הקיר של ג'ון לנון בפראג – הרבה יותר מגרפיטי

קיר ג'ון לנון בפראג

כל אחד מאיתנו הוא יחיד ומיוחד וגם בפראג אתם לא חייבים להיות כמו כולם. אם כולם מבקרים בגשר קארל אתם יכולים להיות שונים ולבקר בקיר של ג'ון לנון – הקיר ששימש לביטוי רגשות הציבור באמצעות גרפיטי בתקופת השלטון הקומוניסטי.

אמנם מאז חלפו הרבה מים בוולטאבה, השלטון הקומוניסטי נעלם מצ'כיה בדרכי שלום ("מהפכת הקטיפה") ונאסר מאז לצייר או לכתוב על הקיר. עם זאת, עד היום המקום הוא דוגמה ומופת לרוח הצ'כית שחיפשה חופש גם בזמנים הכי חשוכים. לא פלא שהוא נחשב לקיר הגרפיטי הכי מפורסם בעולם.

הביקור בקיר ג'ון לנון מתאים בעיני לרומנטיים ולאמנותיים שביניכם. לכן, אני ממליצה לכלול אותו בטיול של יום שלם באי קאמפה שכולל אטרקציות נוספות, למשל מוזיאון קפקא והרחוב הכי צר בצ'כיה. כדאי שתגיעו למקום ביום חול כי בשבתות האי עמוס במקומיים וכידוע – אתם ממש לא כמו כולם.


תכנון טיולים באנר

לאמנותיים

אם אתם מתעניינים באמנות אני ממליצה להגיע לגני ולשטיין שנחשבים לריאה הירוקה העירונית, אבל לא רק. במקום יש גלריה לאמנות מודרנית , בריכות של מים, ארמון, מערה מלאכותית, שבילי הליכה בין פסלי התינוקות המפורסמים (הם נמצאים גם ע"ג מגדל הטלוויזיה בשכונת ז'יז'קוב) ושפע של טווסים שיגרמו לכם להרגיש באי טרופי ולא במרכז העיר.

airalo ad

אני חושבת שזו הזדמנות לעשות שופינג אמנותי במיוחד. למשל, ברחוב  U Lužického semináře יש שפע של חנויות עיצוב, וינטאז' ואומנויות מקומיות מסורתיות כמו ניפוח זכוכית וקרמיקה. החנות המומלצת בעיני היא Marionety שנמצאת בסטודיו במספר 5 ברחוב זה. כאן תוכלו לראות איך מכינים מריונטות וגם לרכוש כמה הביתה.

מריונטה - האמנות המסורתית של צ'כיה
מריונטה – האמנות המסורתית של צ'כיה

לרומנטיים

האי כולו מוקף בתעלות מים (יש סיכוי לא רע שתרגישו כאילו אתם בוונציה), בסמטאות צרות ובאווירה רומנטית שיש רק בפראג. ואגב, מדובר באי מלאכותי שנוצר במאה ה-12 באמצעות חפירת תעלה שנקראת "הזרם של השטן", אבל למה להרוס את הרומנטיקה עם כמה עובדות נכונות?

ואם אתם כבר כאן ובעניין של רומנטיקה – אל תוותרו על גשר המנעולים כדי לבטא את האהבה ביניכם. הפרקטיקה פשוטה – מצטיידים מראש במנעול, במפתח ובאמצעי כתיבה כלשהו,  כותבים את שמכם על המנעול, מחברים אותו לגשר ונועלים עם המפתח. אתם יכולים לזרוק את המפתח למימי הוולטאבה שזורמת למטה, אבל זה ממש לא חובה…

לא כמו כולם

גשר המנעולים הוא בעיני ההוכחה הטובה ביותר שהעיר פראג היא לא כמו כולם. בעוד שבגשרי מנעולים אחרים בעולם (למשל Ponte Milvio Bridge  ברומא, Mesarski most בליובליאנה וגשר Staalmeestersbrug באמסטרדם) בפראג דווקא מעודדים תליית מנעולים על הגשר.

אמנם מדי פעם משחררים את הלחץ שנוצר על הגשר באמצעות הורדת מנעולים כבדים, אבל מצד שני חיזקו את היסודות של הגשר כדי שהוא יוכל לעמוד בכובד של האהבה. אולי זה לא נשמע רומנטי במיוחד יחסית למנהג שהתחיל בתקופה המודרנית (ב-1998 ליתר דיוק), אבל בפראג כמו בפראג יש לזה סיבה.

בפראג מבינים שפרנסת העיר מושתתת על התיירות ועושים הכל למענה. למשל, זו אחת הערים היחידות בעולם שבה שימוש בדירות תיירות ( Airbnb ופלטפורמות דומות) הן חוקיות לחלוטין. אמרתי כבר שפראג היא לא כמו כולם?

אטרקציות בפראג

Powered by GetYourGuide

מפת המלונות של פראג

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן