הנה באה הרכבת: הפער במחירי הדירות ליד התחנות השונות של המטרו בפראג מצטמצם

מגורים בסמוך (400-1000 מטר) לתחנות מטרו בפראג הופכים את החיים לנוחים, אך קניית דירות הממוקמת בסמוך לתחנות אלו יכולה להיות יקרה.

תחנת מטרו בפראג
תחנת מטרו בפראג

לפי אתר האינטרנט Valou.cz – מחירי הדירות ליד תחנות מטרו ממשיכים לעלות (אם כי בקצב מואט מאשר בעבר), אך פער המחירים בין התחנות השונות מצטמצם. הנתונים מראים שעליות המחירים הגבוהות ביותר היו בסמוך לתחנות המטרו ההיקפיות. למשל :

  • מחירי הדירות בסמוך לתחנת המטרו Dejvická עלו ב-30%,
  • מחירי הדירות בסמוך לתחנת המטרו Rajská zahrada (תחנת המטרו האחרונה של קו מטרו B ) עלו ב-19%
  • מחירי הדירות ליד תחנת המטרו Hloubětín עלו ב-21%.

הדירות הזולות ביותר היו ב- Černý Most, בקצה המזרחי של קו מטרו (61,191 קרונות צ'כיות למ"ר – עלייה של 11%). כמו כן, נרשמו עליות מחירים בדירות שנמצאות בסמוך לתחנות המטרו Chodov, Roztyly, Kačerov, Hloubětín או Letňany


תכנון טיולים באנר

https://www.youtube.com/watch?v=bCJDYR5x84o

airalo ad

עם זאת, במרכז העיר ששם מחירי הדירות היו גבוהים גם בעבר – לא היה שינוי רב. למשל נרשמו ירידות מחירים קלות בדירות שנמצאות ליד תחנות המטרוKřižíkova, Florenc, Staroměstská (ירידה של 2%), Muzeum (ירידה של 4%) ו-Malostranská  (ירידה של 11%).

הדירות היקרות ביותר היו ליד תחנת המטרו Staroměstská ( 169,820 קרונות למ"ר), למרות שגם המחירים שלהם ירדו ב-9%.

תחנת מטרו בפראג
תחנת מטרו בפראג

בהשוואה לסקר שנערך במאי 2018 שהראה עליית מחירים ממוצעת של 10% לעומת הסקר של 2017 (ברבע מהדירות הייתה עלייה של יותר מ-20%), הסקר הנוכחי (שנערך בנובמבר 2019 – שנה וחצי לאחר הסקר הקודם ולא אחרי שנה כמו בעבר) מראה עלייה ממוצעת של 7% בלבד. למשל:

  • בסקר הראשון (במאי 2017) ניתן היה לרכוש 18 דירות ליד תחנות מטרו במחיר של פחות מ-5,000,000 CZK
  • בסקר השני (במאי 2018 ) היה ניתן לרכוש במחיר הזה דירת 80 מ"ר משופצת ליד 7 תחנות מטרו.
  • בינואר 2020 ניתן לרכוש במחיר הזה דירה במיקום אחד בלבד- ליד תחנת המטרו Cerny Most.

https://www.youtube.com/watch?v=i1aUCOOhWTo

בבלוג של האתר נכתב שהסיבה לכך היא כנראה מחירי הדירות בפראג – מה שמאלץ אנשים לרכוש דירות באזורים המרוחקים ממרכז העיר, מה שמעלה את הביקוש ובהתאם את המחירים גם שם.

סיבה נוספת היא התפשטות התופעה של השכרת דירות לטווח קצר לצרכי תיירות (למשל Airbnb), מה שמוריד את היצע הדירות להשכרה לטווח ארוך ובהתאם מעלה את מחירן.

כמו כן, ייתכן והסיבה לכך הוא הזמן הארוך שנדרש לצורך קבלת אישור בנייה של דירות חדשות, כך שמשלב התכנון ועד תחילת הבנייה בפועל עוברות כ-4 שנים בממוצע.

המשמעות היא שרכישת דירה בסמוך לתחנת מטרו היא השקעה בטוחה. אל תפספסו את הרכבת ורכשו דירה ליד תחנת מטרו עוד היום. לפרטים צרו קשר עם המומחים של קונביז כאן

אטרקציות בפראג

Powered by GetYourGuide

מפת המלונות של פראג

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן