אומגה, לצעוד במסלולי הטיול או לרכב על אופניים. וכמובן שיש פה גם שפע של בתי קפה ומסעדות.

עיירת סקי נוספת באזור הפארק היא Harrachov, אבל אליה אנחנו ממליצים להגיע דווקא בקיץ. לא רק בגלל שבחורף היא עמוסה לעייפה, אלא הודות לעובדה שהיא נקודת מוצא לטיולים רגליים שאפשריים רק כשאין שלג. למשל, למפלי Mumlavský vodopád.

הקרסט המוראבי – הכל במקום אחד

הקרסט המוראבי (Moravsky Kras) שנמצא כ-20 דקות נסיעה מברנו נחשב ובצדק לאזור הקרסט המרכזי-אירופאי החשוב ביותר. יש כאן לפחות 1000 מערות ובראשן Punkvevní jeskyně – מערת נטיפים שהביקור בה כולל גם נסיעה ברכבת, שיט ותצפית מעל תהום Macocha.

ואם אתם כבר כאן אל תפספסו את העיר ברנו, בירת חבל מוראביה והעיר השנייה בגודלה בצכיה שנמצאת במרכזו של אזור כרמים ובהתאמה – יין איכותי שלא נופל (ויש האומרים אף עולה) מאיכותה של הבירה הצ'כית.

שיט במערת הנטיפים Punkevni_jeskynie
שיט במערת הנטיפים Punkevni_jeskynie

שוויצריה הבוהמית – המקום לכל המשפחה

שוויצריה הבוהמית היא שמורת טבע שנמצאת בצפון צ'כיה ליד הגבול עם גרמניה, כך שנא לא להתבלבל עם שוויצריה הסקסונית – החלק של השמורה שנמצא בתחומי גרמניה. כאן כל המשפחה יכולה ליהנות ממסלולי טיול בין נקיקים של נהרות, יערות, סלעים ענקיים ועוד.

המסלול המתוייר ביותר בשמורה הוא לקשת האבן Pravčická Brána (קשת האבן הכי גדולה במרכז אירופה), בעיקר הודות לעובדה שרמת הקושי שלו קלה ומתאימה לכולם. והבונוס הגדול – העיירה שממנה יוצאים מרבית הטיולים היא הרנסקו שנמצאת ליד הנהר, כך שהיא נקודת מוצא אידיאלית לשייט שהילדים שלכם (וגם אתם) תעופו עליו.

פילזן – לא רק בירה

פילזן היא העיר הרביעית בגודלה בצ'כיה ומפורסמת בעיקר לבירה פילזנר שמיוצרת בה, אבל כמובן שהיא הרבה יותר מזה. במרחק של 50 דקות נסיעה מפראג מחכה לכם בירת התרבות האירופית לשנת 2015 עם שפע של מנהרות מימי הביניים, בית כנסת מפואר (ה-3 בגודלו באירופה), קתדרלה עתיקה וכמובן המון מבשלות ומוזיאונים.

באיזה נושא המוזיאונים? בפילזן התשובה ברורה – בירה כמובן!

מיקולוב – לנפש היהודית

מיקולוב היא עיירה קטנה באזור ברנו ובחבל מוראביה, אבל ממש לא כדאי לכם לפספס אותה. כבר במאה ה-19 היהודים היו כמחצית מתושבי העיירה, כך שכיום היא אנדרטה חיה לחיים יהודיים שהיו ואינם: בית הכנסת, החדר, בית אבות, המקווה, בית העלמין ועוד.

בעיר יש גם אטרקציות נוספות למתעניינים בשמירת הטבע ובהיסטוריה (בעיקר צבאית כי העיר הייתה בדיוק באמצע מסך הברזל), יש בה שפע של מסלולי טיולים רגליים, מסלולי אופניים ואפשרויות לטעימת יין שיגרמו לכם להבין את יהודי המקום לאורך הדורות. כי מיקולוב היא עיר עם לב רחב שפתוח לכולם באהבה/

אטרקציות בפראג

Powered by GetYourGuide

מפת המלונות של פראג

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן