מסלולים והמלצות לטיול בחבל מוראביה בצ'כיה

ע"י

בקטגוריית:
האגם בפארק לדניצה

אם אתם מתכננים טיול בצ'כיה בטח תשמחו לדעת שאתם יכולים לנשום לרווחה. לפניכם מסלול טיול בחבל מוראביה הלא מוכר. אתם מוזמנים להמשיך לקרוא ולגלות שצ'כיה היא לא רק פראג וליהנות פעמיים : גם מטיול מרהיב ביופיו וגם מאזור שטרם נכבש ע"י המוני התיירים מהארץ ומהעולם.

מסלול זה מתאים למי שכבר חרש את פראג אבל גם לאלו שמגיעים לצ'כיה לראשונה. בכל מקרה אנחנו חושבים שאסור להפסיד את האזור הזה מסיבה אחת – הוא עשיר באתרים ייחודים, בתרבות ובמורשת משלו ויש בו אפילו 6 אתרי מורשת עולמית של אונסק"ו. (מחצית מאתרי המורשת בצ'כיה כולה) ואנחנו כידוע לא מתווכחים עם חכמים מאיתנו.

ורק לידיעה – חבל מוראביה נמצא בחלק המזרחי של צ'כיה קרוב לגבול עם אוסטריה וסלובקיה. ההבדל הבולט ביותר בחבל מוראביה בא לידי בטוי דווקא בתחום מפתיע – השתייה. אמנם צ'כיה כולה מפורסמת בבירות המשובחות שלה (מי אמר הצריכה הגבוהה ביותר בעולם יחסית לנפש?), אבל במוראביה דווקא מעדיפים יין. אנחנו חושבים שזו הדרך שלהם להיות ייחודיים אבל לנו לא ממש אכפת מסיבה אחת – יין משמח לבב אנוש לא פחות טוב מבירה.


תכנון טיולים באנר

ברנו

העיר הגדולה בחבל מוראביה היא ברנו ששוכנת כ-200 ק"מ מפראג (כ-3 שעות נסיעה) . אנחנו חושבים שהיא אידיאלית כבסיס לטיולים באזור בסגנון כוכב אבל הבחירה כולה בידכם. בכל מקרה אנחנו ממליצים לא לפספס את האטרקציות העירוניות הבאות –

airalo ad

מוזיאון גרגור מנדל – המקום שבו פיתח מנדל את תורת הגנטיקה (זוכרים את האפונים משיעורי הביולוגיה בתיכון?) . במוזיאון ניתן לצפות בתיעוד של מחקריו ולבקר בחממות ובכוורות ששימשו אותו. בקיצור – ביקור חובה לכל חובבי המדע. ואגב, בעיר נולד אדם מפורסם נוסף שבטח שמעתם עליו – אחד זיגמונד פרויד…

וילה טוגנדהאט (Tugendhat )– הוילה נבנתה ב-1930 ע"י האדריכל המפורסם לודוויג ואן דה רוהה ומשמשת היום כמוזיאון. הוילה נחשבת לאחת הדוגמאות היפות בעולם של אדריכלות מודרנית, כך שאם אתם חובבי ארכיטקטורה אתם פשוט חייבים לבקר פה. ואגב, לוילה יש קשר יהודי כי דייריה המקוריים היו בני הזוג טוגנדהאט, יהודים שנמלטו מהמקום מאימת הנאצים בזמן השואה. וגם זה כמובן אתר מורשת עולמית של אונסק"ו וכדאי שתהיו מוכנים להפתעות.

אולמוץ

אולמוץ (Olomouc ) נמצאת כ-80 ק"מ צפונית לברנו כך שהיא אידיאלית לטיול יום מחוץ לברנו. העיר מתאימה במיוחד לחובבי אדריכלות הבארוק , בעיקר הכיכר המרכזית של העיר שנחשבת לאחת הדוגמאות הטובות לכך. חובבי אתרי מורשת עולמיים של אונסק"ו ימצאו כאן את מבוקשם בדמות עמוד השילוש הקדוש – עמוד שנבנה כהוקרת תודה על שהמגפה האזורית בשנים 1714-6 לא פגעה בעיר.

ואם אתם מגיעים למקום עם ילדים אנחנו ממליצים על משחק מקורי – חפש את המטמון שהפך בגרסת אולמוץ ל"חפש את המזרקה". אנחנו ממליצים לתת לילדים למצוא את מזרקות העיר שנושאות את דמויותיהם של אלים רומים : יופיטר, פוסידון, הרקולס, מרקורי וטריטון. ובמילים אחרות – לימוד המיתולוגיה הרומית מעולם לא היה מהנה יותר. ואגב, בעיר יש שתי מזרקות נוספות – אחת  מהן מוקדשת ליוליוס קיסר שבנה את העיר ע"פ האגדה המקומית.

לדניצה (Lednice)

גם עיר זו אידיאלית לטיול יום מחוץ לברנו הודות למיקומה – רק 50 ק"מ דרומית לעיר המוצא. כאן אנחנו ממליצים לצאת לטיול הליכה מעגלי בן שלוש שעות בפארק המקומי. בטיול תקיפו אגם עם שני איים, תחצו גשרוני עץ ואפילו תטפסו למרומי מגדל בגובה 60 מטר (300 מדרגות אבל מי סופר?). למרות הקושי אנחנו ממליצים לא לוותר על הטיפוס מסיבה אחת – הנוף ששווה כל טיפת זיעה.

ורק לידיעה – האזור כולו הוכרז כאתר מורשת עולמית והוא חלק מהשמורה הביוספרית פאלאווה – מקום נוסף שהוכרז כאתר מורשת עולמית. בקיצור – אם אתם מאלו שמחפשים אתרי מורשת זהו בהחלט המקום עבורכם. ואם אפשר טובה קטנה – מיסרו ד"ש חם מאיתנו לסנאים שבפארק.

האגם בפארק לדניצה

קרומריז’ Kromeriz))

אמנם העיירה כוללת את ארמון הבישוף שהוכר כאתר המורשת העולמי של אונסק"ו, אבל אנחנו התאהבנו דווקא בגן הפרחים בסגנון צרפתי שנמצא בקצה הארמון. הגן הוקם לפני כ-300 שנה ומתאים לחובבי הגננות שביניכם. ובטח תשמחו שהמקום אף הוא מתאים לביקור של יום הודות למיקומו – כ-50 ק"מ מברנו שהם פחות משעה נסיעה. ואם אתם רוצים שהחוויה תהיה שלמה – הגיעו למקום ברכבת מברנו בנסיעה שתימשך אמנם שעה אבל תעבור בנופים מהאגדות.

אז מה אפשר לעשות בגן מלבד להתפעל מהפריחה ? אנחנו ממליצים לעלות לגג האכסדרה שנמצאת בקצה הגן ולהשקיף עליו מלמעלה. ככה תוכלו להבחין בקלות בצורות הסימטריות שלו ולהתרשם מעובדה שהוא תוכנן לפי צבעי הפריחה. ולא פחות חשוב – המקום אינו ידוע לרבים כך שמובטחות לכם שעות רבות של שקט ושלווה. אז מי אמר שצ'כיה היא רק פראג?

אטרקציות בפראג

Powered by GetYourGuide

מפת המלונות של פראג

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן