מדריכון: פראג למטייל הדתי

בית כנסת בפראג

בניגוד לערים אחרות באירופה פראג נחשבת אידיאלית למטייל הדתי. בעיר שפע של מסעדות שמגישות אוכל כשר, אתרים בעלי עניין לציבור שומר המסורת ואפילו בית מלון כשר למהדרין. אני מזמינה אתכם להמשיך לקרוא ולגלות את פראג מהזווית היהודית.

אתרים יהודיים

כל ביקור בפראג למטייל הדתי אינו שלם בלי סיור באתרי הרובע היהודי. רובם של אתרים אלו מרוכזים כיום תחת השם ה"מוזיאון היהודי".

מוזיאון זה כולל 6 בתי כנסת ואת בית העלמין היהודי שמאכלסים אוסף יודאיקה ענק: עשרות אלפי חפצים, מאות אלפי ספרים וארכיון רחב ידיים של יהדות צ'כוסלובקיה לדורותיה – מה שהופך אותו למכלול הטוב באירופה של אתרים יהודיים.


תכנון טיולים באנר

השפע הזה יכול להיות מאוד מבלבל, לכן אני ממליצה להצטרף לסיור מודרך של שעתיים וחצי (יוצא כל יום ב-10:00 מאולם המופעים רודולפיניום) ב-7 שפות שונות באתרי המוזיאון.

airalo ad

הזמנת הכרטיסים לסיור היא פשוטה להפליא ונעשית באמצעות אפליקציה סלולרית. האפליקציה מאפשרת לכם התאמה אישית כמעט בכל אלמנט, למשל:

  • ניתן לבחור את אופן התשלום : כרטיס אשראי בינלאומי (ויזה או מסטרקארד) או פייפאל
  • לבחור את אופן קבלת ההזמנה: מייל, סמס או באמצעות האפליקציה
  • לבחור את המחיר הודות להנחות שמוצעות לקשישים ולילדים
  • להתאים לבלת"מים שונים הודות לאפשרות הביטול עד 24 שעות לפני יציאת הסיור.

כדי לא לפספס את הסיור אני ממליצה לעשות כמה דברים:

  • להגיע לנקודת המוצא לפחות רבע שעה לפני תחילת הסיור
  • לא לשכוח את הטלפון הנייד שכולל את ההזמנה (המדריך יסרוק אותה כדי לוודא שאתם חלק מהסיור)
  • לאתר את המדריך שמצויד במטריה בצבעים כחול ולבן.

אוכל כשר בפראג

אמנם כבר כתבתי בעבר ולא אחת על אוכל כשר בפראג, כך שהחלטתי לחרוג מהרגלי ולספר לכם על המסעדות של מלון קינג דיוויד, המלון הכשר למהדרין היחידי בעיר.

לפי דעתי רוב הסיכויים שאם אתם שומרי מסורת תתארחו בו או לפחות תאכלו בו, כך שכדאי שתדעו מראש מה מצפה לכם ולקיבה שלכם.

כל מסעדות המלון נמצאות תחת השגחה מהודרת של הרב אליהו רוטנברג בשת"פ הקהילה היהודית (מחלקת הכשרות ברבנות), כך שאתם צפויים לחוויה טעימה עם ערך מוסף. והנה דוגמא לסעודת מלווה מלכה שנערכה במקום:

מסעדת ומלון קינג דיוויד

המסעדה מגישה ארוחות שף ישראליות עשירות ומגוונות בסגנון בופה שכוללות סלטים, לחמים, מרקים, מנות עיקריות, תוספות וקינוחים. המסעדה פתוחה כל יום, אך כדאי לשים לב לשעות הארוחות כדי להזמין מקומות מראש (מספר המקומות במסעדה מוגבל):

  • ארוחות בוקר (חלבית) – בימים ראשון-שישי בשעות 07:00-10:30 ובשבתות מ-08:00-11:00. נכון לזמן כתיבת שורות אלו (ינואר 2020 ) מחיר הארוחה הוא 30 אירו לאדם למי שאינו מתארח במלון
  • ארוחות ערב (בשרית) – ימים ראשון-חמישי בשעות 18:00-21:00 ובימי שישי בהתאם לשעת כניסת השבת. נכון להיום מחיר ארוחת השבת הוא 55 אירו לאדם.
  • ארוחות צהרים בשרית בשבת מוגשת בשעות 13:30-15:30. נכון להיום מחיר הארוחה הוא 45 אירו לאדם.

כמו כן ניתן להזמין מהמסעדה ארוחות בוקר וצהרים ארוזות (לאנץ' בוקס) בתשלום (25 ו-40 אירו לאדם בהתאמה).

לובי בר קפה

המקום כולל 36 מקומות ישיבה כך שהוא מקום רגוע ונינוח במיוחד. במקום ניתן ליהנות ממגוון גדול של כריכים, מאפים, טוסטים ומשקאות קרים וחמים. המקום פתוח לקהל בימים שני-ראשון בשעות 10:00-23:00.

לינק לתמונות המלון והמסעדה

שאלות נפוצות

האם ניתן לרכוש כרטיס מרוכז לאתרי הרובע היהודי בפראג?

כיום יש 2 סיורים בפראג שמאפשרים זאת: 1 – סיור מודרך באורך של שעתיים במוזיאון היהודי שכולל את האתרים היהודיים המרכזיים של הרובע. 2. סיור מודרך של 90 דקות באנגלית ברובע היהודי כולל ביקור בגלריית רוברט גוטמן.

כמה עולה כניסה לבית העלמין היהודי בפראג?

הכניסה לבית העלמין היהודי בפראג כרוכה בתשלום ונעשית במסגרת כרטיס משולב לרובע היהודי. רק שימו לב שבית העלמין סגור בשבתות ובחגים יהודיים ושבמקום יש שני מסלולי הליכה: מסלול לחורף ומסלול לקיץ.

האם יש אתרים נוספים בפראג שאינן ברובע היהודי?

כן. ברחבי פראג יש אתרים יהודיים נוספים כמו בית הכנסת הירושלמי (שנקרא גם בית הכנסת "היובל" או "בית הכנסת הגדול") ובית העלמין היהודי בשכונת ז'יז'קוב.

אטרקציות בפראג

Powered by GetYourGuide

מפת המלונות של פראג

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן