הכל על פראג

סלפי בפראג

אם גם אתם מתכננים טיול בפראג בטח תשמחו לדעת שבחרתם נכון. אבל כדי שהטיול שלכם יהיה מושלם החלטנו לספר לכם הכל על פראג ובעיקר – כל מה שצריך כדי שהחופשה שלכם תוכתר בהצלחה. לפניכם מספר תשובות לשאלות נפוצות, אמנם על חלקן כבר ענינו אבל תמיד טוב לקבל שוב תשובות מנומקות. דבר אחד בטוח – אתם לא תצטערו שהקדשתם לנו כמה דקות מזמנכם היקר.

מתי לטוס לפראג?

אמנם פראג יפה תמיד ועל כך יעידו 10 מיליון התיירים שמבקרים בה כל שנה, אבל אנחנו חושבים שהכי כדאי להגיע אליה באביב ובסתיו. ביולי-אוגוסט היא עמוסה בתיירים שמבלים בה את חופשת הקיץ שלהם, אבל גם בשיא החורף היא עמוסה מסיבה אחת – היא נחשבת (ובצדק) לאחת הערים הרומנטיות בעולם ואין כמו חורף צ'כי אמיתי כדי לעורר רומנטיקה.בקיצור – תגיעו באביב ובסתיו ותהנו מעיר פחות מתוירת, פחות צפופה ובהתאם גם פחות יקרה. והנה ההוכחה שאפילו "ארבע העונות" של ויואלדי נשמעים טוב יותר בפראג. 


תכנון טיולים באנר

איפה ללון?

אנחנו ממליצים לבחור בבתי מלון במרכז העיר. אמנם הם יקרים יותר, אבל רוב אתרי העיר קרובים אחד לשני כך שלא נדרש שימוש בתחבורה הציבורית. אנחנו חושבים שככה תהנו מכל העולמות : גם ביקור בעיר הכי יפה בעולם וגם ספורט שיאפשר לכם לאכול קינוחים בלי יסורי-מצפון. רק אל תשכחו נעלי הליכה… אנחנו ממליצים גם להזמין דיל שכולל העברות כדי שלא תסחבו עם המזוודות בתחבורה הציבורית.

airalo ad

ושלא תחשבו שהתחבורה הציבורית בעיר הזו גרועה כי דווקא ההפך הוא הנכון. מדובר באחת הערים הנגישות במיוחד בתחום זה ואתם יכולים לבחור בין רכבת, מטרו, חשמלית ואוטובוס. אבל רוב הסכויים שלא יהיה בכך צורך, כי כאמור רוב האתרים נמצאים במרחק הליכה זה מזה. ואם לא מצאתם מלון כאוות נפשכם – תמיד תוכלו להזמין דירה במסגרת Airbnb  בלי לחשוש כי בפראג זה חוקי.

זה מה שקורה למי שלא קורא את הטיפים שלנו

כמה טיפ לתת?

מתן טיפים היא דרך מקובלת בפראג פשוט להגיד תודה, למשל לנהג המונית שלקח אתכם משדה התעופה, לבל בוי, לחדרנית ואפילו למנקה בשירותים הציבוריים. אמנם בפראג המלצרים לא מתפרנסים מטיפים כמו אצלנו אבל בהחלט נהוג להשאיר משהו. ברוב המסעדות מחיר הארוחה יכלול דמי שירות אבל נהוג לתת גם טיפ בקטנה, כלומר לעגל את סכום הארוחה ב-10-20 קרונות צ'כיות כלפי מעלה. מצד שני- אם תתנו 10% טיפ אבל אחד לא יבוא אליכם בטענות אולי להפך…

מה חשוב לדעת בהשכרת רכב?

אמנם כבר כתבנו על כך רבות בפוסטים קודמים אבל הנה טיפ נוסף בתחום זה – אם אתם מעוניינים להיכנס עם הרכב השכור לתחומי פראג כדאי שתתאמו זאת מראש. ברוב המלונות גובים תשלום נוסף ולא מבוטל עבור חנייה ומומלץ להזמין אותה מראש. אנחנו ממליצים גם לשכור רכבים עם מערכת ניווט לוויני כדי להיות בצד הבטוח . אבל אל תקחו את נושא הבטיחות רחוק מדי כמו החבר/ה האלה…

ממה להיזהר?

אולי תצחקו אבל הדבר הכי מסוכן בפראג הוא כייסים שמתחזים לפקחי נסיעה. הם לכאורה יבדקו אם יש לכם כרטיס תקף למטרו/רכבת/אוטובוס/חשמלית ובמידה שלא – יגבו מכם קנס בגובה 500 קרונות צ'כיות שיועבר כמובן לכיסם הפרטי. בטח תשמחו לדעת שיש שתי דרכים טובות להימנע ממצב זה : אחת – לרכוש כרטיס נסיעה כחוק ושתיים – לבקש מפקחי הנסיעה תעודה מזהה.

אטרקציות בפראג

Powered by GetYourGuide

מפת המלונות של פראג

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן