שכונת מאלה סטרנה בפראג – המדריך האולטימטיבי למטייל ב"עיר הקטנה"

רובע מאלה סטרנה בפראג

מעבר לנהר ולטבה מהעיר העתיקה בפראג נמצא רובע מאלה סטראנה, פירוש המילה בצ'כית הוא "העיר הקטנה", אך אין שום דבר "קטן" בחלק המופלא הזה של פראג. רובע זה נמצא על גבעה המשקיפה על העיר ומהווה זקיף שקט ורב עוצמה. מתחם טירת פראג הוא האטרקציה העיקרית של הרובע, אך בשום פנים ואופן הוא לא היחיד.

הזדמנויות השקעה מעולות בנדלן בצ'כיה - אופקי

הרחובות הצדדיים המתפתלים ומרוצפי האבן של מאלה סטרנה משופעים בארכיטקטורה רומנטית מתקופת הבארוק והרנסאנס. בניינים מקסימים בצבעי פסטל, ארמונות מקושטים וגנים מציגים את ההיסטוריה העשירה שלו, והפאבים העתיקים, המסעדות המסורתיות והמלונות היוקרתיים הופכים אותו למיקום מעולה לתיירים.

בין אם אתם קונים כלי זכוכית יחידים מסוגו ובין אם אתם מטיילים רומנטיים עם בן / בת הזוג, למאלה סטרנה יש הרבה מה להציע כל השנה. הקדישו את ימיכם לסיורים באטרקציות היסטוריות ובלילות שלכם בשתיית בירות בפאבים. עשו כל מה שתחפצו כי במאלה סטרנה יש אינספור אטרקציות, חנויות ומסעדות לבחירה.


תכנון טיולים באנר

מאלה סטרנה היא אחת השכונות האגדתיות ביותר בעיר. כאן תוכלו למצוא מספר פנינים תיירותיות נסתרות אם תקדישו לכך מספיק זמן. אם אתם נמצאים בעיר לזמן מוגבל או רוצים לדעת מה נמצא מעבר לגשר קארל, אנחנו כאן עם מדריך לכל מה שצריך לעשות ולראות במאלה סטרנה.

airalo ad

מפת המלונות של רובע מאלה סטרנה בפראג

 

מה לעשות במאלה סטרנה?

ללכת לאורך גשר קארל

ביקור בגשר קארל נמצא בדרך כלל בראש רשימת הדברים שחובה לעשות בפראג. אם אתה באים מהעיר העתיקה של פראג, אתם יכולים לבקר בגשר קארל כדי להגיע ל"עיר הקטנה" בפראג שנמצאת מעבר לנהר.

הגשר שנבנה ב-1357 בלב תקופת ימי הביניים הוא אמנם עתיק אבל ממש לא משעמם. ולא, לא רק בגלל הדוכנים ואמני הרחוב שמלאים בו. הגשר כולל 30 פסלים של קדושים שסגדו להם לאורך השנים, כך שהוא היסטוריה אמיתית בזעיר אנפין.

מכיוון שמדובר באחת האטרקציות האייקוניות ביותר בפראג, הגשר נחשב למתוייר במיוחד. אלא אם כן תגיעו אליו מוקדם בבוקר או בשעות המאוחרות של הלילה, צפו להיות מוקפים בהרבה תיירים כמוכם.

שני מגדלים בסוף הגשר משמשים כשער ל"עיר הקטנה". אמנם המגדל הרומנסקי הקטן יותר נסגר, אבל המגדל הגותי הגבוה נגיש לציבור בתשלום סמלי. אם יש לכם זמן, טפסו על המגדל כדי לקבל נוף מדהים של העיר. נכון לזמן כתיבת שורות אלו הכניסה עולה 110 קרונות צ'כיות.

אמן רחוב בגשר קארל
אמן רחוב בגשר קארל

לבלות יום במצודת פראג

טירת פראג, המתנשאת מעל ה"עיר הקטנה", היא המתחם הימיביניימי הגדול בעולם. הטירה שנבנתה ב-870 מורכבת מכנסיות גותיות, אולמות בארוק, ארמונות מקושטים וגנים שופעים הייתה בעבר ביתם של מלכי בוהמיה וקיסרי האימפריה הרומית הקדושה. כיום זהו מעונו הרשמי של נשיא צ'כיה ומבקרים בו מיליוני תיירים בכל רחבי העולם.

אנחנו ממליצים להקדיש לפחות חצי יום כדי לחקור את כל מה שיש למקום להציע. אמנם המונומנטים בפועל אינם נפתחים עד 9 בבוקר, אך הטירה פתוחה מדי יום בין השעות 6 בבוקר עד 22:00. מומלץ להגיע לשם מוקדם בעונות השיא (האביב והקיץ) כדי שלא תצטרך להתמודד עם ההמונים.

קתדרלת ויטוס הקדוש עם צריחיה הגותיים התאומים וגילופיה המקושטים נחשבת לסמל של טירת פראג. הבנייה במקום החלה ב-1344 ונמשכה כ-600 שנה, אבל ההשקעה השתלמה והמקום כולל אוצרות עתיקים רבים, קברי קדושים ואת תכשיטי הכתר הבוהמיים מתחת לתקרות מקומרות, ציורי קיר מפוארים ודלתות מגולפות.

רכישת כרטיס למתחם הטירה תכלול גם כניסה לארמון המלכותי העתיק, לבזיליקת סנט ג'ורג', לסמטת הזהב ולארמון רוזנברג. סיור מודרך בטירת פראג נחשב מומלץ משתי סיבות – מחד זו הדרך האולטימטיבית ללמוד על ההיסטוריה של הטירה, אבל מאידך זו ההזדמנות שלכם להבטיח שלא תפספסו כלום

הליכה בגני וולנשטיין

ארמון וולנשטיין היה בעבר ביתו של הגנרל והדוכס אלברכט פון וולנשטיין. בימינו הוא מאכלס את הסנאט הצ'כי. הארמון מתקופת הבארוק כולל אלמנטים ארכיטקטוניים יפהפיים בהשראת הרנסנס האיטלקי, אבל האטרקציה האמיתית במקום הם הגנים.

גני וולנשטיין הם נווה מדבר של ירק שופע, בריכות רומנטיות ופסלים המתארים דמויות הרואיות מהמיתולוגיה היוונית. הגנים כוללים גם את Sala Terrena, אולם גלריה מעוטר בציורי קיר המתארים את מלחמות טרויה. כאן נערכים הופעות חיות והופעות קלאסיות.

אם אתם מחפשים לברוח מההמון וליהנות מנוף טבעי בעיר הקטנה בפראג, גני וולנשטיין הם ללא ספק אחד המקומות במאלה סטרנה שעליכם לראות. ובנוסף, זהו גם אחד המקומות הרומנטיים ביותר בעיר, כך שאסור לכם לוותר עליהם.

גני וולנשטיין בפראג
גני וולנשטיין בפראג

לראות את האנדרטה לקורבנות הקומוניזם

האנדרטה לזכר נפגעי הקומוניזם היא אנדרטה לא שגרתית שנמצאה במורדות גבעת פטרין. שבע דמויות זכריות ערומות מברונזה יורדות במורד גרם המדרגות. הדמות הראשונה היא שלמה, אך עם ההתקדמות במעלה המדרגות הפסל מאבדים חלקים מהאנטומיה שלהם. הפסל האחרון אינו אלא זוג רגליים.

סדרת פסלים עוצמתית זו נועדה לסמל את הסבל העצום של צ'כיה בתקופה הקומוניסטית ( 1948 עד 1989). אנדרטה זו מוקדשת לכל מי שאיבד את חייו או חווה סבל בידי ברית המועצות, כך שהיא בהחלט שווה ביקור

לטפס למרומי גבעת פטרין

אם אתם מחפשים את נקודת התצפית הטובה ביותר ב"עיר הקטנה", מגדל פטרין הוא המקום בשבילכם. מגדל תצפית עם מסגרת פלדה דמוי מגדל אייפל בפריס שנבנה כאן בשנת 1891. אפשר להגיע לכאן ברגל, בחשמלית או בפוניקולר. אם החלטתם להגיע ברגל, התכוננו לעלייה תלולה של 30 דקות, כך שמומלץ לפחות את ההלוך לעשות בחשמלית או בפוניקולור.

מגדל התצפית הוא לא הדבר היחיד לראות כאן. גבעת פטרין מוקפת בירק שופע וגני ורדים מעוצבים וכוללת גם מצפה כוכבים, כנסייה ומספר בתי קפה. אמנם זה לא ממש מגדל אייפל, אבל טיפוס במרומי 299 המדרגות יספק לכם נוף מדהים של פראג.

מבט על העיר פראג ממרומי גבעת פטרין
מבט על העיר פראג ממרומי גבעת פטרין

להתפעם מכנסיית סיינט ניקולאס

במרכז כיכר ה"עיר הקטנה" ניצבת כנסיית סנט ניקולאס שהוקמה במאה ה -18 . כנסייה זו נחשבת לאחד הייצוגים המובהקים ביותר של ארכיטקטורת הבארוק בצ'כיה וכוללת פרסקו בתקרה, פסלי שיש ועמודים מעוטרים בזהב. הכניסה עולה 70Kč ומומלץ לטפס לראש הצריח כדי לראות את פראג מזווית אחרת.

לשתות בירה במנזר Strahov

למרות ההיסטוריה המדהימה שלו, מנזר Strahov הוא אחד האתרים הטובים ביותר בפראג לשתות בירה. מתחם המנזר הפרמסטרשטנסיאני מימי הביניים, שנבנה במאה ה- 12, הוא ביתם של כנסייה רומנסקית ​​ושל ספרייה בארוקית מפורסמת. האחרונה כוללת לא רק כרכים ספרותיים נדירים בפילוסופיה, מתמטיקה ומדעים, אלא גם ציורי קיר מרהיבים ביופיים.

בואו להיסטוריה ותישארו לבירה. המבשלה במקום מתוארכת למאה ה- 13 ומגישה מגוון של בירות שמשתנות בהתאם לעונות השנה. בחצר יש גם מסעדה שמציעה תפריט על בסיס מטבח צ'כי אותנטי. אם אתם רוצים לנסות מנה צ'כית מסורתית, אנו ממליצים על Svíčková (סינטה בקר ברוטב שמנת עם כופתאות וחמוציות). זה הולך מצוין עם הבירה

Svíčková -מנה צ'כית מסורתית שאתם חייבים לנסות
Svíčková -מנה צ'כית מסורתית שאתם חייבים לנסות

להירגע בפארק קמפה

אנחנו אוהבים את האווירה הוונציאנית השקטה של ​​פארק קמפה, אבל אנחנו לא לבד כי הפארק אהוב על רוב תושבי העיר ולא רק עליהם. האי קמפה הציורי שממוקם בקצה גשר פראג מצד מאלה סטרנה, שימש כמקום לצילום סרטים  שונים, למשל סרטים שמתרחשים בתקופת מלחמת העולם השנייה והסרט הראשון בסדרת משימה בלתי אפשרית.

במהלך הקיץ, פארק קאמפה מהווה את נווה המדבר המושלם בו תוכלו להירגע במשך שעות, ללגום בירת פילזנר קרה, לבלות עם חברים או לקרוא ספר. הפארק מארח גם פסטיבלי אמנות ואוכל רבים לאורך כל השנה, כך שתמיד יש מה לעשות בו.

באי קמפה (שבו נמצא הפארק) יש גם טחנת מים מהמאה ה-13 וטברנה שמגישה ארוחות צ'כיות מסורתיות. פסלי התינוקות המפורסמים של הפסל הצ'כי של דייוויד צ'רני נמצאים אף הם פה. עשרה מהם קישטו בעבר את מגדל הטלוויזיה זיזקוב, אולם הורדו לרגל שיפוצים.

https://www.youtube.com/watch?v=KffyEhP3VUk

להשאיר חותם משלכם בקיר ג'ון לנון

חבוי מאחורי חצר של כנסייה קטנה נמצא קיר ג'ון לנון. לאחר רצח הזמר המפורסם בשנת 1980, הקיר הזה הפך לסמל צבעוני של אהבה ושלווה כמחווה לאמן המנוח. שכבות על שכבות של גרפיטי, מסרים פוליטיים ומילות שירה מקשטות את המקום  – מה שאומר שתיירים מכל רחבי העולם נוהרים לכאן כדי להשאיר את חותמם.

כשתסיימו לצייר ולצלם את היצירה שלכם לאינסטגרם, כדאי שתעצרו לארוחת צהריים בפאב ג'ון לנון בהמשך הרחוב. המנות בתפריט אולי יקרות, אבל זה מקום נחמד ליהנות מבירה וליהנות ממזכרות הביטלס המקשטות את הקירות. אם אתם חובבי הלהקה זהו אתר חובה מבחינתכם.

קיר ג'ון לנון בפראג
קיר ג'ון לנון בפראג

לבקר במוזיאון פרנץ קפקא

על גדות נהר ולטבה שוכן מוזיאון פרנץ קפקא שמוקדש לסופר הצ'כי הכי מפורסם מהמאה העשרים. קפקא ידוע ביצירות אקזיסטנציאליסטיות הכוללות את הגלגול, המשפט והטירה, ונחשב לאחת הדמויות המשפיעות ביותר בהיסטוריה של צ'כיה. תוכלו למצוא מחוות לקפקא ברחבי העיר פראג, אך רק במוזיאון יש תצלומים מקוריים, מכתבים, קטעי עיתון וסרטונים.

מחוץ למוזיאון מוצגת יצירה נוספת של עבודתו של  האמן דייוויד צ'רני. הפסל מורכב משני פסלי ברונזה נעים המשתינים בבריכה בצורת צ'כיה. לדברי האמן, הפסלים מתוכננים להראות את האבולוציה הצ'כית באמצעות זרמי "השתן". לא מפתיע לכן שצ'רני הוא מצד אחד פסל שנוי במחלוקת ומצד שני אהוב.

איפה ללון במאלה סטרנה?

מלון הבוטיק Vintage Design

אם אתם מחפשים את המלון הטוב ביותר במאלה סטרנה – כנראה המלון הזה שנמצא בכתובת – Jansky Vrsek 3 הוא בשבילכם. המלון נמצא 5 דקות הליכה מטירת פראג ו-10 דקות הליכה מגשר קארל, כך שהוא הכי מרכזי שיש.

חדרי המלון המעוצבים בצבעים בהירים מעוטרים בריהוט מעוצב משנות ה -50, ה -60 וה -70 מעניקים תחושת רטרו מעניינת מאוד. אבל אל תדאגו, מלון מיושן זה לא כי כל חדר מצויד במיזוג אוויר שמבטיח שלא תמסו מחום בקיץ. כשמוסיפים לזה את ארוחת בוקר המעולה בסגנון בופה התוצאה ברורה – מלון שאסור לכם לפספס.

מלון היוקרה האלכימאי (The Alchymist)

מלון זה נחשב לאחד ממלונות היוקרה הטובים בעיר, כך שאין ספק שהוא יהפוך את השהות שלכם בעיר למיוחדת עוד יותר. המלון נמצא בכתובת Tržiště 19 בלב המאלה סטרנה, כך שהוא חוסך לכם הרבה טרחה (והליכה)

המלון כולל ספא ומועדון בריאות שכולל סאונה, חדר כושר ובריכת שחייה. במלון יש גם ארוחת בוקר טעימה של מוצרים טריים, קפה מצוין וטעימות חינמיות של גבינות ויין. אם אתם לא בטוחים איפה ללון במאלה סטרנה והפרוטה מצויה בכיסכם – המלון הזה הוא אופציה מעולה.

כתבתי לא מזמן פוסט מקיף על מלון האלכימאי וסקירה מדוקדקת

שאלות נפוצות

האם כדאי להזמין מלון במאלה סטרנה?

אם אתם לא מעוניינים שהמלון שלכם יהיה באזור שוקק חיים, קרוב לאתרים המרכזיים של פראג ושנמצא במרכז העניינים – מאלה סטרנה הוא בהחלט אופציה בשבילכם.

מה המשמעות של המילה "מאלה סטרנה" בצ'כית?

משמעות השם היא "העיר הקטנה". יודעי הצ'כית טוענים שהכוונה האמיתית היא "הצד הקטן של הנהר". הסתבכתם? לחצו כאן וחסכו מעצמכם דאגות בתחום התרגום

איפה נמצאת מאלה סטרנה?

שכונת מאלה סטרנה היא אחד מהאזורים העתיקים של פראג. השכונה נבנתה במאה ה-13 למרגלות מצודת פראג ומחוברת לשכונת Staré Město באמצעות גשר קארל.

קישורים שימושיים

השכרת רכב בפראג

באנר השכרת רכב

אטרקציות בפראג

Powered by GetYourGuide

מפת המלונות של פראג

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן